Πειραιάς
34°C

Ρωσία–Κίνα μέσα από την παγωμένη Αρκτική σε χρόνο ντε τε

Δημοσιεύθηκε στις

03/07/2025

από

Ρωσία–Κίνα μέσα από την παγωμένη Αρκτική σε χρόνο ντε τε: Το LNG πλοίο Georgiy Ushakov ολοκλήρωσε το ταξίδι του από τη Yamal της Ρωσίας έως το στενό του Βερίγγειου σε λιγότερο από 10 ημέρες, μειώνοντας τον χρόνο μεταφοράς κατά 50% σε σύγκριση με τη διώρυγα του Σουέζ.

Αλλάζει το παιχνίδι στην παγκόσμια σκακιέρα, αφού τα πλοία που μεταφέρουν Ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Ασία μέσω του βόρειου περάσματος όλο και αυξάνονται, με το ταξίδι να διαρκεί λιγότερο από 20 ημέρες, τη στιγμή που μέσω της διώρυγας του Σουέζ είναι 40!

Το πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου Georgiy Ushakov, μεταφορικής ικανότητας 172.846 κυβικών μέτρων, διέσχισε την Αρκτική από τη χερσόνησο Yamal της Ρωσίας μέχρι το στενό του Βερίγγειου σε λιγότερο από 10 ημέρες, περνώντας μέσα από εκτεταμένους θαλάσσιους πάγους στα τέλη του χειμώνα.

Advertisement

Το πλοίο LNG κατηγορίας Arc7 συνοδευόταν από το πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό Yamal για ένα μέρος του ταξιδιού των 2.500 ναυτικών μιλίων.

Η νηοπομπή διατήρησε σταθερή ταχύτητα περίπου 10-12 κόμβων, εκτός από κάποια σύντομα τμήματα στα οποία είχε να αντιμετωπίσει πιο παχύ πάγο στην Ανατολική Σιβηρική Θάλασσα.

Το Georgiy Ushakov έπλευσε κατά μέσο όρο περίπου 10,5 κόμβους σε αυτές τις 10 ημέρες και στο ταξίδι κατά μήκος του βόρειου θαλάσσιου περάσματος.

Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία έχει στείλει πλοία μεταφοράς LNG στην Ασία μέσω της Αρκτικής, από τον Ιούνιο έως και τον Ιανουάριο. Για το υπόλοιπο του έτους, παραδίδει το Αρκτικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη, όπου οι συνθήκες πάγου είναι πιο ευνοϊκές κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Η Ρωσία, προσδοκά να στέλνει όλο το φυσικό αέριο που εξορύσσεται στην Αρκτική στην Ασία κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου, ακόμη και τους χειμερινούς μήνες. Πέρυσι, έστειλε 22 εκατομμύρια τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω της Αρκτικής.

Αυτές οι χειμερινές αποστολές υποτίθεται ότι θα ξεκινούσαν το 2024. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στην κατασκευή παγοθραυστικών, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού κλάσης Leader στον κόσμο, έχουν αναβάλει τα σχέδια προς το 2030.

Το Georgiy Ushakov πιθανότατα κατευθύνεται προς την Κίνα και αναμένεται να ολοκληρώσει το ταξίδι του σε λιγότερο από 20 ημέρες, περίπου 50% ταχύτερα από την παραδοσιακή διαδρομή που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ή γύρω από τη Νότια Αφρική, η οποία διαρκεί 40-45 ημέρες.

Το περασμένο καλοκαίρι, ένα πλοίο μεταφοράς LNG ολοκλήρωσε το ταξίδι του από τον τερματικό σταθμό φυσικού αερίου στο Γιαμάλ στο Ξιγιού της Κίνας σε μόλις 18 ημέρες. Η Ρωσία άρχισε επίσης να χρησιμοποιεί συμβατικά πλοία μεταφοράς LNG χωρίς να είναι κλάσης πάγου στην Αρκτική κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Το 2024, ο ρωσικός τερματικός σταθμός Yamal έστειλε 41 φορτία στην Ασία μέσω της Αρκτικής, εκ των οποίων 35 στην Κίνα. Ένας αριθμός που είναι πιθανό να αυξηθεί σημαντικά, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται ότι θα απαγορεύσει τις πωλήσεις σε spot αγορές ρωσικού LNG μέχρι το τέλος του 2025 και θα εφαρμόσει την πλήρη απαγόρευση μέχρι το τέλος του 2027.

Η Ρωσία διαθέτει επί του παρόντος οκτώ πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά σε υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων της νέας κλάσης Arktika, με τρία επιπλέον πλοία υπό κατασκευή ή υπό παραγγελία. Αυτά τα τελευταία πλοία θα αυξήσουν τον πυρηνικό στόλο της χώρας σε περίπου δώδεκα πλοία, ξεπερνώντας τον αριθμό-ρεκόρ των οκτώ κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C