Τρομάζουν οι αριθμοί: Το ένα τρίτο της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει επηρεαστεί από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας

Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία αντιμετωπίζει μια πολύ κρίσιμη περίοδο καθώς οι συνεχιζόμενες επιθέσεις και οι αλλαγές των θαλάσσιων διαδρομών στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζουν να επηρεάζουν τον κλάδο ενόψει της περιόδου της κινεζικής Πρωτοχρονιάς.

Σύμφωνα με τον Philip Damas, επικεφαλή της Drewry Supply Chain Advisors, οι επόμενες 4-5 εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για την παγκόσμια ναυτιλία και την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης, ιδιαίτερα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, καθώς και της Μεσογείου.

Η Drewry εκτιμά ότι περισσότερα από 800 πλοία, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου 10 εκατομμύρια κοντέινερ των είκοσι ποδιών (TEU), ή περίπου το ένα τρίτο της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, έχουν επειρεαστεί από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζοντας «ρούτα» και πλέοντας γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Ενώ υπάρχουν ανησυχίες για το πώς αυτή η διαταραχή θα επηρεάσει την προ-κινεζική Πρωτοχρονιά, η Drewry πιστεύει ότι υπάρχει αρκετή διαθέσιμη χωρητικότητα στην αγορά για να απορροφήσει μεγάλο μέρος αυτών των προβλημάτων — τουλάχιστον προς το παρόν.

Ο Philip Damas δήλωσε: «Οποιαδήποτε διακοπή πριν από την κινεζική Πρωτοχρονιά είναι πάντα ανησυχία για τους φορτωτές. Αν και η τρέχουσα κατάσταση προκαλεί ήδη εμπόδια στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, πιστεύουμε ότι υπάρχει επαρκής χωρητικότητα για να χειριστεί κανείς τη συμφόρηση που προκύπτει, τις ελλείψεις εξοπλισμού και τα κενά στο χρονοδιάγραμμα».

Ωστόσο, ο Damas είπε ότι η χωρητικότητα από την Ασία προς την Ευρώπη είναι επί του παρόντος «πολύ περιορισμένη» και υπάρχει ακόμη μικρότερη χωρητικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα από την Ασία, την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ. «Η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι κάτι που προκαλεί πανικό στην Κίνα», είπε.

«Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ο εξοπλισμός των εμπορευματοκιβωτίων είναι πιθανό να παραμείνει πιεσμένος για αρκετές εβδομάδες, γεγονός που θα επηρεάσει τα προγράμματα εξυπηρέτησης και θα δημιουργήσει πληθωριστικούς αντίθετους ανέμους.
Υπάρχει περιορισμένη ευελιξία για να μετριαστεί οποιαδήποτε κλιμάκωση στην κατάσταση της περιφερειακής ασφάλειας», πρόσθεσε ο Damas.

Το Σαββατοκύριακο, ο Ryan Peterson, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Flexport, είπε ότι περίπου το 95% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που συνήθως διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ επαναδρομολογούν τον πλου τους από τη Νότια Αφρική.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκτίμηση των επιπτώσεων από την κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα του Drewry εδώ.

Διαβάστε ακόμα