Στο νερό το νέο γιγαντιαίο πλοίο των 24,000 TEU που κατασκευάζεται στα Κινέζικα ναυπηγεία

Στο νερό βρίσκεται το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που κατασκευάστηκε στα Κινέζικα ναυπηγεία NACKS για λογαριασμό της Orient Overseas Container Line (OOCL).

Το εν λόγω πλοίο είναι το πρώτο από μία σειρά πολύ μεγάλων πλοίων τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο NACKS για την Orient Overseas Container Line και είναι μεταξύ των μεγαλύτερων πλοίων στον κόσμο με μεταφορική ικανότητα τα 24,000 TEU.

Στις 15 Νοεμβρίου, το πλοίο μεταφέρθηκε από την δεξαμενή συναρμολόγησης στο νερό και προσέδεσε στον ντόκο για να συνεχίσει τις εργασίες κατασκευής του. Το ναυπηγείο αποκαλεί το πλοίο το μεγαλύτερο οικολογικό και φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ανταγωνιζόμενο παρόμοια πλοία που πρόσφατα έριξε στο νερό ο ανταγωνιστής Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co. που ναυπηγούνται για την MSC.

Κάθε ένα από τα πλοία έχει μήκος 399 μέτρα και πλάτος 61 μέτρα, κάτι που είναι οι τρέχουσες μέγιστες διαστάσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Evergreen είχε στο παρελθόν παραλάβει επίσης νέα boxship αυτού του μεγέθους που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες στο ναυπηγείο Hudong Zhonghua για ακόμη περισσότερα πλοία για λογαριασμό της MSC.

Καθένα από τα ναυπηγεία τονίζει ότι τα πλοία τους σχεδιάζονται ανεξάρτητα από τις εσωτερικές τους λειτουργίες, δημιουργώντας μικρές διαφορές στα πλοία και την ικανότητα φόρτωσης τους. Μεταξύ των πιο χτυπητών διαφορών είναι η πιο παραδοσιακή σχεδίαση πλώρης και η βολβώδης πλώρη στο πλοίο του ναυπηγείου NACKS, σε σύγκριση με την νέα ευθεία πλώρη και την μικρότερη βολβώδης πλώρη για τα πλοία της MSC, όπου το ναυπηγείο υποστηρίζει ότι θα βελτιώσει την απόδοση τους.

Το νέο πλοίο της OOCL αποτελεί μέρος μιας συνεχιζόμενης επέκτασης από την COSCO Shipping Holdings. Η COSCO εξαγόρασε την OOCL το 2018. Η μητρική εταιρεία δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι είχε δαπάνες 4,9 δισεκατομμύρια δολάριων για την επέκταση του στόλου της με 34 νέα πλοία που έχουν ήδη παραγγελθεί συνολικής χωρητικότητας 580.000 TEU. Η COSCO κατατάσσεται από την Alphaliner ως η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο με συνολική χωρητικότητα σχεδόν 2,9 εκατομμύρια TEU μεταξύ της γραμμής COSCO και της Orient Overseas καθώς και μικρότερων δραστηριοτήτων.

Η COSCO στα τέλη Οκτωβρίου ανακοίνωσε μια περαιτέρω παραγγελία για 12 επιπλέον πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία των DACKS (Dalian Cosco KHI Ship Engineering) και NACKS. Η παραγγελία, η αξία της οποίας ήταν 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια, περιλαμβάνει επτά πλοία που θα κατασκευαστούν από την NACKS και θα παραδοθούν στην OOCL. Λόγω του ότι θα ξεκινήσουν την εμπορικής τους δραστηριότητα μεταξύ του 2026 και 2028, είπαν ότι η πρόθεση τους είναι να λειτουργήσουν αυτά τα νέα πλοία με πράσινη μεθανόλη.

Διαβάστε ακόμα