Το μεγαλύτερο πλοίο της Greenpeace International που υπήρξε στην πρώτη γραμμή για την προστασία του περιβάλλοντος και των ανθρωπιστικών αποστολών σε όλο τον κόσμο, αποσύρθηκε μετά από δύο δεκαετίες υπηρεσίας.
Ως οργανισμός που επικεντρώνεται σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η Greenpeace είπε ότι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο πλοίο της, το Esperanza, δεν ευθυγραμμίζεται πλέον με την αποστολή της λόγω του μεγάλου αποτυπώματος άνθρακα.
«Καθώς ο κόσμος αλλάζει, το ίδιο πρέπει γίνει και με τις θαλάσσιες επιχειρήσεις της Greenpeace. Το Esperanza, ακόμη και με την ηλεκτρική του κίνηση, είχε πολύ μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα από άλλα πλοία της Greenpeace και παρά τις συνεχείς προσπάθειες του πληρώματος, τεχνικών, εθελοντών και υποστηρικτών να βελτιώσουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου, η θεμελιώδης βιολογία του δεν του επιτρέπει να είναι συμβαδίσει με το όραμα της Greenpeace για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε η Greenpeace σε ένα blog.
Η ΜΚΟ είπε ότι θέλει να πρωτοστατήσει στις εκπομπές άνθρακα βρίσκοντας πιο ευέλικτους και τοπικούς θαλάσσιους πόρους. Το Esperanza έφτασε στην τελευταία της στάση στο λιμάνι στη Χιχόν της Ισπανίας, όπου θα αποσυρθεί πριν διαλυθεί και ανακυκλωθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα στάνταρ.
Κατασκευασμένο το 1984 στο Γκντανσκ της Πολωνίας ως πυροσβεστικό σκάφος για το Σοβιετικό Ναυτικό, το Esperanza (πρώην όνομα Echo Fighter) αποκτήθηκε από την Greenpeace το 2000. Με τα χρόνια, έχει πραγματοποιήσει επιχειρήσεις για φαλαινοθηρία, πυρηνικές μεταφορές και παράνομη αλιεία, μεταξύ άλλων αποστολών.
Στις δύο δεκαετίες της υπηρεσίας του, το Esperanza αντιμετώπισε την παράνομη αλιεία και τη φαλαινοθηρία από τις πολικές περιοχές μέχρι τη Δυτική Αφρική, εξέθεσε παράνομες δραστηριότητες και διεξήγαγε μελέτες με επίκεντρο την προστασία και τη διατήρηση του περιβάλλοντος. Το πλοίο ανέλαβε επίσης ανθρωπιστικές αποστολές, συμπεριλαμβανομένης της παροχής βοήθειας και ανθρωπιστικής βοήθειας στην Αϊτή μετά τον καταστροφικό σεισμό του 2010 και στις Φιλιππίνες μετά τον τυφώνα Bopha το 2012.
Με τελική ταχύτητα 16 κόμβων, το Esperanza ήταν το ταχύτερο πλοίο στον στόλο της Greenpeace και χρησιμοποιήθηκε συχνά για να κυνηγήσει ύποπτα σκάφη μεγαλύτερης ταχύτητας. Η βαθμολογία του στην κατηγορία πάγου σήμαινε επίσης ότι είχε την ικανότητα να πλέει στα νερά της Ανταρκτικής και της Αρκτικής.
Το Esperanza ήταν, και θα είναι πάντα, ένα σύμβολο ελπίδας, που γεννήθηκε από την υποστήριξη εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και τέθηκε σε δράση από εκείνους που διακινδύνευσαν την ασφάλεια και τη ζωή τους για να αντισταθούν με σκοπό την προστασία του κοινού μας περιβάλλον», δήλωσε η Greenpeace.