Ναυάγιο με τουλάχιστον 6 νεκρούς στην Ταϊλάνδη [βίντεο+φωτο]

Τουλάχιστον έξι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους όταν ένα πορθμείο που μετέφερε περίπου 200 τουρίστες βυθίστηκε σήμερα ανοιχτά του δημοφιλούς παράκτιου θερέτρου Πατάγια της Ταϊλάνδης, ανακοίνωσε η αστυνομία.

Μεταξύ των νεκρών βρίσκονται δύο Ρώσοι, ένας Κινέζος και τρεις Ταϊλανδοί, δήλωσε ο αξιωματούχος της αστυνομίας της Πατάγια Σουουάν Τσεαουναβινθαβάτ.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 14:30 ώρα Ελλάδος περίπου 1,6 χιλιόμετρο ανοιχτά του δημοφιλούς παράκτιου θέρετρου της Πατάγια, η οποία βρίσκεται 100 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Μπανγκόκ.

Το φέρι μπόουτ μετέφερε ξένους και ντόπιους τουρίστες από το νησί Κο Λαρν στην Πατάγια.

Ο Σουουάν σημείωσε ότι οι επιβάτες ανέβηκαν βιαστικά στον δεύτερο όροφο του πορθμείου όταν ο πρώτος άρχισε να πλημμυρίζει λόγω μιας ελαττωματικής αντλίας.

Όπως σημείωσε το πλοίο αυτό είχε προδιαγραφές για 150 επιβάτες.

Η Πατάγια, γνωστή για την έντονη νυχτερινή ζωή της, έχει γίνει πολύ δημοφιλής μεταξύ των Ρώσων και των Κινέζων τουριστών τα τελευταία χρόνια.Ο πρόξενος της Ρωσίας στην Μπανγκόκ Αντρέι Ντβορνίκοφ δήλωσε, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ρία Νοβόστι, ότι «τουλάχιστον οι μισοί επιβάτες του πλοίου ήταν Ρώσοι τουρίστες». Ο ίδιος δεν μπορούσε να επιβεβαιώσει αν μεταξύ των νεκρών βρίσκονται Ρώσοι, αλλά σημείωσε ότι τουλάχιστον 3 Ρώσοι, μεταξύ των οποίων ένα παιδί, νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.

«Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που είχαν εγκλωβιστεί στο εσωτερικό του πλοίου» που ναυάγησε, δήλωσε παράλληλα αξιωματούχος της τοπικής αστυνομίας που ερωτήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο.

bbc.co.uk
greek.ruvr.ru

Και μην ξεχνάτε ότι την 6 Νοέμβρη θα έχουμε πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων

Πανελλαδική απεργία θα έχουμε στης 6 Νοεμβρίου όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.

Διαβάστε την ανακοίνωση των ενώσεων.

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η 

Ναυτεργάτες, εργαζόμενοι,

Κεφάλαιο – Κυβέρνηση – Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, εντείνουν την επίθεση τους στο σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων, προετοιμάζουν μεγαλύτερες ανατροπές, με κατάργηση των ΣΣΕ, απελευθέρωση των απολύσεων, χτύπημα των κύριων συντάξεων με κατάργηση των επικουρικών, ένταση της φοροληστείας, πρόσθετες περικοπές σε υγεία, πρόνοια, παιδεία.
«Το τοπίο αλλάζει» και το «πρωτογενές πλεόνασμα» που επικαλείται η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, είναι η οικοδόμηση του εργασιακού «μεσαίωνα», η αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων, η χειροτέρευση της κατάσταση της εργατικής – λαϊκής οικογένειας, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου. Σε αυτή την κατεύθυνση και κρατικός προϋπολογισμός για το 2014 με πρόσθετη αφαίμαξη 2,5 δις ευρώ από το λαϊκό εισόδημα.

Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους να επικαλούνται οι εφοπλιστές και ο Υπουργός ως «κοινωνικό έργο» τα 130 εκατ. ευρώ που θα δώσουν οι εφοπλιστές στη κυβέρνηση τα επόμενα 3 χρόνια, ποσό που αντιστοιχεί με 20 δολάρια την μέρα ανά μονάδα πλοίου τους.

Μόνο στο Α’ εξάμηνο του 2013 οι εφοπλιστές επένδυσαν 6,5 δις δολάρια σε ναυπηγήσεις πλοίων, αυξάνοντας τες κατά 160% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2012 που είχαν επενδύσει 2,5 δις δολάρια.

Ταυτόχρονα εφοπλιστές – κυβέρνηση επιδιώκουν με Υπουργική Απόφαση την εφαρμογή των ατομικών συμβάσεων, καταργώντας το σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων, διευρύνοντας την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, την ανεργία, δυναμιτίζοντας τα πενιχρά έσοδα και τις κοινωνικοασφαλιστικές παροχές του ΝΑΤ σε βάρος των δικαιωμάτων της ναυτεργατικής οικογένειας, για την αύξηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Με Υπουργικές Αποφάσεις εφαρμόζουν την μείωση των συνθέσεων των υπό Ελληνική σημαία πλοίων που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, αυξάνοντας την εντατικοποίηση της εργασίας, παραβιάζοντας την Δ.Σ 180 που καθορίζει το χρόνο εργασίας και ανάπαυσης, διευρύνουν την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία με ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Συνεχίζεται η ακινητοποίηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, με την ανεργία να σκαρφαλώνει τον Σεπτέμβρη σε 3.915 ναυτεργάτες με τα πλασματικά στοιχεία του ΓΕΝΕ και θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες με την εφαρμογή των αντεργατικών μέτρων.
Οι περικοπές στον ΕΟΠΠΥ και η υπονόμευση του Οίκου Ναύτη, έχει δημιουργήσει τραγική κατάσταση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και πρόνοια, οδηγώντας σε απόγνωση τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα υγείας με το πενιχρό εισόδημα που έχει διαμορφωθεί από την φοροληστεία και τα χαράτσια.

Η έναρξη της νέας χρονιάς στην Ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση πραγματοποιείται με οξυμμένα πρόβλημα από ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, μη πραγματοποίηση εκπαιδευτικών ταξιδιών, προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες, ενώ παραμένουν αδιαφανείς οι διαδικασίες και η διαχείριση των κονδυλίων του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης όπου έχει να γίνει ισολογισμός στο ΝΑΤ από το 2003.

Ναυτεργάτες, εργαζόμενοι,

Σε αυτές τις συνθήκες η απεργιακή μάχη στις 6 Νοέμβρη πρέπει να αποτελέσει το προανάκρουσμα για ακόμα πιο δυναμικούς – αποφασιστικούς αγώνες που θα έρχονται σε σύγκρουση με την πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του.
Κανένας εργάτης μόνος του, κανένας εργάτης ανοργάνωτος.

ΣΠΑΜΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ, ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ
ΜΕ ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΑΓΩΝΑ

Διεκδικούμε:

• Εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.

• Κατάργηση της Δανειακής Σύμβασης, των αντιλαϊκών μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων. Όχι στις νέα αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος που προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός του 2014.

• Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν.2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν την «μαύρη» – ανασφάλιστη εργασία.

• Άμεση ανάκληση όλων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις.

• Κατάργηση των φορολογικών χαρατσιών.

• Άμεσα μέτρα για την ναυτολόγηση και την προστασία των άνεργων ναυτεργατών, να συγκεντρώνονται και να ελέγχονται οι καταστάσεις πληρωμάτων των πλοίων στο ΓΕΝΕ.

• Πλοία σύγχρονα – ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.

• Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα Υγείας – Πρόνοιας, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Πλήρη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων και όλων των δημόσιων μονάδων Υγείας και Πρόνοιας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

• Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση Μετεκπαίδευση.

• Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών και της ανατροπής των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας μας μπορούν και επιβάλλεται να γίνουν βραχίονας ανάπτυξης που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
στις 6 Νοέμβρη στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 5.30 το πρωί

Οι Διοικήσεις των Ενώσεων
Πειραιάς 18 Οκτώβρη 2013

e-Nautilia.gr

Η σκόνη της Αφρικής «έπνιξε» 6 πόλεις

Oι μεγαλύτερες σε χρονική διάρκεια μεταφορές αφρικανικής σκόνης των τελευταίων δεκαετιών «έπνιξαν» φέτος την Ελλάδα εκτινάσσοντας στα ύψη τα τοξικά μικροσωματίδια. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ηράκλειο, Ιωάννινα και Πάτρα βρίσκονται, σύμφωνα με την Κομισιόν, μόνιμα στη λίστα των δέκα πιο επιβαρυμένων ευρωπαϊκών πόλεων.

Η αφρικανική σκόνη, τα συστήματα ψύξης και θέρμανσης, τα τζάκια και οι ξυλόσομπες αποτελούν τις βασικές εποχιακές αιτίες για τις υπερβάσεις στις ποσότητες των αιωρούμενων σωματιδίων, που εντείνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους λόγω του κυκλοφοριακού και -κυρίως- της χρήσης νοθευμένων καυσίμων.

Τα αιωρούμενα σωματίδια, ένα «κοκτέιλ» άνω των 60 τοξικών ρύπων που προσκολλώνται πάνω στη σκόνη και καταλήγουν στο ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα, κοστίζουν, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), την Ε.Ε. και την Greenpeace, πάνω από 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στην ελληνική οικονομία. Κυρίως, όμως, ευθύνονται για τον θάνατο 1.300 Ελλήνων κάθε χρόνο και για μακροχρόνιες επιπτώσεις υγείας σε άλλους 7.000 πολίτες. Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία της Κομισιόν, αυτά τα σωματίδια σκοτώνουν ετησίως πάνω από 300.000 Ευρωπαίους!

Στην Αθήνα, τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Μαΐου καταγράφονταν καθημερινά υπερβάσεις που κυμαίνονταν από 79 έως 220 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, όταν το όριο είναι 50 μg/m3, το οποίο μάλιστα, σύμφωνα με τον ΠΟΥ και την Ε.Ε., δεν πρέπει να ξεπερνιέται πάνω από 35 φορές τον χρόνο.

