Η τελευταία πράξη του δράματος: Βρέθηκαν νεκροί οι δύο αγνοούμενοι ναυτικοί του MT Falcon, μετά τον εντοπισμό και την ανάκτηση των σορών τους από εξειδικευμένη ομάδα του ινδικού πολεμικού πλοίου INS Trikand.
Με την επιβίβαση μιας εξειδικευμένης ομάδας στο τάνκερ μεταφοράς LPG MT Falcon, παίχτηκε η τελευταία πράξη του δράματος, αφού εντοπίστηκαν και ανακτήθηκαν τα πτώματα των δύο αγνοουμένων ναυτικών, μελών του πληρώματος του πλοίου.
Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά, γίναμε όλοι μάρτυρες ενός τραγικού περιστατικού. Δύο ακόμη αθώοι ναυτικοί έχασαν τόσο άδικα τη ζωή τους.
Το ινδικό πολεμικό πλοίο INS Trikand ολοκλήρωσε την κατάσβεση της πυρκαγιάς και την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στο πλοίο μεταφοράς LPG MT Falcon, υπό σημαία Καμερούν, στον Κόλπο του Άντεν, στα ανοικτά των ακτών του Τζιμπουτί, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ινδικού Ναυτικού.
Στο πλοίο επέβαιναν 26 μέλη πληρώματος και ήταν πλήρως φορτωμένο με υγραέριο, όταν υπέστη έκρηξη στις 20 Οκτωβρίου, η οποία προκάλεσε πυρκαγιά και άφησε το πλοίο ακυβέρνητο περίπου 116 ναυτικά μίλια ανατολικά του Άντεν, στην Υεμένη.
Εικοσιτέσσερα μέλη πληρώματος, εκ των οποίων είκοσι τρεις Ινδοί και ένας Βρετανός, κατάφεραν να εγκαταλείψουν το πλοίο και να διασωθούν από παραπλέοντα εμπορικά πλοία στην περιοχή.
Το πολεμικό πλοίο INS Trikand ανέλαβε τον συντονισμό της επιχείρησης μαζί με ένα ρυμουλκό διάσωσης που προσέλαβε η ναυτιλιακή εταιρεία, θέτοντας με επιτυχία την πυρκαγιά υπό έλεγχο. Αμέσως μετά, μια εξειδικευμένη ομάδα πυροσβεστών και ιατρικού προσωπικού από το πολεμικό πλοίο επιβιβάστηκε στο MT Falcon και ανέκτησε τα πτώματα των δύο αγνοουμένων ναυτικών, μελών του πληρώματος.
Η ομάδα αντιμετώπισε έντονη ζέστη, κατεστραμμένες κατασκευές και τοξικούς καπνούς, σύμφωνα με δήλωση του Ινδικού Ναυτικού. Τα πτώματα των δύο άτυχων ναυτικών παραδόθηκαν στη συνέχεια στην Πρεσβεία της Ινδίας στο Τζιμπουτί.
Η Μονάδα Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου ανέφερε αρχικά ότι το πλοίο χτυπήθηκε από άγνωστο βλήμα, αλλά αργότερα δήλωσε ότι δεν ήταν ακόμη σε θέση να επιβεβαιώσει την πηγή της έκρηξης, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο ατυχήματος στο πλοίο. Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η EUNAVFOR ASPIDES συντόνισε την αρχική επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, με 24 μέλη πληρώματος να διασώζονται από το διερχόμενο πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου MEDA. Η ελληνική φρεγάτα HS SPETSAI συνόδευσε το MEDA στο λιμάνι του Τζιμπουτί, όπου οι διασωθέντες ναυτικοί αποβιβάστηκαν.
Οι αναλυτές θαλάσσιας ασφάλειας έχουν θέσει ερωτήματα σχετικά με τις δραστηριότητες του πλοίου. Ο Martin Kelly, επικεφαλής συμβουλευτικών υπηρεσιών στην EOS Risk Group, δήλωσε ότι η ανάλυση δείχνει πως το MT Falcon αποτελεί μέρος αυτού που η οργάνωση United Against Nuclear Iran αποκαλεί «στόλος φάντασμα», ονομασία που προσδιορίζει το παράνομο θαλάσσιο εμπόριο του Ιράν.
Η πλατφόρμα TankerTrackers ανέφερε ότι το πλοίο ήταν φορτωμένο με ιρανικό υγραέριο, το οποίο είχε παραλάβει από την Assaluyeh στις 25 Σεπτεμβρίου 2025. Πιθανότατα κατευθυνόταν προς το Ras Isa της Υεμένης, για να προμηθεύσει τους αντάρτες Χούθι.
Ο οργανισμός σημείωσε επίσης ότι το ινδικής πλοιοκτησίας, με σημαία Καμερούν, δεξαμενόπλοιο είναι 31 ετών και είχε τεθεί υπό κράτηση τον Ιανουάριο του 2025 στην Κωνσταντινούπολη λόγω 13 ελλείψεων.
Εάν επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για επίθεση των Χούθι, θα αποτελέσει το πρώτο περιστατικό μετά το πλήγμα στο Minervagracht στον Κόλπο του Άντεν στις 29 Σεπτεμβρίου, καθώς και την πρώτη επίθεση των Χούθι μετά τη συμφωνία Ισραήλ-Χαμάς, η οποία επιτεύχθηκε με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ για την απελευθέρωση ομήρων.
Από τον Νοέμβριο του 2023, οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι έχουν πραγματοποιήσει πάνω από εκατό επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.
Βέβαια, το να επιτεθούν οι αντάρτες Χούθι στο συγκεκριμένο πλοίο μοιάζει αντιφατικό, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο μετέφερε υγραέριο από το Ιράν προς τους ίδιους. Οι αντάρτες αρνούνται κατηγορηματικά ότι επιτέθηκαν στο πλοίο.
Δεν γνωρίζω εάν θα μάθουμε ποτέ ακριβώς τι έχει συμβεί και ποιος ευθύνεται, γνωρίζω όμως ότι ακόμη δύο ναυτικοί έχασαν άδικα τη ζωή τους. Σήμερα ήταν αυτοί, αύριο μπορεί να είμαι εγώ και μεθαύριο εσείς. Η ναυτιλιακή κοινότητα «φωνάζει», αλλά για ακόμη μια φορά όλοι κάνουν πως δεν ακούν…

















