Στον απόηχο της αβεβαιότητας και της επιβράδυνσης που επικρατεί παγκοσμίως, ο κλάδος της ναυτιλίας ο οποίος είναι ένας από τους πιο παγκοσμιοποιημένους κλάδους και που άμεσα εξαρτάται από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι, δεν θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί καθώς αντιμετωπίζει σοβαρά θεμελιώδη προβλήματα, τόσο από θέμα ζήτησης όσο και προσφοράς.
Όπως έχουμε προαναφέρει οι εκτιμήσεις μας, όπως και του συνόλου της ναυτιλιακής κοινότητας, είναι ότι και το 2013 θα είναι μία αρκετά δύσκολη χρονιά που τα κύρια προβλήματα της θα είναι η ραγδαία αύξηση του στόλου την τελευταία τριετία, η περιορισμένη δυναμική αύξησης του Παγκοσμίου Εμπορίου, και η ουσιαστική έλλειψη χρηματοδότησης η οποία δείχνει ότι σίγουρα θα συνεχιστεί και μετά το 2013.
Ο αριθμός των πλοίων που μεταφέρουν μέταλλα και δημητριακά σε γενικές γραμμές αναμένεται να αυξηθεί σχεδόν με διπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με την ανάπτυξη του εμπορίου το 2013. Εκτιμάται ότι φέτος η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί περίπου 8% ενώ η μεταφορική ζήτηση θα παρουσιάσει αύξηση περίπου 4%.
Ο συνδυασμός αυτών των 2 σημαντικών μεταβλητών θα ασκήσει για άλλη μία φορά ισχυρές πιέσεις στην ναυλαγορά και οι μέχρι τώρα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μη σημαντική διαφοροποίηση από το 2012 όπου στο οποίο ο BDI βρέθηκε στον χαμηλότερο μέσο όρο των τελευταίων 26 ετών.
gmoundreas.gr