Υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή ιστιοπλοϊκού φορτηγού πλοίου

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές εταιρείες έχουν παρουσιάσει σχέδια για να επαναφέρουν τη εμπορική ναυτιλία στην εποχή των μεταφορών με ιστιοφόρα. Στην τελευταία πρόοδο σε αυτές τις έννοιες, η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία TOWT (TransOceanic Wind Transport) ανακοίνωσε ότι υπέγραψε ναυπηγική σύμβαση για το ειδικά σχεδιασμένο, νέας κατασκευής ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο της. Το σκάφος θα ναυπηγηθεί από τη ναυπηγική εταιρεία Piriou με έδρα τη Γαλλία και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε υπηρεσία το καλοκαίρι του 2023.

Το μήκους 80 μέτρων ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο θα έχει εμπορική χωρητικότητα 1.100 τόνων φορτίου. Η TOWT προβλέπει ότι το πλοίο θα μεταφέρει έως και 20.000 τόνους εμπορευμάτων ετησίως ενώ θα ταξιδεύει σε διάφορους προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Οραματίζονται να ταξιδέψουν στη Νέα Υόρκη, τη Σαγκάη, το Αμπιτζάν, την Καραϊβική, τη Βραζιλία, την Κολομβία και το Μεξικό, με βάση την εμπορική ζήτηση και τις ευκαιρίες.

Η TOWT επέλεξε το Piriou τον Ιούλιο του 2019 για να ναυπηγήσει το πρωτότυπο πλοίο με στόχο την καθέλκυση ενός στόλου τεσσάρων πλοίων μέχρι το 2026. Επεκτείνοντας τον αρχικό σχεδιασμό που αναπτύχθηκε από τους ναυπηγούς Herskovits & Tobie με έδρα τη Νάντ, το Piriou έλαβε τις τεχνικές προδιαγραφές και τον σχεδιασμό για το σκάφος τον Φεβρουάριο του 2021. Το σκάφος έχει εξελιχθεί σύμφωνα με το TOWT «για να εξορθολογίσει και να βιομηχανοποιήσει την αρματωσιά και την πρόωσή του, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την εμπορική του ικανότητα, σε φορτίο και σε επιβάτες».

Σχεδιασμένο για να λειτουργεί χωρίς αποτύπωμα άνθρακα, η TOWT λέει ότι κάθε σκάφος θα μετακινείται από ένα σύνολο πανιών με επιφάνεια άνω των 2,136 τετραγωνικών μέτρων που θα παρέχουν ταχύτητες περίπου 10 κόμβων. Οι διελέυσεις στον Ατλαντικό μεταξύ της Χάβρης, της Γαλλίας και της Νέας Υόρκης αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο εβδομάδες, ενώ άλλες θαλάσσιες διαδρομές θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια. Εκτός από το φορτίο, τα πλοία θα μπορούν να μεταφέρουν έως και 12 επιβάτες και να λειτουργούν με επταμελές πλήρωμα.

Εκτός από τον αντίκτυπο του κλίματος, που θα είναι ουσιαστικά μηδενικές οι εκπομπές άνθρακα με τη χρήση των πανιών από την κύρια πρόωση που θα υποστηρίζεται και από κινητήρα, το σκάφος θα μπορεί επίσης να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ρύπανση του νερού και την ηχορύπανση που προκαλείται από τις θαλάσσιες μεταφορές. Εκτιμούν ότι το ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 20 γραμμάρια CO2 ανά τόνο και ανά χιλιόμετρο, εξοικονομώντας έτσι περίπου 3.000 τόνους CO2 κάθε χρόνο.

«Κατασκευάζοντας ένα σύγχρονο, εμβληματικό ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο, η Piriou και η TOWT προωθούν μια βιομηχανία που έμεινε στην άκρη για περίπου έναν αιώνα με νέες τεχνικές προκειμένου να ανταποκριθεί στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής έκτακτης ανάγκης», ανέφεραν οι εταιρείες ανακοινώνοντας τη σύμβαση κατασκευής.

Πεπεισμένη για τις ευκαιρίες αναδιάταξης των πανιών για να οδηγήσει στην απαλλαγή από τον άνθρακα στην ναυτιλιακής βιομηχανία, η TOWT άρχισε να ναυλώνει υπάρχοντα ιστιοπλοϊκά πλοία το 2011 για να αναπτύξει την εμπορική αγορά. Την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία αναφέρει ότι έχει μεταφέρει σχεδόν 2.000 τόνους εμπορευμάτων με 19 διαφορετικά πλοία.

Μεταξύ των πρώτων που υιοθέτησαν τα σκάφη τους είναι η γαλλική εταιρεία σοκολάτας Cémoi, ο προμηθευτής ειδικού καφέ Belco, η Martell Mumm Perrier-Jouët και η EthicDrinks, ειδική στα βιολογικά κρασιά. Επί του παρόντος, η εταιρεία λέει ότι περισσότεροι από 30 ιδιοκτήτες φορτίου σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα μελλοντικά της πλοία.

Διαβάστε ακόμα