Το ρεσιτάλ του υπουργού και η πρόσκρουση του Magnifica – Μήπως τελικά μας ψεκάζουν..;

nautilia_nautilos_

Εντάξει, είπα να μη συγχυστώ αυτή την φορά αλλά με αυτά που ακούω δεν είναι και εύκολο. Ακούς τον υπουργό να λέει διάφορα πράγματα και αναρωτιέμαι μήπως τελικά όντως μας ψεκάζουνε!

Το ρεσιτάλ του υπουργού…

«Είναι αλήθεια ότι έχει αυξηθεί η ανεργία των ναυτικών, λόγω της αύξησης της προσφερόμενης εργασίας. Πολλοί άνθρωποι, που είχαν φύγει από τη θάλασσα, επανέρχονται και επανεργοποιούν τα ναυτικά τους φυλλάδια, γιατί δεν βρίσκουν δουλειά στην ξηρά».

Έτσι ξεκίνησε την ομιλία του στη βουλή, σε ερώτηση για την αύξηση της ανεργίας των Ελλήνων του Βουλευτή Α΄ Πειραιά του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή κ. Νικολάου Κούζηλου. Ας πει κάποιος στον κύριο υπουργό ότι ανεργία υπάρχει ακόμα και σε νέους αξιωματικούς του κλάδου. Ας μη κρυβόμαστε για όλα πίσω από την κρίση που βιώνει η χώρα μας. Και φυσικά παίζει μεγάλο ρόλο αλλά τα πράγματα στη ναυτιλία δεν πάνε καλά εδώ και πολλά χρόνια. Μειώσανε με νόμους τους Έλληνες μέσα στα καράβια και απαξιώσανε την ναυτιλία και την εκπαίδευση της. Ας μας πει ο υπουργός τον λόγο για τον οποίο χιλιάδες ελληνόκτητα καράβια είναι με ξένη και όχι με Ελληνική σημαία. Τι έκανε αυτός και οι προηγούμενες κυβερνήσεις για αυτό; Μάλλον τίποτα απολύτως…

Η πρόσκρουση του Magnifica

Αυτό και αν ήταν είδηση… Έχουμε λοιπόν ένα πλοίο το οποίο μεταφέρει ανθρώπινες ζωές, το οποίο προσπαθεί να προσεγγίσει στο λιμάνι του Πειραιά εν μέσω άσχημων καιρικών συνθηκών, χωρίς ο καπετάνιος να υπολογίζει τις συνέπειες που μπορεί να έχει κάτι τέτοιο. Όλοι μας γνωρίζουμε την πίεση που ασκεί η εκάστοτε εταιρεία στον καπετάνιο, μη δίνοντας πολλές φορές την δυνατότητα να αποφασίσει με βάση τις γνώσεις του, την εμπειρία του και τη ναυτική του ικανότητα. Στο συγκεκριμένο όμως περιστατικό, η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών εξέδωσε ανακοίνωση, η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι: «Ενημερώθηκε από τον Πλοηγικό Σταθμό ο πλοίαρχος του πλοίου και ο συντονιστής θαλάσσιας κυκλοφορίας λιμένα Πειραιά περί της αντικειμενικής αδυναμίας επιβίβασης του πλοηγού και ο πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι χωρίς πλοηγό και να επιβιβάσει αυτόν όταν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες. Όταν τελικά επιβιβάστηκε ο πλοηγός στο πλοίο, αυτό ήταν ήδη σε κατεύθυνση πρόσκρουσης . Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του πλοηγού να αποφευχθεί η πρόσκρουση, δεν κατέστη δυνατό, λόγω των συνθηκών που είχαν ήδη δημιουργηθεί από τις μέχρι εκείνη τη στιγμή κινήσεις του πλοίου».

Δεν μπορώ λοιπόν να καταλάβω, πως όταν σου λέει ο πλοηγικός σταθμός ότι είναι αδύνατη η επιβίβαση του πλοηγού κάποιοι (και συγκεκριμένα ο πλοίαρχος) αποφασίζουν να »βάλουν» το πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά; Το λιμεναρχείο έδωσε δηλαδή το πράσινο φώς; το πιθανότερο είναι πως ναι. Αυτά τα πράγματα πρέπει να γίνονται μόνο στην Ελλάδα γιατί εγώ όπου και να έχω ταξιδέψει δεν έχω συναντήσει ποτέ μου κάτι τέτοιο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει επιβίβαση του πλοηγού, το κάθε είδος πλοίου σε καμία περίπτωση δεν κάνει προσέγγιση στο λιμάνι. Έλεος δηλαδή… Θέλετε και άλλες ναυτικές τραγωδίες;

