Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν 191 εκ.$ σε πλοία δεύτερο χέρι

Δυναμική παρουσία στην αγορά από «δεύτερο χέρι» συνεχίζουν και το 2013 να έχουν οι Έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλευόμενοι την πτώση των τιμών των πλοίων.

Αυτό αποτυπώνεται σε στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, από τα οποία προκύπτει ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε επενδύσεις στην αγορά από «δεύτερο χέρι» συνολικού ύψους 191,8 εκατομμυρίων δολαρίων.

Συγκεκριμένα, στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου (bulk carriers) αγοράστηκαν από Έλληνες τρία πλοία, ένα panamax, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία και δύο supramaxes, κατασκευής 2011, στην Κίνα, αντί περίπου 46,1 εκατομ. δολαρίων.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων πέρασαν σε ελληνικά χέρια 4 πλοία αντί ενός ποσού της τάξης των 55,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για ένα aframax κατασκευής 1998 στην Ιαπωνία, δύο aframax κατασκευής 2002 και 2003 στην Ιαπωνία και ένα MR κατασκευής 2003 στην Ιαπωνία.

Τέλος, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς κοντέϊνερ αγοράστηκαν δύο μικρά panamax χωρητικότητας 4.616 TEU κατασκευής 2010 στη Νότιο Κορέα για περίπου 90 εκατομμύρια δολάρια συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών ναύλωσής τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για τα πλοία από «δεύτερο χέρι» έχει προέλθει από τη μεγάλη μείωση των τιμών των πλοίων, που έχει φτάσει στα επίπεδα του 2003.

Νέες κατασκευές

Στον χώρο των νέων κατασκευών η Ελληνική παρουσία παραμένει περιορισμένη και αυτό οφείλεται κυρίως στην δυσκολία του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος να προσφέρει δανειακά κεφάλαια. Στην περίπτωση των τραπεζών της Κίνας η δυσκολία προέρχεται από την απίστευτη γραφειοκρατία, που κυριαρχεί.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny αυτή την εβδομάδα η Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου τοποθέτησε παραγγελία σε κινέζικα ναυπηγεία, στη Σαγκάη για την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου capsize αντί 46 εκατομμυρίων δολαρίων διατηρώντας το δικαίωμα option για δύο ακόμα πλοία. Επίσης, τοποθετήθηκε παραγγελία για ένα ακόμα σε αντικατάσταση ακυρωθείσας παραγγελίας, που είχε γίνει τον Απρίλιο του 2011 για να ένα πολύ μεγάλο φορτηγό πλοίο.

pireas2day.gr