Οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 219 πλοία το 2012

Με «όπλο» τη ρευστότητά τους που παραμένει πολύ ισχυρή, οι Ελληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν το 2012 τη μεγάλη πτώση των τιμών στα πλοία λόγω της κρίσης και αγόρασαν περισσότερα σε σχέση με το 2011, διαθέτοντας λιγότερα κεφάλαια.

Αντίθετα, επέδειξαν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα όσον αφορά τις παραγγελίες πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, ο ελληνικός εφοπλισμός τη χρονιά που πέρασε αγόρασε 219 πλοία έναντι 197 το 2011 και διέθεσε 3,850 δισ. δολάρια από 4,724 δισ. δολάρια, μία διαφορά της τάξεως των 875 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, παρήγγειλαν 116 πλοία υπογράφοντας συμβόλαια των οποίων η αξία με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά ανέρχεται στα 5,126 δισ. δολάρια, ενώ δεν έχουν εξακριβωθεί οι ναυπηγικές τιμές για 34 συμφωνίες.

Το 2011 είχαν προχωρήσει στην παραγγελία 185 πλοία αξίας 9,361 δισ. δολαρίων. Δηλαδή το 2012 παραγγέλθηκαν 69 πλοία λιγότερα, ενώ το ποσό που επενδύθηκε υπολείπεται κατά περίπου 4,2 δισ. των επιπέδων του 2011. Συνολικά το 2012 οι Ελληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν στη ναυτιλία μέσω αγορών και κατασκευών περισσότερα από 9 δισ. δολάρια.

Στις αγορές πλοίων επένδυσαν κατά προτεραιότητα στα ξηρού φορτίου τοποθετώντας 1,795 δισ. δολάρια και στα τάνκερ 1,598 δισ. δολ., ενώ στα κοντέινερ επένδυσαν 426 εκατ. δολάρια, όταν το 2011 είχαν επενδύσει 1,242 δισ. δολ.

Στις παραγγελίες πλοίων οι μεγαλύτερες επενδύσεις έγιναν στα τάνκερ LNG 1,840 δισ. δολ. και στη συνέχεια στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ στο 1,416 δισ. δολ. Ιδιαίτερα μειώθηκαν οι παραγγελίες για πλοία ξηρού φορτίου (44 πλοία από 79 το 2011), αν και τα κεφάλαια που τοποθετήθηκαν ήταν σχεδόν τα ίδια, στα επίπεδα του 1,114 δισ. δολαρίων. Χωρίς σημαντικές διαφορές μεταξύ 2011 και 2012 ήταν οι παραγγελίες που έκλεισαν για τάνκερ. Αναλυτικά οι Ελληνες το 2012 αγόρασαν: 106 πλοία ξηρού φορτίου, 81 τάνκερ, 4 LPG, 4 liners και 24 κοντέινερ.

Στο ίδιο διάστημα παρήγγειλαν: 44 πλοία ξηρού φορτίου, 29 τάνκερ, 8 LPG, 11 LNG και 22 κοντέινερ.

Κινέζοι

Το 2012 μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι παραγγελίες πλοίων εκ μέρους των Κινέζων, που έχουν αναδειχθεί σε ισχυρούς ανταγωνιστές. Από 295 παραγγελίες πλοίων το 2011, το 2012 περιορίστηκαν στις 164 παραγγελίες, δηλαδή 131 λιγότερες. Το 2012 οι Κινέζοι επένδυσαν σε κατασκευές περίπου 5 δισ. δολ. (για 76 παραγγελίες δεν εξακριβώθηκαν οι τιμές) έναντι 6,887 δισ. δολ. το 2011 (άγνωστη τιμή για 151 από τις 295).

imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα