Έντονες είναι πλέον οι ανησυχίες σχετικά με το φλεγόμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Wan Hai 503, αφού οι ομάδες διάσωσης δεν έχουν καταφέρει ακόμα να κατασβήσουν την πυρκαγιά, ενώ οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την επιχείρηση διάσωσης.
Οι Ινδικές αρχές σε συνεργασία με την ομάδα διάσωσης αποφάσισαν να μετακινήσουν το πλοίο πιο μακριά από την ακτογραμμή.
Είχε προηγουμένως μεταφερθεί σε απόσταση περίπου 130 ναυτικών μιλίων δυτικά της ακτής, και το Σαββατοκύριακο, εφόσον το επέτρεπε ο καιρός, επρόκειτο να ρυμουλκηθεί εκτός της ινδικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).
«Το πλοίο έχει υποστεί δομική ζημιά αλλά είναι σε σταθερή κατάσταση, με τους κύριους κινδύνους να προέρχονται από την φωτιά που συνεχίζει να σιγοκαίει στο αμπάρι φορτίου αρ. 4, το νερό εντός του μηχανοστασίου και τα απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα», αναφέρει η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας.
«Οι ισχυροί άνεμοι και τα κύματα έχουν περιορίσει σημαντικά τις επιχειρήσεις επιβίβασης, περιπλέκοντας τις προσπάθειες πυρόσβεσης και απάντλησης των υδάτων».
Τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη της πυρκαγιάς και την εγκατάλειψη του πλοίου στις 9 Ιουνίου, η φωτιά εξακολουθεί να καίει στο αμπάρι του φορτίου νούμερο 4, με τις αναφορές να λένε ότι το κατάστρωμα και τα αμπάρια έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές, επιτρέποντας τη ροή αέρα που συνεχίζει να τροφοδοτεί την πυρκαγιά.
Η κατάσταση στην περιοχή περιπλέκεται περαιτέρω από την κατάρρευση των εμπορευματοκιβωτίων. Η ψύξη συνεχίζεται και πρόσθετα πυροσβεστικά υλικά αναμενόταν να φτάσουν στο πλοίο εχθές, 30 Ιουνίου. Η παρακολούθηση δείχνει επίμονα υψηλές θερμοκρασίες εντός του αμπαριού φορτίου νούμερο 4.
Η ομάδα διάσωσης κατάφερε να επιβιβαστεί την προηγούμενη εβδομάδα στο πλοίο και χρησιμοποιώντας φορητό εξοπλισμό, άντλησε περίπου 500 έως 800 κυβικά μέτρα νερού από το πλημμυρισμένο μηχανοστάσιο.
Η ανησυχία είναι ότι η πρύμνη συνεχίζει να βρίσκεται πολύ βυθισμένη στο νερό και το πλοίο έχει κλίση προς τα αριστερά, αλλά πιστεύουν ότι εξακολουθεί να έχει περίπου 76% δομική ευστάθεια των μέγιστων επιτρεπόμενων θαλάσσιων δυνάμεων.
Η ελπίδα είναι να διεξαχθεί περαιτέρω απάντληση υδάτων, με την προσπάθεια επιβίβασης στο πλοίο το Σάββατο να αποτυγχάνει λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Η κατάσταση της θάλασσας στην περιοχή είναι μέτρια έως κωματώδης, με ανέμους που κυμαίνονται από 25 έως 28 κόμβους και ριπές έως 42 κόμβους σε καταιγίδες.
Η Ινδία αρνήθηκε να δώσει ασφαλές λιμάνι ή ασφαλές σημείο στο πλοίο και υπήρχαν συζητήσεις ότι θα ρυμουλκούνταν στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα, αλλά εξακολουθεί να εκκρεμεί επίσημη άδεια.
Ανησυχώντας για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, οι ινδικές αρχές διέταξαν τη ρυμούλκηση του πλοίου πιο μακριά από την ακτή και, μέχρι το Σάββατο, απείχαν περίπου 54 ναυτικά μίλια για να βγουν από την ινδική ΑΟΖ.
Το πλοίο Offshore Warrior ρυμουλκεί με δύο κάβους το πλοίο με ταχύτητα 2,9 κόμβων. Εν αναμονή βελτίωσης των καιρικών συνθηκών, σχεδίαζαν επίσης να προσθέσουν συρματόσχοινα για την ρυμούλκηση του.
Επίσης, με το πρόσθετο πυροσβεστικό υλικό και τη βελτίωση του καιρού, ο στόχος ήταν να ενισχυθούν οι προσπάθειες καταστολής της πυρκαγιάς και να συνεχίσει και πάλι η απάντληση υδάτων από το πλοίο.
Μόλις το πλοίο βγει εκτός της ΑΟΖ της Ινδίας, οι προσπάθειες θα εξαρτηθούν κυρίως από την ιδιωτική εταιρεία διάσωσης που θα προσλάβει η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας της Ινδίας αναφέρει ότι θα μειώσει τον ρόλο της, παρέχοντας παράλληλα τακτικές ενημερώσεις στην MPA της Σιγκαπούρης ως κράτος σημαίας του πλοίου.