Η ναυτιλιακή βιομηχανία κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την πράσινη ενέργεια με την εγκατάσταση της μεγαλύτερης ναυτικής μπαταρίας στον κόσμο στο πλοίο Guillaume de Normandie της Brittany Ferries. Η AYK Energy, κορυφαία εταιρεία στον τομέα των θαλάσσιων μπαταριών, ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση και τις θαλάσσιες δοκιμές της μπαταρίας Orion+ των 12 μεγαβατωρών (MWh).
Η ίδια τεχνολογία είχε προηγουμένως εγκατασταθεί στο αδελφό πλοίο Saint-Malo, το οποίο ναυπηγήθηκε στο ναυπηγείο China Merchants Jinling Shipyard Weihai. Το Guillaume de Normandie θα εκτελεί το δρομολόγιο Portsmouth – Caen, ενώ το Saint-Malo θα καλύπτει τη διαδρομή Portsmouth – St Malo, με το πρώτο του ταξίδι προγραμματισμένο για αυτόν τον μήνα.

Ο ιδρυτής της AYK Energy, Chris Kruger, δήλωσε ότι αυτή η διπλή εγκατάσταση είναι ένα τεράστιο ορόσημο για την εταιρεία: “Η κατασκευή και εγκατάσταση των δύο μεγαλύτερων ναυτικών μπαταριών στον κόσμο ταυτόχρονα αποτελεί μια σημαντική επιτυχία. Ευχαριστούμε την Brittany Ferries για την εμπιστοσύνη της σε εμάς και την υποστήριξη αυτής της καινοτομίας. Αυτό το έργο αποδεικνύει τη δυναμική και την εξέλιξη της εταιρείας μας”.
Η σημασία της μπαταρίας Orion+ έγκειται στην τεράστια χωρητικότητά της, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη μπαταρία που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε πλοίο. Η εγκατάστασή της σε δύο διαφορετικά πλοία ενισχύει την εφαρμογή της υβριδικής ναυτιλίας, μειώνοντας δραστικά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Η τεχνολογία των ναυτικών μπαταριών και το μέλλον της ναυτιλίας
Οι ναυτικές μπαταρίες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στη βιομηχανία, καθώς προσφέρουν μια βιώσιμη λύση για τη μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Οι μεγάλες μπαταρίες, όπως η Orion+, επιτρέπουν στα πλοία να λειτουργούν είτε πλήρως ηλεκτρικά σε συγκεκριμένα δρομολόγια είτε ως υβριδικές μονάδες, μειώνοντας τη ρύπανση στις λιμενικές περιοχές και στους πολυσύχναστους θαλάσσιους διαδρόμους.
Η εμπειρία του Kruger στην ανάπτυξη ναυτικών μπαταριών ξεκίνησε από τη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προτού μεταφέρει την τεχνογνωσία του στη ναυτιλία. Ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της πρώτης υβριδικής προώθησης σε πλοίο με το φέρι “Princess Benedikte” καθώς και του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού φέρι “Ampere” το 2012.

Σήμερα, η AYK Energy διατηρεί εργοστάσιο παραγωγής στην Κίνα, κοντά στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα της βιομηχανίας μπαταριών, η οποία βρίσκεται δέκα χρόνια μπροστά από την Ευρώπη σε αυτόν τον τομέα. Αυτή η στρατηγική θέση επιτρέπει στην εταιρεία να αναπτύσσει και να παραδίδει υψηλής απόδοσης ενεργειακά συστήματα για τη ναυτιλία με τη μέγιστη αποδοτικότητα.
Διαβάστε ακόμα:
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό φέρι συμπληρώνει 10 χρόνια – Μια επανάσταση για τη ναυτιλία