Πειραιάς
34°C

Πέθανε σε θανατηφόρο ατύχημα την μέρα που πήρε προαγωγή

Δημοσιεύθηκε στις

28/07/2025

από

Πέθανε σε θανατηφόρο ατύχημα την ημέρα που πήρε προαγωγή, σε γεωτρύπανο στον Κόλπο του Μεξικού. Ο άτυχος χειριστής χτυπήθηκε θανάσιμα από μετακινούμενο σωλήνα, κατά την πρώτη του ημέρα στη νέα θέση.

Ένα τραγικό περιστατικό συνέβη σε ένα γεωτρύπανο στον κόλπο του Μεξικού, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει την ζωή του.

Πιο συγκεκριμένα, ένας χειριστής δαπέδου, έχασε την ζωή του όταν χτυπήθηκε στο κεφάλι από το κάτω άκρο ενός σωλήνα γεώτρησης 6⅝ ιντσών καθώς μετακινούνταν από το σημείο αποθήκευσής του στο κύριο κέντρο γεώτρησης.

Το πλήρωμα βρισκόταν στη διαδικασία ενεργοποίησης του σωλήνα γεώτρησης στην τρύπα. Ο άτυχος άντρας έλαβε οδηγίες να βρίσκεται σε αυτό το σημείο από τον βοηθό γεώτρησης που χειριζόταν την κύρια σχάρα σωλήνων από μέσα από το θάλαμο γεώτρησης.

Πέθανε σε θανατηφόρο ατύχημα την μέρα που πήρε προαγωγή

Ηταν υπεύθυνος για την οπτική επαλήθευση ότι τα μάνδαλα ήταν στην ανοιχτή θέση πριν από την ανάσυρση των βραχιόνων της σχάρας. Το θύμα το οποίο δεν βρισκόταν στην άμεση οπτική επαφή του βοηθού γεώτρησης θα μετέφερε προφορικά τη θέση των μανδάλων (ανοιχτά ή κλειστά) μέσω φορητού ασυρμάτου.

Εκτός από τον εντοπισμό, το θύμα είχε επίσης αναλάβει την ευθύνη να διατηρεί την περιοχή οπισθοδρόμησης καθαρή, να εφαρμόζει λιπαντικό σπειρώματος στις βάσεις και να επανααριθμεί τις βάσεις με ένα στικ μπογιάς.

Το ακόμη τραγικότερο της υπόθεσης είναι ότι το θύμα είχε πάρει προαγωγή πρόσφατα από εργάτης σε χειριστής δαπέδου. Η ημέρα του συμβάντος ήταν η πρώτη ημέρα του θύματος στη νέα του θέση και στα καινούργια του καθήκοντα.

Αφού το θύμα ανέφερε ότι τα μάνδαλα ήταν σε ανοιχτή θέση, ο βοηθός εργάτης γεώτρησης ξεκίνησε τη διαδικασία αφαίρεσης μιας βάσης σωλήνων γεώτρησης με την κύρια σχάρα σωλήνων.

Ωστόσο, καθώς οι βραχίονες της σχάρας σωλήνων αναδιπλώθηκαν, η βάση εμποδίστηκε από ένα κλειστό μάνδαλο στην κάτω ταστιέρα. Η βάση του σωλήνα άρχισε να λυγίζει καθώς τραβήχτηκε προς την κλειστή μάνδαλο ταστιέρας. Το θύμα στεκόταν στην περιοχή οπισθοδρόμησης.

Η αποθηκευμένη ενέργεια από τη βάση που λυγιζόταν απελευθερώθηκε και οπισθοχώρησε προς την περιοχή οπισθοδρόμησης χτυπώντας το θύμα. Από την έναρξη των γεγονότων μέχρι και τη μη στιγμή που χτυπήθηκε ο άντρας, είχαν περάσει έξι έως οκτώ δευτερόλεπτα.

Η έρευνα της επιτροπής BSEE κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό το θανατηφόρο περιστατικό ήταν αποτέλεσμα του ότι το μάνδαλο της πλακέτας δακτύλων δεν άνοιγε σωστά και του ότι το θύμα βρισκόταν στην περιοχή οπισθοχώρησης όταν η βάση είχε κρατηθεί και βρισκόταν υπό τάση.

Στο θύμα ανατέθηκαν πολλαπλές εργασίες που απαιτούσαν την είσοδό του στην περιοχή οπισθοχώρησης. Η απειρία του και η έλλειψη επαρκους εκπαίδευσης σχετικά με το πότε ήταν επιτρεπτή η είσοδος στην περιοχή οπισθοχώρησης μπορεί να συνέβαλαν στην απόφαση του θύματος να εισέλθει στην περιοχή οπισθοχώρησης όταν το έκανε.

Επομένως, η BSEE συνιστά στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Εξωτερική Ηπειρωτική Υφαλοκρηπίδα των ΗΠΑ:

1. Αξιολογήστε όλες τις εργασίες που περιλαμβάνονται σε μια επιχείρηση κατά την ανάθεση εργασιών και αξιολογήστε πώς κάθε προγραμματισμένη εργασία σχετίζεται με τις άλλες.
2. Εξετάστε τα προγράμματα των Υπαλλήλων Βραχείας Υπηρεσίας για να καθοδηγήσετε το προσωπικό που είναι νέο σε μια θέση.
3. Εξετάστε τα προγράμματα εκπαίδευσης στην εργασία. Εξετάστε το ενδεχόμενο τυποποίησης των προγραμμάτων για να εξασφαλίσετε συνέχεια μεταξύ εκείνων που διεξάγουν την εκπαίδευση και του περιεχομένου της εκπαίδευσης.
4. Όταν χρησιμοποιείτε έναν παρατηρητή για να επαληθεύσετε τη θέση των μανδάλων της πλακέτας δακτύλων, ελέγξτε πού μπορεί να εκτελεστεί με ασφάλεια αυτή η εργασία. Θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην εγγύτητα του παρατηρητή με τις κινούμενες βάσεις σωλήνων. Δεν πρέπει να ανατίθενται εργασίες σε έναν παρατηρητή που βρίσκεται σε περιοχές οπισθοδρόμησης κατά τη διάρκεια εργασιών χειρισμού σωλήνων.

Η εργασία σε οποιουδήποτε τύπου πλοίου εμπεριέχει πάντα και τους σχετικούς κινδύνους. Το εργασιακό περιβάλλον στα πλοία είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και θα πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας με κύριο σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων.

Τα ατυχήματα που συμβαίνουν καθημερινά στα πλοία είναι δεκάδες, εάν όχι εκατοντάδες, και δυστυχώς πολλές φορές έχουν τραγική κατάληξη.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C