Προσάραξη ferry λόγω βλάβης στο πηδάλιο (video)

Το φέρι Aratere προσάραξε κατά την στιγμή της αναχώρησης του από το Picton στο Νότιο Νησί της Νέας Ζηλανδίας.

Η εταιρεία αναγνώρισε σε ανακοίνωσή της ότι το 25 χρόνων πλοίο προσάραξε λόγω της βλάβης στο σύστημα πηδαλιουχίας. Οι αρχές δήλωσαν ότι δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος και ότι δεν έχει παρατηρηθεί κάποια διαρροή πετρελαίου ή κάποια εισροή νερού.

Το σκάφος των 18.000 τόνων αναχώρησε από το Picton νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα για το τέταρτο και τελευταίο δρομολόγιο της ημέρας. Ξεκίνησε με μια προγραμματισμένη αναχώρηση στις 0530 από το Ουέλινγκτον στο Βόρειο Νησί, ακολουθούμενο από το 1100 από το Picton και το 1630 από το Ουέλινγκτον.

Η εταιρεία ανέφερε ότι το πλοίο που μεταφέρει σιδηροδρομικά βαγόνια και φορτηγά εκτελούσε δρομολόγια μόνο για εμπορεύματα και επρόκειτο να φτάσει στο Βόρειο Νησί γύρω στις 0200.

Γύρω στις 2145, περίπου μισή ώρα μετά την αναχώρηση του από την προβλήτα, το Aratere ξέφυγε από την πορεία του και προσάραξε περίπου 1,5 ναυτικό μίλι βόρεια του Picton στον κόλπο Titoko. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, αλλά οι αναφορές από το πλοίο λένε ότι οι οκτώ εμπορικοί οδηγοί που επέβαιναν ξύπνησαν και τους είπαν να φορέσουν σωσίβια και να βρίσκονται σε ετοιμότητα στο σταθμό συγκέντρωσης. Το πλοίο έχει επίσης 39 μέλη πληρώματος.

Η ακτοφυλακή και οι τοπικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ανταποκρίθηκαν αμέσως, αλλά δεν υπήρξαν αναφορές για τραυματισμούς. Ο λιμενάρχης του αναφέρθηκε ότι επιβιβάστηκε στο πλοίο για να συντονίσει μαζί με την εταιρεία την επιχείρηση αποκόλλησης.

Για την αποκόλληση του πλοίου θα έπρεπε να περιμένουν την βοήθεια της παλίρροιας αλλά πρώτα θα έπρεπε να επιθεωρηθεί το κύρος από δύτες για τυχόν ζημιές.

Εκφράστηκαν ανησυχίες επειδή το πλοίο είναι το μόνο από τον στόλο των τριών που μπορεί να μεταφέρει σιδηροδρομικά βαγόνια. Παρέχει μια ζωτικής σημασίας υπηρεσία που συνδέει τα νησιά.

Η KiwiRail βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση σχετικά με τα σχέδια για νέα πλοία που θα αντικαταστήσουν τον γηρασμένο στόλο της. Είχε δοθεί εντολή το 2021 στον ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα για την κατασκευή νέων πλοίων, αλλά η κυβέρνηση αργότερα αποσύρθηκε από την υποσχεθείσα χρηματοδότηση.

Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν ασκήσει έντονη κριτική για το KiwiRail και τη λειτουργία των πλοίων της InterIslander. Ο υπουργός Μεταφορών, Simeon Brown, ανέφερε στα μέσα ενημέρωσης αυτή την εβδομάδα ότι η κυβέρνηση δεν έχει μείνει ικανοποιημένη με τη συντήρηση του στόλου των πορθμείων Interislander από την KiwiRail.

Το Aratere είχε αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων των βλαβών κατά τη διάρκεια της παράδοσής του από την ισπανική ναυπηγική εταιρεία στη Νέα Ζηλανδία. Έχει αντιμετωπίσει πολλές βλάβες στην κυρία μηχανή του, στο τιμόνι του πριν από 20 χρόνια ενώ έχει χάσει και μια προπέλα αφού έσπασε ο άξονας μετάδοσης κίνησης πριν από μια δεκαετία.

Το πλοίο υπέστη μετασκευή και επιμηκύνθηκε κατά 30 μέτρα φτάνοντας στο σημερινό του το μήκος των 150 μέτρα. Πριν από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο, το πλοίο έχασε την ισχύ του και παρασύρθηκε στο Στενό Κουκ λόγω, όπως αναφέρθηκε, του μπλακ αουτ. Στη σελίδα χρονοδιαγράμματος της εταιρείας, σημειώνει επί του παρόντος, «Μικρή αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα του Aratere: Από Δευτέρα 27 Μαΐου έως περίπου 29 Ιουλίου, καθώς περιμένουμε να παραδοθεί ένα εξάρτημα για το σύστημα πηδαλιουχίας».

Οι εισαγγελείς της Νέας Ζηλανδίας στις αρχές του 2024 δήλωσαν ότι κατέθεσαν κατηγορίες εναντίον της KiwiRail για ένα περιστατικό μπλακ αουτ το 2023. Κατηγόρησαν την εταιρεία ότι χρησιμοποιεί ξεπερασμένα εξαρτήματα και ότι δεν αντικατέστησε εξαρτήματα που έπρεπε να έχει αντικαταστήσει.

Διαβάστε ακόμα