Θολό τοπίο στην επιχειρηματικότητα της ακτοπλοΐας του Σαρωνικού

poseidon_ellas_aktoploia_

Σάλος προκλήθηκε από το δημοσίευμα της Νέας Εποχής για την αποχώρηση του πλοίου «Άρτεμις» αλλά και την πιθανή μελλοντική αποχώρηση και δεύτερου πλοίου (Ποσειδών) από την ακτοπλοΐα του Σαρωνικού. Η είδηση, μεταδόθηκε και αναμεταδόθηκε από πολλά ΜΜΕ, χωρίς να διαψευστεί από την Hellenic Seaways, ταυτόχρονα όμως δημιούργησε βαθύτατους προβληματισμούς για το μέλλον της ακτοπλοΐας στην περιοχή μας, τα δρομολόγια που θα εκτελεστούν τον φετινό χειμώνα (άραγε, από ποια πλοία;) αλλά και το μέλλον της Κοινοπραξίας Πλοίων Σαρωνικού, που φαίνεται να μην είναι ξεκάθαρο.

Η γενικότερη εικόνα είναι, πως οι οικονομικοί στόχοι και οι προοπτικές που τέθηκαν αρχικά τον περσινό Δεκέμβρη, δεν φαίνεται να έχουν επιτευχθεί, παρά τις οικονομίες κλίμακας που επιχειρήθηκαν, αλλά και την πίεση που ασκήθηκε στον ανταγωνισμό.

Οι ενδεχόμενη αποχώρηση και του δεύτερου πλοίου της HSW από τη γραμμή έχει ήδη φέρει νέες σκέψεις για το μέλλον στις τάξεις των συνεργατών της Κοινοπραξίας. Μετά μάλιστα και την καταγγελία της ΠΕΝΕΝ, φάνηκε ότι ο επιμερισμός της «δουλειάς» δεν έχει γίνει όπως θα έπρεπε, αφού το πλοίο «Αχαιός» και οι ναυτεργάτες του, πήραν στις πλάτες τους ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας της Κοινοπραξίας, δουλεύοντας 90 ώρες την εβδομάδα. Τέτοια φαινόμενα παρατηρήθηκαν και σε μεμονωμένα πλοία της γραμμής (Άγιος Νεκτάριος, Αλέξανδρος), όμως στα υπόλοιπα πλοία της Κοινοπραξίας, δεν φάνηκε να υπάρχει υπερεργασία (ανώτατο όριο εργασία οι 72 ώρες).

Κοινοπραξία με δύο πλοία μπορεί να υπάρξει, όμως έχουν λόγο να παραμείνουν μαζί τα δύο πλοία; Θα υπάρξει αντικατάσταση πλοίου από την HSW; Η ανησυχία του κόσμου που ζει στα νησιά και χρειάζεται φθηνή και καλή ακτοπλοΐα έχει ήδη φανερωθεί.

Όπως και να έχει, ο μήνας ορόσημο είναι ο Δεκέμβριος. Εκεί, γύρω στις 10 Δεκεμβρίου θα έχει ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο.

neaepohi.gr