“Σέρνουν τον χορό” στις νέες παραγγελίες οι Έλληνες εφοπλιστές για το πρώτο μισό του 2017


Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να πρωτοστατούν στην παραγγελία πλοίων φέτος, ακολουθούμενες από κινεζικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Alibra Shipping Limited.

Συνολικά -και χωρίς να υπολογίζουμε τις options- μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί περίπου 146 πλοία από όλες τις κατηγορίες, φορτηγων πλοίων, tanker και containerships. Αν τώρα υπολογίσουμε και τις περίπου 26 options, εκ των οποίων όλες εκτός από δυο είναι τάνκερ, συμπαιρένουμε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες “εξακολουθούν να υπολογίζουν σε μια πιθανή ανοδική πορεία στο θαλάσσιο εμπόριο”.

Σε διεθνές επίπεδο, οι περισσότεροι αγοραστές εξακολουθούν να δείχνουν την προτίμηση τους στα τάνκερ. Από τις 93 παραγγελίες για τάνκερ από αγοραστές παγκοσμίως, οι 27 είναι για VLCC, συν 8 options. Επίησης έχουν γίνει περίπου 23 παραγγελίες για Aframaxes, εκ των οποίων περίπου τα μισά θα είναι LR2s. Πολλές παραγγελίες, γύρω στις 21, έχουν παρατηρηθεί και για μικρά δεξαμενόπλοια μέχρι 15.000 dwt, ενημέρωσε η Alibra Shipping.

Μέχρι στιγμής φέτος, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 40 από αυτά τα 146 πλοία, ενώ οι Κινέζοι αγοραστές ακολουθούν με 26 πλοία. Η Κίνα ενδιαφέρεται αποκλειστικά για δεξαμενόπλοια από ένα ευρύ φάσμα κατηγοριων σε τονάζ. Αντίστοιχα, μόνο περίπου το 65% επί του συνόλου των νέων παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστσών, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 26 πλοία, αφορούσε δεξαμενόπλοια, στα οποία ξεχωρίζουν τα VLCC με 15 νέα συμβόλαια.

Επιπλέον, η Alibra Shipping δήλωσε ότι οι παραγγελίες φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου από Έλληνες έφθασαν τις 14, εκ των οποίων τα 10 είναι Panamaxes.

“Οι διεθνείς εταιρείες συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους στην Κίνα και τη Νότια Κορέα ως το μέρος κατασκευής των φορτηγών τους, των tankers και των containerships”, αναφέρει η Alibra Shipping.

“Αντίστοιχα, οι χώρες αντιπροσωπεύουν το 45% και το 44% όλων των σταθερών παραγγελιών που έχουν καταγραφεί φέτος. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν μέχρι στιγμής μόνο 7% επί του συνόλου”.

Διαβάστε επίσης: Στα 100 έφτασαν τα φορτηγά πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών το 2017