ΜΚΟ Shipbreaking Platform: Ρεκόρ στον αριθμό θανάτων στα διαλυτήρια στην παραλία Chattogram του στο Μπαγκλαντές

Τουλάχιστον επτά εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους κατά την διάλυση πλοίων στα διαλυτήρια στην παραλία του Chattogram, κάτι πού είναι το χειρότερο τρίμηνο όσον αφορά τον αριθμό των ατυχημάτων στα διαλυτήρια στην ιστορία του Μπαγκλαντές.

Πριν από λίγες εβδομάδες, αναφέρθηκαν στην Shipbreaking Platform επτά ξεχωριστά ατυχήματα που στοίχησαν τη ζωή σε πέντε εργαζόμενους. Έκτοτε, σημειώθηκαν δύο ακόμη θάνατοι. Στις 18 Σεπτεμβρίου, ο Liton Paul, 26 ετών, έπεσε από το ORO SINGA (IMO 9171838) κατά τη διάρκεια των εργασιών κοπής στην γιάρδα του SN Corporation. Στις 29 Σεπτεμβρίου, μια πτώση λαμαρίνας σκότωσε τον Taslim, 36 ετών, στο MEDAN (IMO 9002207) σε ένα διαλυτήριο που ανήκει στον όμιλο Kabir Steel.

Το ORO SINGA πωλήθηκε από την ινδονησιακή εταιρεία Selebes Sarana για περισσότερα από 9 εκατομμύρια δολάρια στο Μπατάμ της Ινδονησίας. Λέγεται ότι είχε περίπου 400 τόνους καταλοίπων πετρελαίου στο πλοίο έπρεπε να απομακρυνθούν πριν την διάλυση του.

Σύμφωνα με βάσεις δεδομένων της ναυτιλίας, η εταιρεία που συμμετείχε στην πώληση του ήταν η GMS, ένας από τους πιο γνωστούς διαμεσολαβητές πλοίων όσο αναφορά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Η GMS, η οποία βρίσκεται πίσω από ένα σημαντικό μερίδιο της συνολικής χωρητικότητας στην ινδική υποήπειρο κάθε χρόνο, ενώ έχει αυτοανακηρυχθεί ως ηγέτης του συγκεκριμένου τομέα.

Ωστόσο, συνεχίζει να παίρνει μέρος σε συμφωνίες για τους χειρότερους προορισμούς διαλυτηρίων πλοίων στον πλανήτη. Δώδεκα ατυχήματα, που προκάλεσαν εννέα θανάτους και δώδεκα τραυματισμούς, έχουν καταγραφεί στην SN Corporation από το 2009. Μόνο το 2021, δύο εργάτες πέθαναν και πέντε υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα σε διαλυτήριο. Η GMS έχει επίσης συνδεθεί από τα ΜΜΕ και την κοινωνία των πολιτών με αρκετά τοξικά εμπορικά σκάνδαλα, τουλάχιστον τρία από τα οποία επί του παρόντος διερευνώνται ποινικά από τις αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισλανδία.

Διαβάστε ακόμα