Πειραιάς
24°C

Τα alarm στην γέφυρα ήταν απενεργοποιημένα πριν την προσάραξη του πλοίου!

Δημοσιεύθηκε στις

30/05/2025

από

Η προσάραξη του πλοίου NCL Salten στη Νορβηγία προκλήθηκε από σοβαρή ανθρώπινη αμέλεια και τεχνικές ελλείψεις. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση, το σύστημα alarm στη γέφυρα ήταν απενεργοποιημένο και ο ανθυποπλοίαρχος παραδέχθηκε ότι αποκοιμήθηκε κατά τη βάρδιά του.

Οι νορβηγικές αρχές δημοσίευσαν τις λεπτομέρειες από τη επιθεώρηση του port state control, μετά την επανάπλευση του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ NCL Salten.

Η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αναφέρει ότι εντοπίστηκαν πολλαπλές ελλείψεις στο πλοίο το οποίο βρίσκεται ελλιμενισμένο στο Όρκανγκερ μέχρι να οριστικοποιηθούν τα σχέδια για τη μεταφορά του πλοίου σε κάποιο ναυπηγείο για τις απαραίτητες επισκευές.

Η επιθεώρηση επιβεβαίωσε ότι το Σύστημα Συναγερμού Παρακολούθησης Πλοήγησης στην γέφυρα (Bridge Navigation Watch Alarm System ) ήταν απενεργοποιημένο πριν προσαράξει το πλοίο. Ο ανθυποπλοίκαρχος που κατηγορείται για αμέλεια στη ναυσιπλοΐα παραδέχτηκε ότι αποκοιμήθηκε κατά τη διάρκεια της βάρδιας, αλλά ισχυρίστηκε ότι τα alarm δεν ηχούσαν.

Η νορβηγική εφημερίδα NRK επικαλείται έναν εκπρόσωπο της Νορβηγικής Ναυτιλιακής Αρχής που λέει ότι αν ο συναγερμός είχε ενεργοποιηθεί, το ατύχημα μπορεί να μην είχε συμβεί ποτέ. Επισημαίνουν ότι το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει αυτού του είδους τα ατυχήματα.

Το ίχνος του AIS δείχνει ότι το πλοίο δεν άλλαξε πορεία στο φιόρδ και συνέχισε την πορεία του ευθεία με ταχύτητα 16 κόμβων πριν προσαράξει στο γκαζόν ενός σπιτιού στην ακτή.

Η επιθεώρηση από το PSC διαπίστωσε επίσης ότι το σύστημα ISM του πλοίου δεν πληρούσε τις απαιτήσεις. Η αρχή δεν παρείχε λεπτομέρειες, αλλά ανέφερε ότι στο πλοίο δόθηκε προθεσμία τριών μηνών για να διορθώσει το πρόβλημα με το ISM.

Ωστόσο, το πλοίο πρέπει να επισκευάσει το σύστημα συναγερμού γέφυρας πριν μπορέσει να αναχωρήσει από το Orkanger. Επιπλέον, η αρχή θέλει γραπτή επιβεβαίωση από την Κύπρο ως κράτος σημαίας του πλοίου πριν μπορέσει να μετακινηθεί σε ναυπηγείο επισκευών.

Οι αρχές επιβεβαίωσαν τις προηγούμενες αναφορές ότι το κύτος υπέστη ζημιές κατά την προσάραξη.

Επιπλέον, ανέφεραν επίσης ότι το πλοίο είχε πρόβλημα με τις εξόδους κινδύνου. Η αρχή διαπίστωσε ότι η καταπακτή από το μηχανοστάσιο είναι πολύ βαριά και δύσκολο να ανοίξει από μέσα. Το πλοίο έχει 14 ημέρες για να επισκευάσει την καταπακτή εξόδου.

Η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αναφέρει ότι παρακολουθεί την επιχείρηση διάσωσης με έναν επιθεωρητή ο οποίος βρίσκεται στο πλοίο και συντονίζεται με τη ναυτιλιακή εταιρεία και το κράτος σημαίας για τα επόμενα βήματα στις προσπάθειες διάσωσης.

Το πλοίο είναι ναυλωμένο από την North Sea Container Line και εκτελεί ένα δρομολόγιο κατά μήκος των νορβηγικών ακτών που συνδέεται με το Ρότερνταμ και το Αμβούργο. Η εταιρεία τόνισε ότι το ατύχημα ήταν σοβαρό, ενώ ανέφερε ότι το πλοίο ανήκει στην Waterway Shipping και το διαχειρίζεται η Baltnautic Shipmanagement, οι οποίες έχουν έδρα και οι δύο στη Λιθουανία.

Το NCL Salten επανάπλευσε την Τρίτη 27 Μαΐου, 5 ημέρες μετά την προσάραξη του, στις 22 Μαΐου. Αφού ρυμουλκήθηκε στην αποβάθρα, ξεκίνησε η εκφόρτωση των κοντέινερ που είχε φορτωμένα ενώ την ίδια στιγμή η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η αστυνομία ανέφερε επίσης ότι σχεδίαζε να ανακρίνει τον πλοίαρχο του πλοίου μετά την ολοκλήρωση της επιχείρησης διάσωσης.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
24°C