Πειραιάς
21°C

Σχέδιο «μαμούθ» από την Ρωσία: Σχεδιάζει να κατασκευάσει 1600 εμπορικά πλοία!

13/05/2025

ρωσικό σχέδιο ναυπήγησης 1600 εμπορικών πλοίων

Η Ρωσία ναυπηγεί 1600 εμπορικά πλοία ως μέρος ενός κολοσσιαίου σχεδίου που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Μιχαήλ Μισούστιν, με στόχο την ενίσχυση του εθνικού στόλου και την αντιμετώπιση των δυτικών κυρώσεων.

Η ρωσική κυβέρνηση εξέφρασε τα φιλόδοξα σχέδιά της για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εθνικού στόλου της, ώστε να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις των ξένων κυρώσεων και των περιορισμών.

Η ναυπηγική βιομηχανία είναι μία από τις πιο πληγείσες βιομηχανίες λόγω των περιορισμών στις εξαγωγές προηγμένης τεχνολογίας και μηχανημάτων προς τη Ρωσία από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν μίλησε για τις προσπάθειες υλοποίησης των σχεδίων που ζήτησε ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν. Ο Μισούστιν περιέγραψε την επικαιροποιημένη στρατηγική για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Εκτός από την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η ανάπτυξη των εγχώριων δυνατοτήτων για την αντικατάσταση του ξένου εξοπλισμού πλοίων και η δημιουργία μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού.

«Τα επόμενα έξι χρόνια, θα δαπανήσουμε πάνω από 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για αυτούς τους σκοπούς, ποσό ρεκόρ για τον κλάδο», δήλωσε ο Μισούστιν.

Είπε ότι οι προτεραιότητες θα είναι η υποστήριξη της μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω του Βόρειου περάσματος και η δημιουργία οδών εφοδιαστικής μεταξύ της Ρωσίας και φιλικών χωρών. Επιδιώκουν επίσης να υποστηρίξουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα και να επεκτείνουν τον ποτάμιο τουρισμό.

Ο Πρώτος Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Ντένις Μαντούροφ παρείχε συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το σχέδιο, σημειώνοντας ότι πρέπει να αντικαταστήσουν τον υπάρχοντα στόλο που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 και του 1980.

Η στρατηγική προβλέπει την κατασκευή περισσότερων από 1.600 πλοίων έως το 2036 και περισσότερων από 2.600 έως το 2050. Προηγούμενες αναφορές ανέφεραν ότι θα κατασκευαστούν 713 πλοία έως το 2030.

Το σχέδιο επικεντρώνεται σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας, όπως δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

Δημοσιευμένες αναφορές λένε ότι 51 από τα πλοία θα προορίζονται για τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, ενώ θα δοθεί επίσης έμφαση στα παγοθραυστικά και στον αλιευτικό στόλο, ο οποίος θα προσθέσει 279 πλοία. Επιδιώκουν επίσης να υποστηρίξουν τη διαδρομή Βορρά-Νότου, η οποία περιλαμβάνει τη ναυτιλία της Κασπίας Θάλασσας.

Για να επιτύχουν τα φιλόδοξα αυτά σχέδια, ο Μισούστιν δήλωσε ότι θα χρειαστεί να κατασκευάσουν νέα ναυπηγεία, να επεκτείνουν την παραγωγική ικανότητα και να πραγματοποιήσουν έρευνα και ανάπτυξη για να προσελκύσουν επενδυτές. Θα πρέπει να ξεπεράσουν τα «διαρθρωτικά εμπόδια» εντός του κλάδου.

Προτεραιότητα παραμένει η κάλυψη των αμυντικών αναγκών του κράτους, με ένα νέο σχέδιο που αναπτύσσεται για το Ρωσικό Ναυτικό. Επιδιώκουν να συντονίσουν τις ανάγκες του Ναυτικού με τους στόχους επέκτασης του εμπορικού στόλου.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
21°C