ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ομιλος Αγγελικούση: Νέα επένδυση 400 εκατ. δολαρίων

Συνεχίζει με την ίδια δυναμική να επενδύει στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ο Ομιλος Αγγελικούση. Μόλις προχθές, Κυριακή, σε ειδική εκδήλωση στα γραφεία του Ομίλου στην Αθήνα υπεγράφη μία ακόμη συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering στην Κορέα.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας ο επικεφαλής του ελληνικού ομίλου, Γιάννης Αγγελικούσης, αλλά και ο πρόεδρος των ναυπηγείων της Daewoo, Ko Jae-Ho.
Η συμφωνία αφορά στη ναυπήγηση δύο LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 173.400 κ.μ. το ένα και συνολικής αξίας 414 εκατ. δολ.

Η παράδοση των πλοίων από τα ναυπηγεία DSME στη θυγατρική του ελληνικού ομίλου, τη Maran Gas, αναμένεται να γίνει στο δεύτερο μισό του 2016.

Η συμφωνία αυτή δεν είναι η πρώτη μεταξύ των ναυπηγείων της Daewoo και του Ομίλου Αγγελικούση, αφού τα πέντε πλοία LNG Carriers του ελληνικού ομίλου που βρίσκονται στο νερό είναι κατασκευασμένα στα ίδια ναυπηγεία.

Επίσης, συμπεριλαμβανομένης της νέας παραγγελίας, ο Ομιλος έχει συνολικά εννέα υπό παραγγελία πλοία στα ναυπηγεία της DSME, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Ηyundai Samho, τα οποία πρόκειται να παραλάβει μέχρι το 2015.

Ολα τα πλοία τα διαχειρίζεται η θυγατρική εταιρεία του Ομίλου, η Maran Gas, στο στόλο της οποίας περιλαμβάνονται ακόμη και δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG carriers). Σύμφωνα με το κορεάτικο ναυτιλιακό πρακτορείο ειδήσεων Asiasis, ο Ομιλος Αγγελικούση έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 50 πλοία όλων των τύπων στα ναυπηγεία της Daewoo.

Τη στενή αυτή σχέση αναγνώρισε και ο πρόεδρος των κορεάτικων ναυπηγείων που ήρθε στην Αθήνα για να υπογράψει τη συμφωνία, ο οποίος δήλωσε ότι «ο Ομιλος Αγγελικούση είναι ένας σταθερός συνεργάτης μας που έχει υπογράψει μαζί μας ένα σημαντικό αριθμό συμβολαίων». Προανήγγειλε μάλιστα και νέες συμφωνίες στο άμεσο μέλλον.

Η νέα παραγγελία του Ομίλου Αγγελικούση στα LNG Carriers είναι η τελευταία μιας σειράς συμφωνιών ναυπήγησης πλοίων τόσο στο φυσικό αέριο όσο και τα δεξαμενόπλοια που ανακοίνωσε φέτος. Στην αρχή του χρόνου, ο Ομιλος προχώρησε σε συμφωνία με τη Ηyundai Samho για τέσσερα LNG Carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. συνολικής αξίας 840 εκατ. δολ.

Η συμφωνία περιλαμβάνει οψιόν για την κατασκευή δύο ακόμη, όπως ανακοίνωσαν τότε τα ίδια τα ναυπηγεία. Ακολούθησε αργότερα η ανακοίνωση για μία παραγγελία τριών δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC, μεταφορικής ικανότητας 319.000 dwt στα κινεζικά ναυπηγεία SWS.

Στόλος 112 πλοίων

Συνολικά ο Ομιλος Αγγελικούση, με ένα στόλο 112 πλοίων στη δύναμή του, έχει υπό ναυπήγηση 26 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,15 εκατ. dwt., εκ των οποίων 17 είναι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 3 VLCC, και έξι μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (τρία capes και τρία mini capes), συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ομιλος Αγγελικούση παραμένει πιστός στην ελληνική σημαία, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι και τα επτά πλοία του υπό λειτουργία στόλου της Maran Gas είναι υπό ελληνική σημαία.

Ακόμα, πρόσφατα ο όμιλος έφερε στην ελληνική σημαία το δεξαμενόπλοιο «Sea Lion» (πρώην Samco America) το οποίο πριν αγοραστεί από την ελληνική εταιρεία έφερε σημαία Marshall Islands. Επίσης, η άλλη εταιρεία του Ομίλου Αγγελικούση, η Anangel Maritime Services, πρόσθεσε ένα ακόμη νεότευκτο φορτηγό πλοίο στο στόλο της, το «Anangel Courage», το οποίο ύψωσε και αυτό την ελληνική σημαία.

Συμφωνία

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, η κοινοπραξία Maran Nakilat μεταξύ του Ομίλου Αγγελικούσης και της Qatar Gas Transport, που ελέγχει τέσσερα LNG Carriers, υπέγραψε συμφωνία αναχρηματοδότησης του χρέους ύψους 662,4 εκατ. δολ. με τις Qatar Islamic Bank και Barwa Bank, προκειμένου να επεκτείνει το στόλο της στα έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, η εταιρεία Nakilat, θυγατρική της Qatar Gas Transport θα αυξήσει το ποσοστό της στη Maran Nakilat, με τον ελληνικό όμιλο να διατηρεί πάντως την πλειοψηφία.

naftemporiki.gr