Μια startup από την Στοκχόλμη της Σουηδίας πρόκειται να αποκαλύψει αυτό που πιστεύει ότι είναι το «γρηγορότερο ηλεκτρικό πλοίο» στον κόσμο, ένα ηλεκτρικό πλοίο με υδροπτέρυγα με τελική ταχύτητα τους 30 κόμβους.
Το Candela P-12 χωρητικότητας 30 επιβατών και μήκους 12 μέτρων, έχει σχεδιαστεί για τη δημόσια συγκοινωνία κατά μήκος των πλωτών οδών της Στοκχόλμης και θα παρέχει στους επιβάτες πολύ πιο γρήγορη σύνδεση με το κέντρο της πόλης.
Το πρωτότυπο σκάφος θα συνδέει το προάστιο του Ekerö με την πόλη της Στοκχόλμης και θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης σχεδόν στο μισό.
«Αυτό θα έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων αφού θα μπορούν να εργαστούν μια ώρα παραπάνω ή να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο μια ώρα νωρίτερα», λέει ο Erik Eklund, Αντιπρόεδρος Εμπορικών Πλοίων στην Candela.
Οι υψηλές ταχύτητες του σκάφους προέρχονται από τρία υδροπτέρυγα που είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, τα οποία ανασηκώνουν το κύτος του καταμαράν από το νερό κατά τ την πλεύση του, μειώνοντας έτσι την αντίσταση στο νερό. Αυτό δίνει στο Candela P-12 τελική ταχύτητα 30 κόμβων και μέγιστη εμβέλεια 50 nm ανά φόρτιση.
Με έναν σταθμό φόρτισης DC, το σκάφος μπορεί να επαναφορτιστεί σε λιγότερο από μία ώρα. Μικρό και ευκίνητο, το σκάφος θα έχει πολύ πιο συχνές αναχωρήσεις από ότι γίνεται μέχρι σήμερα.
Η προηγμένη, ηλεκτρονική ενεργή σταθεροποίηση θα εξομαλύνει τη διαδρομή, ρυθμίζοντας τα υδροπτέρυγα 100 φορές το δευτερόλεπτο. Αυτό θα μειώσει το κούνημα του σκάφους και θα προσφέρει στους επιβάτες άνεση.
«Δεν υπάρχει άλλο πλοίο που να έχει τέτοιου είδους ενεργή ηλεκτρονική σταθεροποίηση», λέει ο Eklund. «Το να ταξιδεύεις με το P-12 Shuttle σε θαλασσοταραχή θα μοιάζει περισσότερο με ένα σύγχρονο τρένο express παρά με σκάφος».
Η τοποθέτηση της τρόπιδας για το πρωτότυπο σκάφος έχει προγραμματιστεί για το τέλος του τρέχοντος έτους. Μετά τις πρώτες δοκιμές, οι επιβάτες στη Στοκχόλμη θα μπορούσαν να επιβιβαστούν στο πλοίο από το επόμενο έτος.
Ο τελικός στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας στόλος Candela P-12 για να αντικαταστήσει τα γηρασμένα πετρελαιοκίνητα πλοία της πόλης.
Το Candela είναι το πιο πρόσφατο πρότζεκτ σε έναν αυξανόμενο αριθμό startup ηλεκτρικών φέρι με υδροπτέρυγα.
Η Boundary Layer Technologies με έδρα την Καλιφόρνια έχει σχέδια για ένα μεγαλύτερο σκάφος με χώρο για 240 επιβάτες και μέγιστη ταχύτητα 40 κόμβους.
Η Kitsap Transit και η Washington Maritime Blue έχουν μελετήσει ένα νέο σχέδιο για χρήση στο Puget Sound.
Η Artemis Technologies με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αναπτύσσει ένα πλοίο υψηλής τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνολογία America’s Cup, με την υποστήριξη της Gunvor και της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.