Το περιστατικό με τον άτυχο Αντώνη θα πρέπει να είναι η αρχή για την αλλαγή νοοτροπίας

Ο άδικος, ο απίστευτος, ο αδιανόητος, ο ακατανόητος χαμός του άτυχου Αντώνη συγκλόνισε όλη την ελληνική ναυτιλία και την χώρα μας στο σύνολο της.

Η αδιανόητη αντίδραση του πληρώματος ντροπιάζει την ελληνική ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα την ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία στην συντριπτική πλειοψηφία της απαρτίζεται από πραγματικούς ναυτικούς, επαγγελματίες με τη ναυτοσύνη και το ήθος τους να ξεχειλίζει.

Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό που έγινε και οι υπεύθυνοι θα πρέπει να πληρώσουν.

Δεν θα αποδώσω ευθύνες στο πλήρωμα και ούτε θα πω εάν φταίει πχ ο πλοίαρχος 100% ή 50 % ή ότι άλλο. Αυτό θα το κρίνουν οι αρχές μετά την σχετική έρευνα.

Το πρόβλημα όμως είναι γενικότερο.

Ξεκινάει από την γενικότερη νοοτροπία των πλοίων της ακτοπλοΐας τα οποία βρίσκονται συνεχώς υπό την πίεση του χρόνου για την εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ των προκαθορισμένων ωρών.

Και φυσικά όταν ένας Πλοίαρχος βρίσκεται υπό πίεση, αναγκάζεται να παραβλέπει τους κανονισμούς και να αναχωρεί με ανοικτό καταπέλτη, κάτι που απαγορεύεται.

Και ερχόμαστε σε αυτή την παρανομία, την οποία είναι υποχρεωμένο το κράτος μέσω των λιμενικών αρχών να την καταπολεμήσει. Δυστυχώς όμως, έπρεπε να γίνει αυτό το τραγικό συμβάν για να δούμε τη νομοθεσία σχετικά με τον καταπέλτη και να ακούσουμε βαρύγδουπες δηλώσεις από πολιτικούς, υπουργούς, δημοσιογράφους και δικαστές του διαδυκτίου οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το ναυτικό επάγγελμα.

Το κράτος θα πρέπει όταν βλέπει μια παρανομία, να κοιτάζει πως θα την σταματήσει, πως θα προστατέψει τον εργαζόμενο, τον πελάτη, τον πολίτη αυτής της χώρας, τον τουρίστα και γενικά όλων των ανθρώπων και κυρίως της ανθρώπινης ζωής.

Όταν βλέπουμε σε βιντεάκια τους πλοιάρχους να παίρνουν όλη την ευθύνη και να προσεγγίζουν σε ακατάλληλα λιμάνια εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας, τότε στα σχόλια από κάτω υπάρχουν επευφημίες και πολλά μπράβο για τις μανούβρες και τις (αδιαμφισβήτητες) ικανότητες τους.

Τι θα γίνει όμως σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα; Θα ξεσηκωθούν όλα τα κανάλια και όλο ότι διαδύκτιο και θα βάλλουν εναντίον του κακού πλοιάρχου που θα είναι ο καθόλα υπεύθυνος για αυτό το ατύχημα.

Θέλω να πω ότι πέρα από την ακατανόητη πράξη του πληρώματος να πετάξουν και να παρατήσουν στην κυριολεξία έναν άνθρωπο στη θάλασσα, εάν τηρούνταν οι νόμοι και υπήρχε πραγματικά έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές τίποτα δεν θα είχε γίνει.

Το ίδιο λοιπόν ισχύει και για τα ακατάλληλα λιμάνια. Τώρα είναι όλα μια χαρά αλλά όταν γίνει η το ατύχημα τότε θα είναι και πάλι αργά…

Ο Έλληνας ναυτικός δεν έχει καμία σχέση με τους ανθρώπους που έκαναν αυτή την αποτρόπαια πράξη. Ο Έλληνας Πλοίαρχος προσπαθεί πάντα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, βάζοντας την ίδια του την καριέρα πολλές φορές σε κίνδυνο.

Ο Έλληνας ναυτικός πάντα θα προσπαθεί και θα σπεύδει να σώσει έναν άνθρωπο που κινδυνεύει έστω και αν βρίσκεται 500 ή 1000 μίλια μακριά.

Η ναυτοσύνη του Έλληνα ναυτικού είναι αδιαμφισβήτητη και θα πρέπει να σταματήσουν αυτά τα λαϊκά δικαστήρια που τους τσουβαλιάζουν όλους.

Αυτοί που το έκαναν δεν έχουν θέση στη ναυτική οικογένεια και ούτε είναι ναυτικοί…

Διαβάστε ακόμα