Υποπλοίαρχος ανέφερε διάφορες ελλείψεις στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ και απολύθηκε – Πρόστιμο μαμούθ στην εταιρεία

Η Διοίκηση Επαγγελματικής Ασφάλειας και Υγείας των ΗΠΑ (OSHA) έδωσε διαταγή στο αμερικανικό τμήμα της ναυτιλιακής εταιρείες Maersk να πληρώσει έναν αξιωματικό πάνω από 700.000 δολάρια, αφού τον απέλυσε επειδή ανέφερε στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ διάφορες ελλείψεις που υπήρχαν στο πλοίο μεταφορας κοντέινερ Maersk Tennessee (πρώην Safmarine Mafadi)

Στις 29 Δεκεμβρίου 2020 και μετά από μια διαφωνία με τον πλοίαρχο του πλοίου σχετικά με κατανάλωση αλκοόλ στο πλοίο, ο υποπλοίαρχος ανέφερε μια λίστα με διάφορες ελλείψεις και ανησυχίες που είχε για την κατάσταση του πλοίου στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον υποπλοίαρχο, η σωσίβια λέμβος του πλοίου και ο εξοπλισμός καθέλκυσης της δεν λειτουργούσαν, τα μέλη του πληρώματος έπιναν ή είχαν αλκοόλ στο πλοίο, η αντλία έκτακτης ανάγκης είχε ζημιά, οι εκπαιδευόμενοι έκαναν βάρδια μόνοι τους χωρίς κάποια επίβλεψη και το σύστημα υδροσυλλεκτών δεν λειτουργούσε σωστά.

Μια ομάδα επιθεωρητών της ακτοφυλακής επιβιβάστηκε στις 17:45 την ίδια μέρα για να επιθεωρήσει το πλοίο. Οι επιθεωρητές βρήκαν μια διαρροή στην κυρία αντλία πυρκαγιάς, ένα σπασμένο ρέλι και διαφορά εξαρτήματα στον μηχανισμό καθέλκυσης της σωσίβιας λέμβου που χρειάζονται αντικατάσταση.

Μόλις τελείωσε η επιθεώρηση, ο Πλοίαρχος ειπε στον υποπλοίαρχο ότι θα φύγει από το πλοίο, σύμφωνα με τον OSHA.

Ο υποπλοίαρχος τελικά απολύθηκε τρεις μήνες αργότερα επειδή ανέφερε τα προβλήματα στην ακτοφυλακή χωρίς να συζητήσει αυτά τα ζητήματα με τον αρχιπλοίαρχο κι τα υπόλοιπα ενδιαφερόμενα τμήματα της εταιρείας, κατά παράβαση της πολιτικής της εταιρείας.

Ο OSHA έκρινε ότι η πολιτική της Maersk Line Limited και η απόφασή της να απολύσει τον ναυτικό παραβίαζαν τον Νόμο Προστασίας των Ναυτικών των ΗΠΑ.

Ο νόμος επιτρέπει στους ναυτικούς να αναφέρουν τα προβλήματα που υπάρχουν σε ένα πλοίο υπό σημαία ΗΠΑ στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, χωρίς πρώτα να χρειάζεται να τα αναφέρουν στα ανώτερα στελέχη της εταιρείας τους, ακόμα κι αν η εταιρεία αναγράφει στην πολιτική της ότι αυτό απαγορεύεται.

Ο OSHA αποφάνθηκε ότι εάν ο υποπλοίαρχος δεν είχε αναφέρει όλα αυτά τα προβλήματα στην ακτοφυλακή, πιθανότατα θα είχε προαχθεί σε πλοίαρχο, με βάση τις αξιολογήσεις των επιδόσεων του και τη σχετική αλληλογραφία. Χαρακτήρισε την απόλυσή του ως «παράνομη ενέργεια» η οποία προκάλεσε στο ναυτικό «ακραίες δυσκολίες, οικονομικό άγχος και ταλαιπωρία».

Στην απάντησή της, η Maersk Line Limited υποστήριξε ότι ο Κώδικας ISM απαιτεί από τα μέλη του πληρώματος να αναφέρουν τέτοιου ειδους ζητήματα στους ανώτερους τους και ισχυρίστηκε ότι ο υποπλοίαρχος έκανε αυτή την αναφορά κακοπροαίρετα και με δόλο.

Σημείωσε επιπλέον ότι η ακτοφυλακή είχε δώσει το πράσινο φως για τον απόπλου του πλοίου μετά την επιθεώρηση και δεν είχε υπάρξει κάποιο πρόβλημα

Ο OSHA έδωσε εντολή στη Maersk Line Limited να προσλάβει και πάλι τον υποπλοίαρχο, να του δώσει προαγωγή σε πλοιάρχο και να του καταβάλει περίπου 460.000 δολάρια ως καθυστερημένη αμοιβή, τόκους και αποζημίωση, συν τις αμοιβές του δικηγόρου.

Η υπηρεσία πρόσθεσε το μέγιστο δυνατό ποσό αποζημίωσης τιμωρίας (250.000 $) για την αντίδραση σε αυτό που περιέγραψε ως “το ανατριχιαστικό αποτέλεσμα που υπάρχει από την παράνομη πολιτική αυτουνού που αναφέρει κάτι παράνομο” και διέταξε την MLL να αναθεωρήσει τους εσωτερικούς της κανονισμούς.

Η Maersk Line Limited έχει τη δυνατότητα να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης του OSHA.

«Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με τον OSHA για την προστασία των καταγγελιών και την σθεναρή εφαρμογή του Νόμου για την Προστασία του Ναυτικού. Ενθαρρύνουμε όλους όσοι βρίσκονται στον θαλάσσιο τομέα να υποστηρίξουν και να συμμορφωθούν με αυτές τις πολιτικές», δήλωσε ο Βοηθός Διοικητής για την Πολιτική Πρόληψης Αντιναύαρχος Wayne Arguin σε δήλωση.

Διαβάστε ακόμα