Τα πλοία είναι σε 7ετούς διάρκειας χρονοναύλωση από την TOTAL με προαίρεση-option για συνεχείς ανανεώσεις
Δύο νεότευκτα DP2 Suezmax Shuttle Tankers παρέλαβε την Παρασκευή 25 Απριλίου, η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά της Νέας Υόρκης (NYSE) Tsakos Energy Navigation συμφερόντων του δρ Νίκου Τσάκου.
Πρόκειται για τα “Athens 04”και “Paris 24”. Η τελετή ονοματοδοσίας των πλοίων έγινε στις εγκαταστάσεις των κορεατικών ναυπηγείων της Samsung Heavy Industries Co. Ltd. Είναι τα πρώτα δυο από τα συνολικά 12 αυτού του τύπου πλοία που ναυπηγεί εκεί η ΤΕΝ και θα τα παραλάβει έως το 2028. Το συνολικό κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει στο 1,8 δισ. δολάρια. Όλα τα πλοία είναι σε μακροχρόνιες ναυλώσεις με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της Exxon, της Total και της Petrobras. Το minimum των συμφωνημένων ναύλων ξεπερνά τα 2,5 δισ. δολάρια.
Τα πλοία είναι χωρητικότητας 154.000 dwt. Τα 12 πλοία θα έρθουν να προστεθούν στα ήδη τέσσερα DP2 Suezmax Shuttle Tankers που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, κάνοντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους DP2 Operator στον κόσμο.
Το παρών στην τελετή ονοματοδοσίας έδωσε ο δρ Νίκος Τσάκος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και ο Παναγιώτης Νίκου Τσάκος.
Να υπενθυμίσουμε ότι στα εν λόγω ναυπηγεία θα κατασκευαστούν τα άλλα 9 DP2 Suezmax Shuttle Tankers τα οποία παρήγγειλε η ΤΕΝ με 15ετείς συμβάσεις απασχόλησης για την Petrobras Transporte S.A. (“Transpetro”), την μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βραζιλίας. Οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το 2027 και το 2028. Το κόστος ναυπήγησης των 9 πλοίων θα ανέλθει στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία του δρ Νίκου Τσάκου είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες Shuttle Tanker στον κόσμο. Τα ακαθάριστα έσοδα από αυτό το έργο αναμένονται να είναι γύρω από τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η νέα αυτή παραγγελία ήρθε να συμπληρώσει μια σειρά στρατηγικών κινήσεων που ενισχύουν την παρουσία της TEN στην αγορά των δεξαμενόπλοιων και την καθιστούν έναν από τους βασικούς παίκτες στην παγκόσμια αγορά θαλάσσιας μεταφοράς ενέργειας.
Με τα χρόνια η ΤΕΝ έχει στοχεύσει σε ευκαιρίες σταθμούς για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων που προσφέρουν πλεονέκτημα, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους, διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο. Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ενισχυμένων για τον πάγο από την Western Petroleum καθιέρωσε την TEN ως έναν από τους κύριους ιδιοκτήτες πλοίων με κατηγορία πάγου παγκοσμίως. Το 2014, η Equinor μας ανέθεσε την κατασκευή εννέα Aframax πλοίων για μακροχρόνια ναύλωση, εδραιώνοντας την TEN ως έναν από τους κύριους προμηθευτές πλοίων της.
Στις αρχές του 2024, η TEN απέκτησε έναν σύγχρονο στόλο πέντε πλοίων από την Viken Crude της Νορβηγίας, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους φορείς Διπλού Καυσίμου LNG στον κόσμο. «Τα εννέα DP2 Suezmax Shuttle Tankers, μαζί με τα τρία του εν εξελίξει ναυπηγικού προγράμματος και τα τέσσερα που είναι ήδη εν πλω, μας καθιστούν μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες με Suezmax DP2 Shuttle Tankers παγκοσμίως» δήλωσε ο Νίκος Τσάκος.