Η τεχνολογία μείωσης του άνθρακα για πλοία που ανέπτυξε η Wärtsilä υπόσχεται να μειώσει τις εκπομπές έως και 70%, με την πρώτη πλήρη εφαρμογή να έχει ήδη δοκιμαστεί στο δεξαμενόπλοιο Clipper Eris.
Η Wärtsilä ανακοίνωσε την εισαγωγή μιας πρωτοποριακής τεχνολογίας μείωσης του άνθρακα στις 7 Μαΐου. Η νέα τεχνολογία μείωσης του άνθρακα φέρεται να μειώνει τις εκπομπές ενός πλοίου κατά 70% και έχει ήδη εγκατασταθεί σε πλήρη κλίμακα στο πλοίο Clipper Eris.
Η νέα τεχνολογία μείωσης του άνθρακα έχει εγκατασταθεί στο πλοίο Clipper Eris της Solvang ASA, όπου συλλέγονται αέρια από όλες τις πηγές καυσαερίων. Η εγκατάσταση αυτού του συστήματος και οι επακόλουθες δοκιμές του στην θάλασσα, οι οποίες ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, συνέβαλαν στη βελτιστοποίηση και δοκιμή της νέας τεχνολογίας και της εφαρμογής της σε υπάρχοντα πλοία.
Το Clipper Eris είναι ένα δεξαμενόπλοιο LPG με νορβηγική σημαία που κατασκευάστηκε το 2019. Έχει μήκος 159,9 μέτρα, πλάτος 25,64 μέτρα και ολική χωρητικότητα 19.428 τόνων.
Η τεχνολογία βρίσκεται υπό συνεχή ανάπτυξη από την Wärtsilä από το 2019 σε μια εγκατάσταση έρευνας και δοκιμών στο Moss της Νορβηγίας. Οι δοκιμές που διεξήχθησαν, υποστηριζόμενες από δεδομένα που ελήφθησαν από την πλήρη εγκατάσταση της τεχνολογίας δέσμευσης άνθρακα στο Clipper Eris, δείχνουν ότι οι εκπομπές ενός πλοίου μπορούν να μειωθούν κατά 70%.
Η Wärtsilä έχει επίσης παράσχει εκτιμήσεις ότι το κόστος δέσμευσης CO2 μέσω αυτής της τεχνολογίας είναι περίπου 54 έως 76 δολάρια ανά τόνο, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαιουχικών και λειτουργικών εξόδων.
Η Wärtsilä προσφέρει μια ποικιλία συστημάτων δέσμευσης άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των scrubbers SOx, συστημάτων μείωσης NOx και συστημάτων φίλτρων σωματιδίων. Οι τεχνολογίες CCS μπορούν να προσαρμοστούν σε διάφορα πλοία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διαφορετικά καύσιμα, όπως HFO, MGO, μεθανόλη και LNG.
Η νέα τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα διαφημίζεται ως πρωτοποριακή και θα αποδειχθεί ανεκτίμητη για την επίτευξη των στόχων εκπομπών του ΙΜΟ για το 2050.