Στη Βρετανική εταιρεία Lombard Corporate Finance Limited, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων, Morning Midas, επιβλήθηκε πρόστιμο αξίας 5.000 δολαρίων συν τα δικαστικά έξοδα, αφού κρίθηκε ένοχη από Πλημμελειοδικών της Μελβούρνης την Παρασκευή 18 Ιούλη, για παράβαση του νόμου περί Προστασίας της θάλασσας και πρόληψης της Ρύπανσης από Πλοία Νόμος, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αυστραλιανής Αρχή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (Australian Maritime Safety Authority-AMSA).
Οι κατηγορίες έχουν σχέση με μια σύγκρουση μεταξύ της ακάτου Wyuna III και ενός σχοινιού πρόσδεσης που ρίχτηκε στην θάλασσα από το Morning Midas τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Αυγούστου 2012 στο Port Phillips Heads.
Το μήκους 30-35 μέτρων σχοινί πρόσδεσης βρέθηκε πεταγμένο στην περιοχή γύρω από το σταθμού επιβίβασης του Port Phillip Heads όταν το Wyuna III έπεσε πάνω του, προξενώντας ζημιές στους έλικες και στις δύο μηχανές του σκάφους.
Στην έρευνα που διεξήγαγε το AMSA, διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη θέση διαγράμματα είχε καταγραφεί δύο φορές στο ημερολόγιο καταστρώματος του Morning Midas. Το σημείο της απόρριψης ήταν μέσα στα Αυστραλιανά χωρικά ύδατα, κοντά στο σταθμό επιβίβασης και το Morning Midas παρέλειψε να αναφέρει το σχοινί πρόσδεσης ως κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα.
Η περιοχή, νοτιοδυτικά από το Point Lonsdale και κοντά στο λιμάνι του Phillips Heads, θεωρείται ένα κομβικό σημείο των θαλάσσιων μεταφορών για όλα τα πλοία ανεξαρτήτως σχήματος και μεγέθους που εισέρχονται ή αναχωρούν από το Port Phillip Bay. “Εκτιμάται ότι μόνο τα εμπορικά πλοία που επισκέπτονται το λιμάνι κάθε χρόνο, φτάνουν τα 3100”, ανέφερε ο υπεύθυνος ασφαλείας Schultz-Altmann.
“Κάθε κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα που προκαλείται από ρύπανση, όπως ένα απορριφθέν σχοινί πρόσδεσης θα μπορούσε να έχει καταστροφικές συνέπειες για την ασφάλεια των πλοίων και να προκαλέσει πιθανές περιβαλλοντικές ζημιές”, πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι αποτελεί ευτύχημα που δεν προκλήθηκε βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης ή πρόωσης τυχόν μεγαλύτερων εμπορικών πλοίων που διασχίζουν την περιοχή του Port Phillip Heads.