ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατά 90% αυξήθηκαν οι αγορές πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές

Κατά 90% αυξήθηκαν οι αγορές πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές στο πρώτο τρίμηνο του 2013, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2012 σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny. Διεθνώς οι αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 46%, ενώ κατά 38% αυξήθηκαν οι αγορές από κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες. Οι Έλληνες αύξησαν κατά 88% τις αγορές πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, κατά 18% για τάνκερ και κατά 533% σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ.

Κατά 167% αυξήθηκαν οι αγορές κοντέινερ εκ μέρους των Κινέζων, ενώ κατά 13% αυξήθηκαν οι αγορές τους σε τάνκερ. Διεθνώς κατά 44% αυξήθηκαν οι πωλήσεις πλοίων ξηρού φορτίου, κατά 68% των τάνκερ, κατά 67% των gar tanker, κατά 23% των liners και κατά 62% των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Μεγάλη πτώση, 60%, σημειώθηκε στις αγορές επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων ενώ πτώση 13% εμφάνισαν οι αγορές των ro ? ro.

Σε απόλυτους αριθμούς διεθνώς στο πρώτο τρίμηνο του 2013 άλλαξαν χέρια 345 πλοία από 236 το 2012, οι Έλληνες αγόρασαν 74 πλοία από 39 πέρυσι και οι Κινέζοι 29 πλοία από 21 το 2012.

imerisia.gr

Σε απραξία είναι 90 κινεζικά ναυπηγεία

Στον τομέα των ναυπηγήσεων, τα τελευταία 2 χρόνια περίπου 90 Κινεζικά ναυπηγεία είναι σε απραξία αφήνοντας έτσι μόνο 153 τα οποία παραμένουν ακόμη ενεργά από 243 πριν 2 χρόνια.

Το 2012 τα Κινεζικά ναυπηγεία έλαβαν παραγγελίες για 420 πλοία όλων των τύπων όταν το 2010 ο
αριθμός των παραγγελιών ήταν 1,284 πλοία.

Αντίστοιχα το 2010 ο αριθμός των ναυπηγείων που δέχτηκαν παραγγελίες ήταν 149 ενώ το 2012 ο αριθμός αυτός μειώθηκε στα 69. Εξετάζοντας τα στοιχεία των πλοίων προς παράδοση (Orderbook) εύκολα διαπιστώνουμε την αύξηση των πλοίων την τελευταία διετία αφού στις αρχές του 2013 ο αριθμός των πλοίων προς παράδοση ήταν 1,832 πλοία ή 109,4 εκ. DWT, μειωμένος κατά 48% συγκριτικά με πριν από 2 χρόνια.

Ειδικότερα για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου οι παραγγελίες του 2012 ήταν μειωμένες περίπου κατά 60% από το 2011, έχοντας σαν φυσικό επακόλουθο και την αντίστοιχη πτώση των τιμών τους.

Από το εκέμβριο του 2011 στο εκέμβριο του 2012 οι τιμές των νεότευκτων πλοίων έχουν υποστεί μείωση 5% για τα Capes, 11% για τα Panamax, 10% για τα Supramax / Handymax και 7% για τα Handysize.

marinews.gr