Τέλος στις έρευνες για τους αγνοούμενους ναυτικούς του Eternity C, του πλοίου που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα έπειτα από σφοδρή επίθεση των Χούθι.
Τέλος της έρευνας για τα υπόλοιπα αγνοούμενα μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου Eternity C που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη επίθεση που δέχτηκε από τους αντάρτες Χούθι.
Τουλάχιστον τέσσερις ναυτικοί έχουν χάσει τη ζωή τους ενώ 11 συνεχίζουν να αγνοούνται ακόμη, σύμφωνα με τις εταιρείες ασφαλείας Ambrey και Diaplous Group.
Το πλοίο δέχθηκε επίθεση στις 7 Ιουλίου με drones, σκάφη γεμάτα με εκρηκτικά και πυρά όπλων, η οποία τελικά οδήγησε στη βύθισή του την επόμενη μέρα.
Η επίθεση σημειώθηκε μόλις μία ημέρα αφότου δέχτηκε επίθεση και βυθίστηκε το επίσης Ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Magic Seas.
Τα διαδοχικά αυτά περιστατικά σηματοδότησαν την πιο θανατηφόρα εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι κατά της εμπορικής ναυτιλίας στα τέλη του 2023, με το Ισραήλ να καλεί τις ΗΠΑ να ξεκινήσουν και πάλι τους βομβαρδισμούς τους κατά των ανταρτών της Υεμένης.
Νέες δορυφορικές εικόνες αποκάλυψαν τεράστιες πετρελαιοκηλίδες από τα δύο ναυάγια, εγείροντας σοβαρές περιβαλλοντικές ανησυχίες. Ανάλυση από την ολλανδική ομάδα ειρήνης PAX εκτίμησε ότι η πετρελαιοκηλίδα από το Eternity C εκτείνεται σε μήκος άνω των 80 χιλιομέτρων, ενώ από το Magic Seas σε μήκος περίπου 65 χιλιομέτρων.
Η διαρροή απειλεί τη θαλάσσια ζωή και τα προστατευόμενα οικοσυστήματα, συμπεριλαμβανομένων των καταφυγίων άγριας ζωής στην Ερυθραία και τα γύρω ύδατα.
Δέκα ναυτικοί διασώθηκαν από το Eternity C, συμπεριλαμβανομένων οκτώ Φιλιππινέζων, και δύο μελών της ομάδας ασφαλείας του πλοίου, ενός Έλληνα και ενός Ινδού. Ωστόσο, οι ελπίδες έχουν αρχίσει να σβήνουν για όσους εξακολουθούν να αγνοούνται.
Οι Χούθι έχουν αναλάβει την ευθύνη για τις επιθέσεις, οι οποίες λένε ότι στοχεύουν εταιρείες που συνδέονται με το Ισραήλ. Και τα δύο βυθισμένα πλοία είχαν προηγουμένως προσεγγίσει σε ισραηλινά λιμάνια, κάτι που οι αναλυτές πιστεύουν ότι πυροδότησε τις επιθέσεις. Η αμερικανική πρεσβεία στην Υεμένη κατηγόρησε τους Χούθι ότι απήγαγαν μέρος του επιζώντος πληρώματος, ένας ισχυρισμός που δεν έχει ακόμη επαληθευτεί.
Από τον Νοέμβριο του 2023, οι Χούθι έχουν επιτεθεί σε πάνω από 100 εμπορικά πλοία, βυθίζοντας τέσσερα από αυτά και σκοτώνοντας τουλάχιστον οκτώ ναυτικούς, σύμφωνα με δεδομένα ναυτιλιακής ασφάλειας.
Οι φόβοι για για τις επιθέσεις έχουν αυξηθεί, με αρκετά πλοία να μεταδίδουν μηνύματα μέσω του AIS δηλώνοντας τη θρησκεία ή την πολιτική ουδετερότητα των πληρωμάτων σε μια προσπάθεια να αποφύγουν να γίνουν στόχοι.
Δηλώσεις όπως «Όλο το πλήρωμα είναι μουσουλμάνοι» και «Δεν έχουμε σχέσεις με το Ισραήλ» έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στα συστήματα παρακολούθησης πλοίων, αν και οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τέτοιες τακτικές είναι απίθανο να προσφέρουν πραγματική προστασία.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του AIS, οι καθημερινές διελεύσεις των εμπορικών πλοίων μέσω του κρίσιμου για τη ναυτιλία στενού Bab al, έχουν μειωθεί από 79 πλοία την ημέρα στα τέλη του 2023 σε μόλις 32-35 πλοία τις τελευταίες ημέρες. Με τους φόβους να κλιμακώνονται και χωρίς σαφείς ενδείξεις για αποκλιμάκωση, οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ας ελπίσουμε να βρεθούν οι αγνοούμενοι ναυτικοί και να μη θρηνήσουμε και άλλα θύματα. Οι ναυτικοί είναι αθώοι και οι τελευταίοι που φταίνε για τους πολέμους.