Η σύγκρουση του δεξαμενόπλοιου Sanchi: Έξι χρόνια πέρασαν από μία από τις χειρότερες καταστροφές της ιστορίας

Περίπου έξι χρόνια πέρασαν από την τεράστια καταστροφή που προκλήθηκε από την σύγκρουση του υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιου Sanchi με το υπό σημαία Χονγκ Κονγκ φορτηγό πλοίο CF Crystal, 160 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Σαγκάη της Κίνας.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2018, και ενώ το δεξαμενόπλοιο έπλεε από το Ιράν προς τη νότια Κορέα μεταφέροντας 136,000 συμπυκνώματος φυσικού αερίου (natural-gas condensate).
Το Sanchi έπιασε φωτιά πολύ γρήγορα μετά τη σύγκρουση και βυθίστηκε εν τέλει στις 14 Ιανουαρίου, αφού καιγόταν και επέπλεε για σχεδόν μια εβδομάδα.

Κανένα από τα 32 μέλη του πληρώματος του Sanchi δεν επέζησε.

Το πλήρωμα του CF Crystal διασώθηκε με το πλοίο να φτάνει κιόλας στην Κίνα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NIOC, η οικονομική ζημία από τη βύθιση του Sanchi ήταν περίπου 110 εκατομμύρια δολάρια: 60 εκατομμύρια δολάρια για το φορτίο και 50 εκατομμύρια δολάρια για το ίδιο το πλοίο.

Η Σύγκρουση

Το Sanchi ήταν ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου Suezmax με μήκος 274,18 μέτρα, μεταφορικής ικανότητας 164.154 τόνους. Το τάνκερ κατασκευάστηκε για την National Iranian Tanker Company από την Hyundai Samho Heavy Industries στο Yeongam της Νότιας Κορέας το 2008.

Το CF Crystal, το άλλο πλοίο που εμπλέκεται στο περιστατικό, ήταν ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που μετέφερε 64.000 τόνους σιτηρών από την Kalama της Ουάσιγκτον προς το Machong, επαρχία της Guangdong της Κίνας.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2011 για λογαριασμό της Changhong Group (HK) Ltd, στο Χονγκ Κονγκ, από την Chengxi Shipyard Co Ltd, Jiangyin στην Κίνα και το διαχειρίζεται η Shanghai CP International Ship Management & Broker Co Ltd, με έδρα την Σαγκάη.

Οι συνέπειες της σύγκρουσης και η βύθιση

Παρά την πιθανότητα για έκρηξη του δεξαμενόπλοιου, η ακτοφυλακή της Νότιας Κορέας και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ υποστήριξαν τις κινεζικές αρχές στην πυρόσβεση και την αναζήτηση των αγνοούμενων μελών του πληρώματος του Sanchi. Στις 8 Ιανουαρίου βρέθηκε η σορός ενός μέλους του πληρώματος. Στις 10 Ιανουαρίου, ένα τμήμα του πλοίου φέρεται να εξερράγη. Η φωτιά μπορούσε να διαρκέσει έως και τέσσερις εβδομάδες, σύμφωνα με το Υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας της Νότιας Κορέας. Το Sanchi είχε παρασυρθεί στην Ιαπωνική Οικονομική Ζώνη το απόγευμα της 10ης Ιανουαρίου 2018, σύμφωνα με την ιαπωνική ακτοφυλακή στην Καγκοσίμα.

Η Περιβαλλοντική καταστροφή

Σύμφωνα με το Reuters, μια κηλίδα πετρελαίου 7,0 επί 5,9 ναυτικά μίλια είχε σχηματιστεί στην επιφάνεια της θάλασσας ως αποτέλεσμα της καταστροφής, η οποία μεταφέρθηκε προς την Ιαπωνία από τον άνεμο, με τις προσπάθειες για τον περιορισμό της να ήταν τεράστιες.

Το συμπύκνωμα φυσικού αερίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο είναι μια εξαιρετικά εύφλεκτη και δηλητηριώδης ουσία που είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για το περιβάλλον. Πέρα από την κηλίδα στην επιφάνεια του νερού, η βύθιση του πλοίου είχε σαν αποτέλεσμα ότι το εναπομείναν φορτίο συμπυκνώματος και το καύσιμο fuel το πλοίου αποτελούν κίνδυνο για το υποθαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.

Οι δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων του Sanchi φέρεται να περιείχαν 2.000 τόνους πετρελαίου fuel.

Διαβάστε ακόμα