Ένα από τα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάστηκαν την δεκαετία του 1960 και τα οποία βοήθησαν στην οικοδόμηση της σύγχρονης βιομηχανίας κρουαζιέρας κατέφθασε χθες στο Πακιστάν για να διαλυθεί.
Το κομψό πλοίο χωρητικότητας 18.500 τόνων κατασκευάστηκε για τη Royal Caribbean Cruise Line το 1972 με το όνομα Sun Viking, και ήταν το τελευταίο της πρώτης γενιάς σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων που βοήθησαν στη δημιουργία του PortMiami και της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.
Το τρίτο πλοίο που κατασκευάστηκε για τη Royal Caribbean, παραγγέλθηκε όταν ο Gotaas-Larsen εντάχθηκε ως επενδυτής στη νέα γραμμή κρουαζιέρας μαζί με τους Νορβηγούς Wilhelmsen και I. M. Skaugen. Οι παραδοσιακοί Νορβηγοί πλοιοκτήτες είχαν παρασυρθεί να μπουν στην βιομηχανία της κρουαζιέρας από ένα νεαρό στέλεχος, τον Edwin Stephan που είχε ένα όραμα για τη σύγχρονη βιομηχανία κρουαζιέρας.
Ανέπτυξε την ιδέα του για «ξενοδοχεία με προπέλες» όπου οι καμπίνες θα ήταν τυποποιημένες για ευκολότερες πωλήσεις και μικρότερες για να ενθαρρύνουν τους επιβάτες να βρίσκονται στο κατάστρωμα, στα σαλόνια και τα μπαρ. Ο Stephan οραματίστηκε την κρουαζιέρα εστιάζοντας στον μεγάλο αριθμό επιβατών για να δημιουργήσει αυτό που ονόμασε «αγορά οικονομίας όγκου». Ήταν επίσης πρωτοπόρος στην αγορά κρουαζιέρας με πτήσεις, φέρνοντας επιβάτες από την Καλιφόρνια με ναυλωμένα αεροπλάνα για τις κρουαζιέρες του στην Καραϊβική.
Η Royal Caribbean ξεκίνησε το 1970 προσφέροντας επταήμερες κρουαζιέρες από το Μαϊάμι με το Song of Norway και ακολούθησε το 1971 και το 1972 με δύο επιπλέον πλοία, το Nordic Prince και το Sun Viking που έπλεαν εναλλάξ το Σάββατο από το Μαϊάμι σε μία κρουαζιέρα στην Καραιβική διάρκειας 14 ημερών. Το Sun Viking είχε ελαφρώς βελτιωμένο σχεδιασμό σε σχέση με τα δύο πρώτα αδελφά πλοία, με πρόσθετο εξορθολογισμό και επιπλέον μισό κατάστρωμα για να επεκτείνει τη χωρητικότητα επιβατών του, αλλά είχε επίσης μήκος μόλις 171 μέτρα.
Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας μεγάλωνε. Η Royal Caribbean επέκτεινε τα δύο πρώτα πλοία αλλά παρέλειψε την ανακατασκευή του Sun Viking, αντ’ αυτού επικεντρώθηκε στην κατασκευή νέων πλοίων. Ως το μικρότερο πλοίο του στόλου και το μοναδικό με την αρχική σχεδίαση, έγινε πρωτοπόρο για την εταιρεία που εκτελούσε τις πρώτες κρουαζιέρες έξω από το Μαϊάμι, με προορισμούς το Μεξικό, την Αλάσκα και στα μέσα της δεκαετίας του 1990 επανατοποθετήθηκε στην Ασία.
Το Sun Viking έγινε το τελευταίο από τα αρχικά κρουαζιερόπλοια που εγκατέλειψαν τον στόλο της Royal Caribbean, το οποίο παραδόθηκε το 1998 σε νέους ιδιοκτήτες, μια νεοσύστατη ασιατική εταιρεία κρουαζιέρας που ονομάζεται Star Cruises. Ωστόσο, η Star λίγο μετά αποδέχτηκε μια προσφορά από την Hyundai Merchant Marine Company. Μέχρι τη δεκαετία του 2000, αν και είχε ξεκινήσει η τελευταία φάση της καριέρας του πουλήθηκε σε μια σειρά ιδιοκτητών που το χρησιμοποιούσαν ως πλωτό πλοίο καζίνο στην Ασία. Η κατάρρευση της βιομηχανίας των πλοίων-καζίνο του Χονγκ Κονγκ το έφερε να πουληθεί για μια τελευταία φορά, να μετονομαστεί σε Oriental Dragon και να μεταφερθεί στη Μαλαισία ως πλοίο καζίνο.
Μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τελευταίοι ιδιοκτήτες του πλοίου το εγκατέλειψαν σε μεγάλο βαθμό ενώ προσπαθούσαν να αντιμετωπίσουν τους πιστωτές. Τελικά διατάχθηκε από το Δικαστήριο της Μαλαισίας να βγει σε δημοπρασία και να πωληθεί στα τέλη του 2021 και αποκτήθηκε από μεταπωλητές για τη βιομηχανία σκραπ. Πρόσφατα απέπλευσε από το αγκυροβόλιο του Penang και μετά από μια σύντομη στάση στα ανοικτά των ακτών της Ινδίας προχώρησε στο Gaddani, στο Πακιστάν, όπου οι scrappers είχαν κερδίσει τον διαγωνισμό φτάνοντας και επίσημα το τέλος του.
Έζησε περισσότερο τα δύο αδελφά του πλοία και σχεδόν όλα τα πρωτότυπα κρουαζιερόπλοια που ξεκίνησαν να πλέουν από το Μαϊάμι στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Παρά τις πολλαπλές επισκευές που είχαν αφαιρέσει τον αρχικό εσωτερικό σχεδιασμό του, το εξωτερικό του πρώην Sun Viking παρέμεινε πρωτότυπο. Είχε ένα χαρακτηριστικό σαλόνι με θέα την τζιμινιέρα του που ο Stephan είπε ότι ήταν εμπνευσμένο από το Seattle Space Needle και έγινε το αρχικό σήμα κατατεθέν για το Royal Caribbean. Για το μέγεθός του, είχε μεγάλες εκτάσεις ανοιχτού χώρου στο κατάστρωμα και χώρο πισίνας στο μέσο του πλοίου.
Το Sun Viking, ξεπερασμένο εδώ και καιρό από σύγχρονα κρουαζιερόπλοια που είναι δέκα φορές το μέγεθός του, ήταν ένα πλοίο που υπενθύμιζε σε όλους από πού ξεκίνησε η σύγχρονη βιομηχανία της κρουαζιέρας. Το τελευταίο πλοίο της εποχής που ακόμη δεν έχει διαλυθεί είναι τώρα το κρουαζιερόπλοιο κατασκευής 1968, γνωστό τότε ως Boheme, το οποίο ήταν ένα μετασκευασμένο οχηματαγωγό που ανήκε στην Wallenius σήμερα, και ήταν περισσότερο γνωστό για την μεταφορά αυτοκινήτων. Από το 1986, το Boheme ανήκει στην Εκκλησία της Σαηεντολογίας και λειτουργεί ως MS Freewinds στην Καραϊβική, ως καταφύγιο για τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας.