Πειραιάς
34°C

Οι 5+1 αδυσώπητοι «δολοφόνοι» πάνω σε ένα πλοίο – και δεν είναι η θάλασσα

Δημοσιεύθηκε στις

31/08/2025

από

Οι 5+1 αδυσώπητοι δολοφόνοι πάνω σε ένα πλοίο δεν είναι η θάλασσα, αλλά οι κρυφοί κίνδυνοι της εργασίας στη ναυτιλία.

Οι πραγματικοί δολοφόνοι στη θάλασσα δεν είναι απαραίτητο ότι βρίσκονται στο νερό, αλλά στην εργασία στο πώς λειτουργεί ανθρώπινος παράγοντας

Δεν λέει κανείς ότι η φύση δεν είναι σκληρή και επικίνδυνη αλλά στη σημερινή εποχή που ζούμε, μπορούμε να την προβλέψουμε, και να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες να συμβεί κάτι πολύ κακό.

Το σίγουρο είναι ότι με βάσει τις μελέτες και τα στατιστικά στοιχεία, οι ναυτικοί δεν πεθαίνουν από την θάλασσα αλλά από την ρουτίνα.

1. Κλειστοί Χώροι

Είναι ο νούμερο ένα κατά συρροή δολοφόνος! Αδίστακτος, ασταμάτητος, ασυγχώρητος! Πόσα πια πόσα δυστυχήματα δεν ακούμε να συμβαίνουν κάθε χρόνο. Αρκεί να σκεφτούμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που έλεγε «αν ξέρατε ότι υπήρχε ένας τρελός με αλυσοπρίονο πίσω από εκείνη την πόρτα θα μπαίνατε μέσα;». Ο χωρος μέσα μπορεί να είναι τόσο θανατηφόρος όσο τρελός με το αλυσοπρίονο.

Είσοδος σε κλειστούς χώρους (Enclosed Space Entry)

Ο πρώτος άνθρωπος πεθαίνει από το αέριο.
Ο δεύτερος πεθαίνει ως ήρωας, προσπαθώντας να τον σώσει. 350 θάνατοι από ασφυξία σε κλειστούς χώρους από το 1996. Η IG P&I κατέγραψε 83 θανάτους το 2015-2020, οι περισσότεροι από έλλειψη οξυγόνου.

Πολλαπλές μελέτες δείχνουν ότι πάνω από τους μισούς θανάτους είναι αυτοί που προσπάθησαν να διασώσουν κάποιους άλλους. Τραγικό.

2. Σχοινιά πρόσδεσης

Ένα σχοινί πρόσδεσης ή πιο απλά ένας κάβος, όταν σπάει απελευθερώνει ενέργεια σαν μια βόμβας.

Όταν σπάει, κόβει την σάρκα σαν χαρτί.
Συνθλίβει πλευρά. Σκίζει κρανία. Δεν τραυματίζει απλά. Εξαϋλώνει.

31 νεκροί και 858 σοβαρά τραυματίες σε 5 χρόνια.

Απίστευτα νούμερα που προκαλούν τρόμο. Από απροσεξία κάποια, από κακή συντήρηση κάποια άλλα, από την «κακιά την ώρα κάποια λιγότερα», ή όχι;

3. Το μηχανοστάσιο

Συνεχής δόνηση. Αφόρητη ζέστη. Εύφλεκτο καύσιμο. Έκθεση στο ηλεκτρικό ρεύμα. Κινούμενοι άξονες. Βλάβη μηχανημάτων, πυρκαγιές και εκρήξεις προκάλεσαν 79 νεκρούς από το 2013. Πολλοί ακόμη περισσότεροι σοβαρά τραυματίες.

Έλλειψη τήρησης μέτρων ασφαλείας, προσοχής και φυσικά κακής συντήρησης.

4. Η πτώση από μεγάλο ύψος

Ή εργασία σε μεγάλα ύψη είναι συνηθισμένη στα πλοία. Εάν χρησιμοποιείται η ζώνη ασφαλείας έχει καλώς. Αν όχι υπάρχει μεγάλη έκθεση στον κίνδυνο ενός σοβαρού τραυματισμού ή ακόμη και του θανάτου.

Μπορεί κάποιος να το κάνει πολύ συχνά για πολλά χρόνια χωρίς να τηρεί τα μέτρα ασφαλείας. Και εκεί είναι η παγίδα. Η διαδικασία που έχεις κάνει χίλιες φορές είναι αυτή που σε σκοτώνει. Μια στιγμή απόσπασης της προσοχής είναι αρκετή.

5. Το Κατάστρωμα Ψαρέματος

Οκ δεν συμβαίνει σε όλους τους τύπους πλοίων και σκαφών αλλά συγκλονίζουν τα νούμερα.

Είναι μια από τις πιο θανατηφόρες δουλειές στη γη. Το ποσοστό θνησιμότητας είναι 28 φορές πάνω το μέσο όρο! Μεταξύ 21 και 147 θανάτων ανά 100.000 ετησίως.

Ανατρεπόμενα σκάφη. Καταιγίδες. Κόπωση. Ένα παγωμένο κατάστρωμα που γλιστράει. Είναι πολυ εύκολο κάποιος να χάσει εκεί την ζωή του.

Μπόνους

Το άγχος. Οι θάνατοι από το άγχος δεν μπορούν να μετρηθούν με στατιστικά στοιχεία. Δυστυχώς ο ναυτικός μπορεί να πεθάνει εξαιτίας διαφόρων αιτιών λόγω του άγχους.

Δεν καταγράφεται πουθενά επίσημα είναι αλήθεια, είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Αυτή δεν είναι μια απλή δουλειά. Είναι και δουλειά που κερδίζεις πολλά άλλα άλλα χάνεις ακόμη περισσότερα.

Αλλά ο πιο παραγωγικός δολοφόνος δεν έχει διαδικασία ασφαλείας.

Και πίσω από κάθε στατιστικό στοιχείο κρύβεται ένα όνομα, μια οικογένεια, ένα πρόσωπο.

Ας μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό. Και ξανα προσέχουμε όσο μπορούμε. Αυτά που γινόντουσαν πολλά χρόνια πριν θα πρέπει να τα αφήσουμε πίσω.

Οι εποχές άλλαξαν. Μην το ξεχνάτε…

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C