Ρωσία: Ρεκόρ 25ετίας στην εξόρυξη πετρελαίου

Τον Ιούνιο η Ρωσία εξόρυξε κατά μέσο όρο 10 εκατομμύρια 530 χιλιάδες βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως και κατ’ αυτόν τον τρόπο η χώρα έκανε ρεκόρ 25ετίας στην εξόρυξη του μαύρου χρυσού.

Η Ρωσία είχε καταγράψει μεγαλύτερη εξόρυξη ποσότητα πετρελαίου μόλις το 1988.

Tότε η μέση ημερήσια εξόρυξη στην Ρωσική Ομοσπονδία ήταν 11 εκατομμύρια 70 χιλιάδες βαρέλια. Στη συνέχεια η παραγωγή άρχισε να πέφτει και έφτασε στο ιστορικό χαμηλό το 1996 με 6 εκατομμύρια 60 χιλιάδες βαρέλια. Πέρσι, ο δείκτης αυτός ήταν στο επίπεδο των 10 εκατομμυρίων 370 χιλιάδων βαρελιών.

defencenet.gr

Αυξημένη κατά 25% η κίνηση στα λιμάνια

«Τα πλοία λύνουν κάβους για τις άγιες ημέρες του Πάσχα και οι Λιμενικές Αρχές έχουν διασφαλίσει την ομαλότητα στη θαλάσσια κυκλοφορία σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας.

Η επιβατική κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη κατά 25% και περίπου κατά 40% στα αυτοκίνητα και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό» τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης επισκεπτόμενος σήμερα το πρωί το Λιμάνι του Πειραιά και το Κεντρικό Λιμεναρχείο παρουσία του Γ.Γ. του ΥΝΑ Α.Μπούσιου και του Αρχηγού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ αντιναύαρχου Δ.Μπαντιά.

Ο Υπουργός πρόσθεσε ότι «έχουμε διασφαλίσει ότι και στην επιστροφή δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα» παρά τις κάποιες μικρές καθυστερήσεις που είχαν παρατηρηθεί αυτές τις ημέρες, αλλά έχουν αποκατασταθεί.

Ο κ.Κωστής Μουσουρούλης ευχήθηκε «σε όλους τους ταξιδιώτες, στα πληρώματα και στις εταιρίες, ύστερα από ένα πολύ δύσκολο Χειμώνα, αυτή η πολύ θετική εξέλιξη στην κίνηση να είναι η απαρχή, μία καλή πορεία μέσα σε αυτή την χρονιά. Εύχομαι επίσης σε όλους καλό Πάσχα, Υγεία, Αγάπη και Καλή Ανάσταση»

Ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής Δημήτρης Μπαντιάς τόνισε ότι η διακίνηση όλων των επιβατών είναι ομαλή και δεν παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα ενώ πρόσθεσε ότι έχουν δοθεί οδηγίες σε όλες τις λιμενικές αρχές της χώρας να λάβουν αυξημένα μέτρα τάξης και ασφάλειας.

Από τις μέχρι στιγμής αναφορές που έχω, τόνισε, όλα κυλούν φυσιολογικά παρά το γεγονός ότι η κίνηση είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι κατά25% στους επιβάτες και περίπου κατά 40% στα οχήματα. Ο κ.Μπαντιάς ευχήθηκε σε όλους και τους επιβάτες και τα πληρώματα καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία πέρυσι από την Παρασκευή μέχρι και την Μεγ.Τετάρτη απέπλευσαν από το Λιμάνι του Πειραιά 56.608 επιβάτες, 7.213 αυτοκίνητα και 2.636 φορτηγά ενώ φέτος 77.600 επιβάτες, 10.828 αυτοκίνητα και 3.174 φορτηγά. Συνολικά παρατηρείται μια αύξηση της κίνησης κατά 25% σε σχέση με πέρυσι.

portnet.gr

Παραγγελίες ύψους 2,5 δισ. δολ. για την κατασκευή νέων πλοίων από Ελληνες

Της Αγγελικής Καλλή

Παραγγελίες ύψους άνω των 2,5 δισ. δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων υπολογίζεται ότι έχουν τοποθετηθεί στο διάστημα από τον Ιανουάριο έως και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

O όμιλος Π Τσάκου παρέλαβε από ναυπηγεία της Νότιας Κορέας δύο δεξαμενόπλοια ειδικού σχεδιασμού (DP Shuttle Tanker) στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Κ Μουσουρούλης, που ήταν παρόν, είπε ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες τέτοια πλοία να έρχονται στο εθνικό νηολόγιο για την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Oπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny, τον Ιανουάριο υπογράφηκαν συμφωνίες της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων, τον Φεβρουάριο ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 682 εκατ. δολαρίων, ενώ ο Μάρτιος ξεκίνησε με παραγγελίες συνολικού ύψους 288 εκατ. δολαρίων από τους εφοπλιστές Πέτρο Παπά, Χάρη Βαφειά και την Carras Hellas.

