Πειραιάς
34°C

Βαριές ποινές αντιμετωπίζουν ο Πλοίαρχος και 2 αξιωματικοί για ζημιά σε καλώδια στην Φινλανδία

Δημοσιεύθηκε στις

16/06/2025

από

Βαριές ποινές για ζημιά σε καλώδια από δεξαμενόπλοιο στη Φινλανδία αντιμετωπίζουν ο πλοίαρχος και δύο αξιωματικοί του Eagle S, οι οποίοι κατηγορούνται για σοβαρή παρέμβαση σε κρίσιμες τηλεπικοινωνιακές υποδομές σύμφωνα με τις φινλανδικές αρχές.

Οι ερευνητές που εργάζονται για την εθνική αστυνομία της Φινλανδίας ανακοίνωσαν ότι ολοκλήρωσαν την έρευνα τους για τη ζημιά που έγινε στα υποθαλάσσια καλώδια.

Ανέφεραν ότι υποψιάζονται και επίσημα τον πλοίαρχο και δύο αξιωματικούς του δεξαμενόπλοιου Eagle S, οι οποίοι κρατούνται στη Φινλανδία από τον Ιανουάριο του 2025.

Η έρευνα επικεντρώθηκε στην πιθανή εμπλοκή του δεξαμενόπλοιου υπό σημαία νήσων Κουκ Eagle S, το οποίο βρισκόταν στην περιοχή τη στιγμή που έγινε η ζημιά στα καλώδια στις 25 Δεκεμβρίου.

Η Φινλανδία γρήγορα αναγνώρισε το πλοίο ως ύποπτο και το έθεσε υπό κράτηση. Υπό κράτηση έθεσε και τον τον πλοίαρχο μαζί με δύο αξιωματικούς και τους απαγορεύτηκε η έξοδος από την Φινλανδία.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από την έρευνα, η αστυνομία έχει σαφή κατανόηση της αλληλουχίας των γεγονότων.

«Μεταξύ των υπόπτων είναι ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος και ο ανθυποπλοίαρχος, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την ασφαλή ναυσιπλοΐα και λειτουργία του πλοίου», ανακοίνωσε ο Αρχιεπιθεωρητής Ντετέκτιβ Σάμι Λιιματαϊνεν, επικεφαλής ερευνών του Εθνικού Γραφείου Ερευνών.

«Η ποινική έρευνα εξέτασε και αξιολόγησε, μεταξύ άλλων, την έκταση της ευθύνης τους για την κατάσταση του πλοίου και τον βαθμό στον οποίο θα έπρεπε να είχαν ελέγξει την άγκυρα όταν ποντιζόταν στη θάλασσα».

Με βάση την έρευνα, η αστυνομία ανακοίνωσε ότι οι αξιωματικοί του δεξαμενόπλοιου Eagle S είναι ύποπτοι με την κατηγορία της βλάβης και την παρέμβαση στις τηλεπικοινωνίες». Το συμπέρασμα βασίστηκε στην εξέταση υλικού που συλλέχθηκε από το πλοίο, στην εξέταση του βυθού και σε συνεντεύξεις με το πλήρωμα και τους αξιωματικούς του.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, κατάφεραν να ανακτήσουν την άγκυρα του τάνκερ από τον πυθμένα της θάλασσας και εξέτασαν τη σπασμένη αλυσίδα της. Οι αναφορές λένε ότι βρήκαν επίσης σημάδια στον πυθμένα που δείχνουν ότι η άγκυρα είχε συρθεί για περισσότερα από 100 χλμ. (πάνω από 60 μίλια)!

Οι Helsinki Times ανέφεραν ότι τα εγκλήματα είναι σοβαρά ποινικά αδικήματα σύμφωνα με τη φινλανδική νομοθεσία. Θα μπορούσαν να επιφέρουν μεγάλες ποινές φυλάκισης.

Τα φινλανδικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι και οι τρεις ναυτικοί έχουν αρνηθεί επανειλημμένα ότι προκάλεσαν σκόπιμη ζημιά στα καλώδια, τα οποία έχουν πλέον επισκευαστεί και έχουν επιστρέψει σε κανονική λειτουργία.

Οι ερευνητές θα διαβιβάσουν τις πληροφορίες τους στην εισαγγελία, η οποία θα τις εξετάσει και θα αποφασίσει εάν θα ασκηθούν κατηγορίες.

Ωστόσο, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Yle Svenska ανέφερε στα τέλη Μαΐου ότι, όπως κατάλαβε, έχουν ήδη οριστεί προκαταρκτικές ημερομηνίες δίκης. Ανέφεραν ότι η δίκη θα μπορούσε να ξεκινήσει στα τέλη Αυγούστου ή στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Πριν λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα στις 12 Ιουνίου, δικαστήριο στην Ταϊβάν καταδίκασε τον Κινέζο πλοίαρχο ενός φορτηγού πλοίου σε τρία χρόνια φυλάκισης για παρόμοιο αδίκημα.

Η Ταϊβάν ανέφερε ότι ο καπετάνιος του πλοίου που είναι νηολογημένο στο Τόγκο αγκυροβόλησε σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται ως απαγορευμένη έχοντας σαν αποτέλεσμα να ξεσύρει την άγκυρα του και να προκαλέσει ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια.

Οι αρχές της Ταιβάν ανέφεραν ότι έχουν σαφείς ενδείξεις ότι η ζημιά στα καλώδια έγινε με δόλο.

Αυτές οι υποθέσεις έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας και έχουν αυξήσει τις περιπολίες γύρω από κρίσιμες υποθαλάσσιες υποδομές, ενώ κατάφεραν να πείσουν το ΝΑΤΟ να παράσχει πόρους για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων και αγωγών.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C