Μέχρι τα τέλη Μαΐου το όριο αυτό στην πρωτεύουσα είχε ξεπεραστεί ήδη 33 φορές, σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΥΠΕΚΑ, οι οποίες όμως δεν συμπεριλαμβάνουν στοιχεία για τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις αργίες. Κάθε χρόνο οι ημέρες στις οποίες παρατηρούνται υπερβάσεις ξεπερνούν τις 150, ενώ μόλις πέρυσι, λόγω της κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της κυκλοφορίας, σημειώθηκε μια ελαφρά μείωση.

Τοξικά σωματίδια

Ανάλογη είναι η εικόνα στη Θεσσαλονίκη, η οποία επιπρόσθετα πλήττεται από τη βιομηχανική ρύπανση, που αυξάνει ακόμη περισσότερο την τοξικότητα των αιωρούμενων σωματιδίων. Μάλιστα, η Θεσσαλονίκη μοιάζει «καταδικασμένη», λόγω του ότι οι κύριοι άνεμοι που φυσούν στην πόλη φέρνουν στην καρδιά της τη ρύπανση από τη βιομηχανική ζώνη που βρίσκεται στα βορειοδυτικά της. Βασική αιτία για τις υπερβάσεις του Μαΐου ήταν η αφρικανική σκόνη.

Ο υπεύθυνος του συστήματος πρόγνωσης και μελέτης καιρού «Σκίρων» του Πανεπιστημίου της Αθήνας δρ Χρήστος Σπύρου αναφέρει ότι τις τελευταίες ημέρες του Μαΐου η ποσότητα της σκόνης στην Αθήνα έφτασε έως και τα 200 μg/m3, συμβάλλοντας έως και 80% στις υπερβάσεις των μικροσωματιδίων. Και προσθέτει ότι, κατά μέσο όρο, το 50% των υπερβάσεων αιωρούμενων σωματιδίων κάθε χρονιά στην Αθήνα οφείλεται στην αφρικανική σκόνη, ενώ στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 60%.

Αντίστοιχες ποσότητες σκόνης, σύμφωνα με τον Χρ. Σπύρου, είχαν μεταφερθεί και το 2006. Η διαφορά όμως με τη φετινή χρονιά, όπως τονίζει ο καθηγητής Φυσικής της Ατμόσφαιρας και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών Χρήστος Ζερεφός, έγκειται στο γεγονός ότι η μεταφορά σκόνης δεν είναι εποχιακή, αλλά συμβαίνει σχεδόν συνέχεια από το περασμένο φθινόπωρο, καθώς όλη αυτή την περίοδο σημειώθηκαν συνεχόμενα περάσματα βαρομετρικών χαμηλών.

«Αν δεν είχαμε νοθευμένα καύσιμα, θα είχαμε λιγότερα προβλήματα», τονίζει ο καθηγητής Χρήστος Ζερεφός και επισημαίνει πως υπάρχουν «νέα είδη μικροσωματιδίων, με διάμετρο 1 και 2,5 χιλιοστών, τα οποία είναι ακόμα πιο επικίνδυνα, καθώς δεν μπορεί να τα αποβάλει το ρινικό σύστημα του ανθρώπου».

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Έρευνα Λιμενικού σε ναυάγιο αλλοδαπών στο Φαρμακονήσι – Αγνοείται 6χρονο κορίτσι

Σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες από πλωτά σκάφη του Λιμενικού για τον εντοπισμό 6χρονης που επέβαινε σε λέμβο με άλλους 21 αλλοδαπούς νοτιοανατολικά του Φαρμακονησίου.

Το κοριτσάκι βρισκόταν μαζί με άλλους 21 λαθρομετανάστες σε φουσκωτό σκάφος , ωστόσο τα ξημερώματα  γύρω στις 4.30 ,  σκάφος του Λιμενικού που έκανε περιπολία στην περιοχή τους εντόπισε .

Οι διακινητές των λαθρομεταναστών που αντιλήφθηκαν τους λιμενικούς να τους πλησιάζουν, έσκισαν το φουσκωτό σκάφος και έπεσαν στη θάλασσα. Οι άνδρες του λιμενικού σώματος, περισυνέλεξαν τους μετανάστες οι οποίοι τους είπαν ότι μαζί τους βρισκόταν και ένα 6χρονο κορίτσι το οποίο αγνοείται.

Οι μετανάστες μεταφέρθηκαν στη Λέρο ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό της 6χρονης.

gianea.gr

Ακυβέρνητο δεξαμενόπλοιο στο οποίο επιβαίνουν 6 Έλληνες

Επιχείρηση για παροχή βοήθειας σε δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Μάλτας που έμεινε ακυβέρνητο στη θαλάσσια περιοχή 12 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Σκύρου βρίσκεται σε εξέλιξη από το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή.

Πρόκειται για το δ/ξ «Loutro» που παρουσίασε βλάβη στη μηχανή του. Επιβαίνουν 6 Έλληνες και 9 Φιλιππινέζοι ναυτικοί. Στη περιοχή σπεύδει ρυμουλκό ενώ πνέουν άνεμοι 5 μποφόρ.

ΠΗΓΗ