Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Η Lines (MOL) και η Chevron Shipping Company, θυγατρική της ενεργειακής εταιρείας Chevron, υπέγραψαν συμφωνία για την εγκατάσταση του Wind Challenger, ενός συστήματος πρόωσης πλοίων με αιολική υποβοήθηση σκληρού πανιού, σε ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς LNG.
Το πλοίο λέγεται ότι είναι το πρώτο πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου παγκοσμίως που θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης που βοηθάει στην πρόωση από τον άνεμο.
Το πλοίο των 174.000 κυβικών μέτρων, που ναυλώθηκε από τη Chevron Asia Pacific Shipping, βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Geoje της Hanwha Ocean και έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2026.
Η συμφωνία με τη Chevron ακολουθεί την πρόσφατη κατ’ αρχήν έγκριση της MOL (AiP) που χορηγήθηκε από το νηογνώμονα ClassNK για τη σχεδίαση ενός μεταφορέα LNG με σύστημα πρόωσης με αιολική υποστήριξη. Το ναυλωμένο πλοίο της Chevron θα είναι η πρώτη πραγματική εφαρμογή αυτού του σχεδίου.
Σύμφωνα με την MOL, το Wind Challenger θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) χρησιμοποιώντας τα μοναδικά τηλεσκοπικά πανιά του.
Εκτός από τον στιβαρό σχεδιασμό του ίδιου του Wind Challenger, πρόσθετα μέτρα ασφαλείας περιλαμβάνουν μια πλήρως κλειστή γέφυρα ναυσιπλοΐας και έναν σταθμό επιφυλακής στο πρόσθιο κατάστρωμα του πλοίου για περαιτέρω ενίσχυση της ορατότητας.
Η θέση εγκατάστασης του Wind Challenger στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στην υπάρχουσα σχεδίαση πλοίων μεταφοράς LNG τύπου μεμβράνης. Θα επιτρέψει τη διατήρηση της υφιστάμενης διάταξης πρόσδεσης αμετάβλητη και ως εκ τούτου θα ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις στη συμβατότητα μεταξύ της ακτής και του πλοίου, μαζί με περιορισμένο αντίκτυπο στην περιοχή ανέμου του, εξήγησε η ναυτιλιακή εταιρεία.
«Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη MOL στην πρώτη εγκατάσταση σε πλοίο LNG της Wind Challenger στον κλάδο», δήλωσε η Barbara Pickering, Πρόεδρος της Che Shipping Company.