Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σχετική «ηρεμία», επικράτησε την προηγούμενη εβδομάδα στην αγορά των διαλύσεων λόγω των αργιών του Eid στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές και του Diwali στην Ινδία, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι οι τιμές παρουσίασαν πτώση, αντιθέτως παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, καθώς κάποιοι Cash Buyers συνεχίζουν την σπέκουλα, ελπίζοντας πως μετά το τέλος των αργιών η ζήτηση θα επιστρέψει, οι τιμές θα βελτιωθούν περεταίρω και το ρίσκο της σπέκουλας θα τους δικαιώσει. Στη παρούσα φάση, η αγορά φαίνεται να λειτουργεί προς όφελος των πλοιοκτητών, καθώς η αγορά των ναύλων κινείται σε χαμηλά επίπεδα και η λύση του να οδηγηθεί ένα παλαιό πλοίο προς διάλυση σε αυτά τα υψηλά επίπεδα τιμών είναι ιδιαίτερα ελκυστική.
Στην Ινδία, η αστάθεια τόσο σε νομισματικό όσο και σε επίπεδα των τιμών του σιδήρου παραμένει, οδηγώντας αρκετούς End Buyers να μην αγοράζουν και απλά να παρατηρούν τις εξελίξεις, ελπίζοντας πως μετά τις εορταστικές αργίες θα υπάρξει σταθεροποίηση.
Ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες όμως κάποιοι Cash Buyers ρισκάρουν και προσφέρουν σε υψηλά επίπεδα προεξοφλώντας βελτίωση της αγοράς, δεδομένου ότι στην περιοχή του Alang, πάνω από το 50% του συνόλου των διαλυτηρίων είναι άδεια.
Στο Μπαγκλαντές, η αγοραστική διάθεση δεν έχει επιστρέψει ακόμη, αλλά κάποιες ελάχιστες πράξεις που γίνανε έκλεισαν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και εικάζεται ότι είναι θέμα χρόνου να δούμε την δυναμική επιστροφή του καθώς για αρκετούς μήνες απείχε από την αγορά.
Στο Πακιστάν, οι αργίες του Eid έδωσαν μία ευκαιρία στην αγορά να «ηρεμήσει» ύστερα από ένα έντονα αγοραστικό 3ο τρίμηνο και αναμένουμε να δούμε αν η αγοραστική διάθεση και οι τιμές του προηγούμενου διαστήματος θα κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα και τους τελευταίους μήνες του χρόνου.
Στην Κίνα, η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη, παραμένοντας εκτός αγοράς και ικανοποιώντας μόνο τις κρατικές εταιρείες οι οποίες κρατούν τα διαλυτήρια απασχολημένα με «εγχώριο» τονάζ.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 526,930 DWT, εκ των οποίων περίπου το 99% (480,080 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (46,850 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.