Επίσης υπάρχουν πληροφορίες ότι ο Σ Καρνέσης της European Navigation συζητά με την STX της Ν Κορέας μία συμφωνία για την κατασκευή σειράς τάνκερ μεσαίας κατηγορίας.

Ξηρό φορτίο

Με τις τελευταίες τους επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν προτεραιότητα στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ από τα ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας στρέφονται στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας.

Σύμφωνα με την Golden Destiny, η Ocean Bulk του Π Παπά, συμφώνησε με τα ιαπωνικά ναυπηγεία την κατασκευή τεσσάρων bulk carriers. Υπολογίζεται ότι η αξία τους κινείται στην περιοχή των 150 εκατ. δολ.

Η πρώτη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 180.000 το καθένα τα οποία θα παραδοθούν το 2015 και η αξία τους εκτιμάται στα 46 εκατ. δολ. Η δεύτερη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 80.000 τόνων με παράδοση το 2014, ενώ πιθανότατα υπάρχει option για άλλα δύο της ίδιας χωρητικότητας.

Η τιμή των πλοίων φέρεται να κινείται στην περιοχή των 30 εκατ. δολαρίων το καθένα. Η Carras Ηellas συμφώνησε επίσης με τα ναυπηγεία Japan Marine την κατασκευή δύο πλοίων 180.000 τόνων το καθένα, σε μία τιμή της τάξεως των 46 εκατ. δολαρίων ανά μονάδα και με παράδοση το 2015.

Ιαπωνικά ναυπηγεία επέλεξε και η Brave Maritime του ομίλου Βαφειά για την κατασκευή δύο τάνκερ LPG 7.200 cum το καθένα. Η συμφωνία περιλαμβάνει την άσκηση option για την κατασκευή άλλων τεσσάρων LPG. Τα δύο πρώτα πλοία θα παραδοθούν στην διάρκεια του 2014.

imerisia.gr

Μειώθηκαν οι ρυθμοί ανάπτυξης στα 25 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου

Εντονο αφήνει το αποτύπωμά της στην παγκόσμια διακίνηση containers η κρίση που μαστίζει την Ευρωζώνη, αφού η αύξηση που πέτυχαν τα 25 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κατά τη διάρκεια του 2012 σε σχέση με το 2011, ήταν μόλις 4%.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner το 2011, η αύξηση της συνολικής διακίνησης έφτασε το 8,7% σε σχέση με το 2010, όπου σημειώθηκε αύξηση 15,5% σε σχέση με το 2009.

Στα 25 μεγαλύτερα λιμάνια περιλαμβάνονται 11 που βρίσκονται στη Κίνα, επτά ακόμα στην υπόλοιπη Απω Ανατολή, τέσσερα στην Ευρώπη δύο στις ΗΠΑ και ένα στη Μέση Ανατολή.

Η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης έγινε εντονότερη στο β’ εξάμηνο του 2012, όταν και έφτασε το 2,8%, ενώ σε ό,τι αφορά τις γραμμές Ασίας – Ευρώπης καταγράφηκε μείωση κατά 4,4% και σε ό,τι αφορά τις γραμμές Απω Ανατολή – Βόρεια Αμερική, η πτώση στη διακίνηση containers σε σχέση με το 2011 έφτασε το 0,4%.

Σύμφωνα μάλιστα με την Alpahliner, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και στη διάρκεια του 2013, τουλάχιστον για το α’ εξάμηνο, και παρατηρεί ότι οι εταιρείες έχουν την υποχρέωση να απαντήσουν με επιτυχία στη νέα πρόκληση.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις γραμμές Απω Ανατολής – Ευρώπης, το 2013 αναμένεται να είναι μια από τις χειρότερες χρονιές σε ό,τι αφορά το εμπόριο, λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει για την Ευρωζώνη και τη δυνατότητα των Ευρωπαίων να διατηρήσουν τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα.

