Πειραιάς
34°C

«Βυθίστηκε το ελληνόκτητο πλοίο» – Τι απέγινε το πλήρωμά του;

Δημοσιεύθηκε στις

08/07/2025

από

Βυθίστηκε το ελληνόκτητο πλοίο Magic Seas στην Ερυθρά Θάλασσα, έπειτα από συντονισμένη επίθεση των μαχητών Χούθι. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, η βύθιση έγινε λιγότερο από 24 ώρες μετά την επίθεση και το πλήρωμα διασώθηκε με ασφάλεια.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο των μαχητών Χούθι της Υεμένης, το ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Magic Seas βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα, λιγότερο από 24 ώρες μετά την επίθεση που δέχτηκε.

Είπε επίσης ότι οι μαχητές υπόσχονται να συνεχίσουν τον αποκλεισμό και τις επιθέσεις σε όλα τα πλοία που σχετίζονται με το Ισραήλ.

Advertisement

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια επιβεβαίωση από ανεξάρτητη πηγή για τη βύθιση του Magic Seas (63,00 dwt), αλλά οι Χούθι ισχυρίζονται ότι έχουν στα χέρια τους ηχητικά ντοκουμέντα και βίντεο από τη βύθιση, το οποίο δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί.

Στο παρελθόν, οι αντάρτες είχαν επίσης ανακοινώσει πρόωρα ότι είχαν βυθιστεί τα πλοία στα οποία είχαν επιτεθεί.

Magic Seas: Το χτύπημα στο Ελληνόκτητο πλοίο που αλλάζει τις ισορροπίες στη ναυτιλία

Το πλοίο διαχειριζόταν η Allseas Marine με έδρα την Ελλάδα, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κάποια ανακοίνωση. Το Magic Seas ναυπηγήθηκε το 2016 και το ίχνος από το σήμα του AIS δείχνει ότι είχε αποπλεύσει από την Κίνα και στη συνέχεια σταμάτησε στη Σιγκαπούρη. Όταν δέχτηκε την επίθεση είχε προορισμό τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η Atalanta της EUNAVFOR εξέδωσε δήλωση που επιβεβαίωνε τις λεπτομέρειες της εγκατάλειψης του πληρώματος.

Ανέφερε ότι το πλοίο βρισκόταν 51 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Χουντάιντα στην Υεμένη όταν η ίδια συντόνισε τη διάσωση των 22 μελών του πληρώματος του πλοίου.

 Βυθίστηκε το ελληνόκτητο πλοίο

Η Atalanta αναφέρει ότι συνεργάστηκε με την Ακτοφυλακή του Τζιμπουτί για να διασφαλίσει την ασφαλή αποβίβαση του πληρώματος.

Η Αρχή Λιμένων και Ελεύθερων Ζωνών του Τζιμπουτί αναφέρει ότι η διάσωση του πληρώματος έγινε από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Safeen Prism, το οποίο και μετέφερε το πλήρωμα στο Τζιμπουτί. Και οι 22 ναυτικοί διασώθηκαν, μεταξύ των οποίων ήταν ένας Ρουμάνος, ένας Βιετναμέζος και είκοσι Φιλιππινέζοι υπήκοοι.

Οι Χούθι είπαν ότι χρησιμοποίησαν δύο μη επανδρωμένα σκάφη, πέντε βαλλιστικούς πυραύλους και τρία drones σε μια συντονισμένη και παρατεταμένη επίθεση στο Magic Seas.

Οι ένοπλοι φρουροί που επέβαιναν στο πλοίο ανέφεραν πυροβολισμούς, χειροβομβίδες και ρουκέτες κατά την πρώτη επίθεση και δήλωσαν ότι ανταπέδωσαν τα πυρά. Η Ambrey αναφέρει ότι οι φρουροί κατάφεραν να καταστρέψουν δύο από τα μη επανδρωμένα σκάφη με εκρηκτικά.

Η Atalanta επιβεβαίωσε ότι υπήρξε πυρκαγιά στο πλοίο, ενώ η εταιρεία δήλωσε στις UK Maritime Trade Operations ότι το πλοίο έμπαζε νερό όταν το πλήρωμα το εγκατέλειψε. Οι Χούθι στο παρελθόν ήταν γνωστό ότι επέστρεφαν σε πλοία τα οποία τα είχαν εγκαταλείψει τα πληρώματά τους για να επιταχύνουν τη βύθισή τους.

Ο εκπρόσωπος των Χούθι, Yahya Saree, ανέφερε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τη βύθιση του πλοίου, λέγοντας ότι είχαν προειδοποιήσει το πλοίο και ότι «επέτρεψαν» στο πλήρωμα να αποβιβαστεί. Είπε ότι η επίθεση έγινε επειδή η ναυτιλιακή εταιρεία είχε στείλει τρία πλοία στο Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου την περασμένη εβδομάδα.

Η ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται σε σύγχυση μετά την επίθεση, η οποία έρχεται καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι το Ισραήλ και η Χαμάς βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για 60ήμερη εκεχειρία.

Αυτή ήταν η πρώτη επίθεση σε εμπορικό πλοίο το 2025, αν και οι Χούθι είχαν επιτεθεί σε πολεμικά πλοία των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα φέτος.

Εταιρείες όπως η CMA CGM και η MSC Mediterranean Shipping αναφέρθηκαν τις τελευταίες ημέρες ότι έστειλαν πίσω ορισμένα από τα πλοία τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλά η κυκλοφορία παραμένει σημαντικά κάτω από τα ιστορικά επίπεδα.

Η Atalanta προτρέπει τα πλοία να εγγραφούν σε αυτήν, ώστε να μπορεί να παρέχει την πιο αποτελεσματική παρακολούθηση και ανταπόκριση σε περίπτωση επίθεσης.

Αναφέρει ότι παραμένει προσηλωμένη στη «διασφάλιση της προστασίας των ευάλωτων πλοίων», ενώ η αδελφή επιχείρηση, Aspides, τόνισε την τελευταία της αποστολή εγγύς προστασίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM στις 5 Ιουλίου. Τον Ιούνιο, η Aspides δήλωσε ότι σε 16 μήνες λειτουργίας, είχε υποστηρίξει περισσότερα από 920 εμπορικά πλοία.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C