Σχολές, Βιβλία και καθηγητές

Αναφορά στο συγκεκριμένο γεγονός έγινε ήδη από το e-Nautilia.gr. Σύμφωνα λοιπόν με την πανελληνιά ένωση μηχανικών εμπορικού ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), 103 Πλοίαρχοι και 63 Μηχανικοί σπουδαστές, που μετεγγράφηκαν στην ΑΕΝ/Ασπροπύργου δεν έχουν πάρει ακόμα βιβλία. Αυτά ο υπουργός τα ακούει η όχι; Για την έλλειψη καθηγητών το ξέρει η όχι; Για τις (απαράδεχτες) κτιριακές εγκαταστάσεις γνωρίζει ή όχι; Γινόμαστε γραφικοί αναφέροντας συνέχεια για τις ελλείψεις στη ναυτική εκπαίδευση αλλά δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε σε ένα τόσο σημαντικό θέμα. Εμείς από εδώ αν χρειαστεί θα το λέμε και κάθε μέρα!

Όσο αναφορά τώρα για τους επιπλέον εισαχθέντες στην σχολή, εγώ προσωπικά συμφωνώ γιατί τυγχάνει να έχω δύο γειτονόπουλα, πάμφτωχα και πολύτεκνα, τα οποία μόνη διέξοδος για αυτούς και την οικογένεια τους είναι αυτό το επάγγελμα. Ξέρω ότι η ανεργία χτυπάει κόκκινο, αλλά νομίζω πως αξίζει να πάρουν την ευκαιρία τους και να δούνε και λίγο φώς στο βάθος του τούνελ.

Πάνε και αυτά…

Καταργούνται το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και ο Οίκος Ναύτου! Ναι λοιπόν, είναι αλήθεια. Αφού κατέστρεψαν και διέλυσαν τον Οίκο Ναύτου, τώρα τον καταργούνε. Να μου πεις εδώ είχαν καταργήσει το υπουργείο ναυτιλίας, στον οίκο Ναύτου θα κολλάγαν; Οι άνθρωποι παίρνουν βιαστικές αποφάσεις κάτω και από την πίεση της τρόικας. Εδώ που τα λέμε βέβαια, και πριν την τρόικα όλες οι αποφάσεις τους ήταν για κλάματα…

«Όπου φτωχός και η μοίρα του» (Νο2)

Στο προηγούμενο άρθρο μου έγραφα για την τεράστια καταστροφή στις Φιλιππίνες και για το «Όπου φτωχός και η μοίρα του». Δυστυχώς 10 μέρες μετά, στην χώρα που γέννησε τον πολιτισμό, έχουμε νεκρούς και αγνοούμενους από μια κακοκαιρία που μπροστά σε αυτή στις Φιλιππίνες είναι «μωρό»… Φυσικά αναφέρομαι στην χώρα μας και συγκεκριμένα την Ρόδο. Η ανευθυνότητα κάποιων είναι δεδομένη και την γνωρίζουμε όλοι μας. Πολιτικοί, δήμαρχοι, περιφερειάρχες θα πρέπει να «πεταχτούν» και να αλλαχθούν με άλλους ανθρώπους, οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν και όχι να κοροϊδέψουν και να φάνε.

Ας χαρούμε και με κάτι…

Το χαρμόσυνο γεγονός των τελευταίων ημερών είναι η πρόκριση της Εθνικής μας ομάδας στα τελικά του παγκοσμίου κυπέλου στην Βραζιλία. Ναι το ξέρω, ούτε θα μας ταΐσει αυτή η πρόκριση, ούτε δουλειά θα μας βρει, ούτε τα προβλήματα μας θα εξαφανίσει δια μαγείας. Έχουμε ανάγκη όμως να ντοπαριστούμε και λίγο ψυχολογικά. Αυτά τα παιδιά έκαναν τους υπερόπτες γείτονες να μοιάζουν πολύ μικροί μπροστά στην εθνική μας. Κατορθώματα μπορούμε να πετύχουμε πολλά σαν λαός, αρκεί να είμαστε ενωμένοι και να αποβάλλουμε τα λαμόγια που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση…

Nautilos

e-Nautilia.gr