Την ίδια στιγμή που οι ρυθμοί ανάπτυξης πέφτουν, ο αριθμός των containerships, που οι εταιρείες τα «δένουν» λόγω έλλειψης ζήτησης, αυξάνεται. Οπως αναφέρει η Alphaliner, την προηγούμενη εβδομάδα «δεμένα» παρέμεναν 280 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 804.000 teu, από 739.000 teu μια εβδομάδα πριν.

Το πρώτο λιμάνι στον κόσμο σε διακίνηση containers για το 2012 ήταν η Σαγκάη, από όπου διακινήθηκαν 32,5 εκατ. teu, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,5% σε σχέση με το 2011. Ακολούθησε το λιμάνι της Σιγκαπούρης με 31,6 εκατ. teu και αύξηση κατά 5,7% σε σχέση με το 2011, ενώ τρίτο στη λίστα βρέθηκε το Χονγκ Κονγκ με 23,1 εκατ. teu, αλλά με πτώση κατά 5,2% σε σχέση με το 2011.

Το λιμάνι της Σένζεν βρέθηκε στη τέταρτη θέση με 22,9 εκατ. teu, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,6% και του Μπουσάν στη 5η θέση με 17 εκατ. teu και αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 2011. Στην έκτη θέση βρέθηκε το λιμάνι του Νίνγκμπο με 16,8 εκατ. teu και αύξηση κατά 14,3% σε σχέση με το 2011, ενώ στην έβδομη θέση το λιμάνι του Γκουανγκζού με 14,7 εκατ. teu και αύξηση κατά 2,2%.

Το Κινγκντάο βρέθηκε στην όγδοη θέση με 14,5 εκατ. teu και αύξηση κατά 11,4%, ενώ στην ένατη θέση το λιμάνι του Λος Αντζελες με 141, εκατ. teu με αύξηση 0,9%. Την πρώτη δεκάδα κλείνει το Ντουμπάι με 13,3 εκατ. teu και αύξηση κατά 2,1%.

Στην Ευρωζώνη

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση στην Ευρωζώνη και τις εκτιμήσεις που γίνονται για το 2013, ο ελληνικός ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η διαφορά στην Ευρωζώνη με τις υπόλοιπες χώρες είναι πως η πρώτη προχωρά στην υποτίμηση κυρίως μέσω της περικοπής των μισθών και ιδιαίτερα στο Νότο, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος μέσω μείωσης επιτοκίων».

Προσθέτει δε: «Ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος, Paul Krugman, εξαπόλυσε νέα πυρά κατά της λιτότητας, ενώ ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ, Angel Guria, δήλωσε πως ο στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση των ελλειμμάτων αλλά σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος κατά ένα η δύο χρόνια».

«Στην Ευρωζώνη, το Δεκέμβριο, πτώση παρουσίασαν οι εξαγωγές κατά 1,8% αλλά και οι εισαγωγές κατά 3%, αναδεικνύοντας την αδυναμία του κλάδου μεταποίησης και την πτώση της καταναλωτικής ζήτησης», υπογραμμίζει η G. Moundreas, η οποία υπενθυμίζει ότι, το τελευταίο τρίμηνο, παρουσίασαν ύφεση οι ισχυρές οικονομίες της Γερμανίας και της Γαλλίας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ανάκαμψη για το 2013.

naftemporiki.gr

Το 25% του παγκόσμιου τζίρου σε αγορές πλοίων κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Με το πόδι πατημένο στο…γκάζι των επενδύσεων μπήκαν φουλαριστοί στο 2013 οι Έλληνες εφοπλιστές στον τομέα της αγοράς πλοίων.

Στις τρεις πρώτες βδομάδες του νέου χρόνου έχουν δώσει 249,4 εκατομμύρια δολάρια γα την αγορά συνολικά 19 πλοίων. Οι άμεσοι ανταγωνιστές τους οι Κινέζοι έχουν ξοδέψει μόλις 34,3 εκατομμύρια δολάρια για τέσσερα πλοία ενώ οι Νορβηγοί 58,5 εκατ.δολάρια για μόλις τρία πλοία.

Ειδικότερα σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking οι Έλληνες αγόρασαν 13 φορτηγά ξηρού φορτίου έναντι 157,05 εκατ.δολαρίων, ένα δεξαμενόπλοιο αξίας 66,6 εκατ.δολ και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 25,8 εκατ.δολάρια.

Συνολικά μέσα στο 2013 έχουν πουληθεί 74 πλοία συνολικής αξίας 1,025 δισεκατομμυρίων δολαρίων που σημαίνει ότι οι Έλληνες έχουν ξοδέψει σχεδόν το 25% του παγκόσμιου τζίρου στον τομέα των αγοραπωλησιών.

Από αυτά τα 74 πλοία τα 37 είναι φορτηγά συνολικής αξίας 559,1 εκατ.δολαρίων, τα 32 δεξαμενόπλοια αξίας 419,5 εκατ. δολ. και πέντε είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 47,2 εκατ. δολαρίων.

Πέρσι οι Ελληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν τη μεγάλη πτώση των τιμών στα πλοία λόγω της κρίσης και αγόρασαν περισσότερα σε σχέση με το 2011, διαθέτοντας λιγότερα κεφάλαια Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, ο ελληνικός εφοπλισμός τη χρονιά που πέρασε αγόρασε 219 πλοία έναντι 197 το 2011 και διέθεσε 3,850 δισ. δολάρια από 4,724 δισ. δολάρια, μία διαφορά της τάξεως των 875 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, παρήγγειλαν 116 πλοία υπογράφοντας συμβόλαια των οποίων η αξία με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά ανέρχεται στα 5,126 δισ. δολάρια, ενώ δεν έχουν εξακριβωθεί οι ναυπηγικές τιμές για 34 συμφωνίες.

newmoney.gr

Στον αέρα οι επενδύσεις »2,5 δισ.ευρώ»

Στην πολυνησιακή Ελλάδα η καλή λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών είναι μονόδρομος για την προάσπιση των Εθνικών συμφερόντων και την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Για τον λόγο αυτό η ακτοπλοία είναι θέμα αιχμής για την κυβέρνηση.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά εκ των οποίων τα 124 είναι κατοικημένα. Από αυτά τα 48 έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους, τα 28 έως 1000 κατοίκους, ενώ τα υπόλοιπα 48 περισσότερους από 1,000.

«Ο Εθνικός σκοπός της Ακτοπλοΐας είναι η στήριξη των νησιών, συμπεριλαμβανομένων και των 48 νησιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα. Η τακτική σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα και η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους έχουν χωρίς καμία αμφιβολία σαν αποτέλεσμα την αύξηση του πληθυσμού στα νησιά αυτά και κατ’ αποτέλεσμα την διασφάλιση των Εθνικών μας συμφερόντων με τον καλύτερο τρόπο» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης:

«Καλώς ή κακώς, η σύνδεση των νησιών αυτών με την υπόλοιπη χώρα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά από την Ακτοπλοΐα, αφού από τα 124 νησιά μας που κατοικούνται, τα 100 εξυπηρετούνται μόνο δια θαλάσσης. Από τα 24 νησιά που διαθέτουν αεροδρόμιο αξίζει να επισημάνουμε ότι μόνο 13 από αυτά διαθέτουν Διεθνές αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα 11 διαθέτουν αεροδρόμια για εσωτερικές γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 το πολύ, επιβατών την ημέρα.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εμπορευματική κίνηση προς τα νησιά στο σύνολό της (τρόφιμα, οικοδομικά υλικά, προμήθειες γενικά), μεταφέρονται αποκλειστικά από τα Ακτοπλοϊκά πλοία».

Τα νησιά υποδέχονται το 60% των τουριστών και αυτό σημαίνει ότι χωρίς καλές Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι καταδικασμένος μόνο ο τουρισμός των νησιών , αλλά και ο τουρισμός της Ελλάδας.

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σήμερα εξυπηρετούνται μόνο από ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες έχουν επενδύσει στην Ακτοπλοΐα περίπου 2,5 δισ.ευρώ χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς να επιβαρύνουν τον δημόσιο προϋπολογισμό ούτε με ένα ευρώ.

«Στο Αιγαίο σήμερα είναι δρομολογημένος ίσως ο πλέον σύγχρονος στόλος στην Ευρώπη και ένας από τους καλύτερους στον κόσμο αφού το 75% των επιβατών διακινείται με νέα σύγχρονα γρήγορα συμβατικά πλοία και ταχύπλοα τύπου catamaran ή monohull, με αποτέλεσμα την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ:

«Το κράτος δεν διαθέτει πλοία για να τα δρομολογήσει, όπως πολλές φορές ζητούν διάφοροι φορείς, όμως μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για την δρομολόγηση τους. Για την δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών απαιτείται σοβαρός προγραμματισμός για την μελέτη και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, την βελτίωση των υποδομών και την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων για την χρηματοδότηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας».

ΠΗΓΗ