Πειραιάς
34°C

Συνθήκες εργασίας και ασφαλείας ναυτικών

Δημοσιεύθηκε στις

07/05/2025

από

Το ρίσκο πλοίαρχων και πληρωμάτων σε ελληνικά λιμάνια είναι τεράστιο

Οι συνθήκες εργασίας ναυτικών επανέρχονται στο προσκήνιο με επιστολή που απευθύνεται στον Υπουργό Ναυτιλίας, περιγράφοντας παραμέληση υποδομών, εξαντλητικά ωράρια και κινδύνους για το πλήρωμα.

Διαβάστε την επιστολή του σωματείου ναυτεργατών δυτικής Ελλάδας:

ΠΡΟΣ:ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Κ’ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΚΟΙΝ: ΑΡΧΗΓΟ Λ.Σ ΕΛΛ.ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ

Ημερομηνία: 5/5/2025

ΘΕΜΑ: ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Κύριε Υπουργέ

Σε συνέχεια άρθρων του έγκριτου site e-nautilia , σχετικά με τις συνθήκες πρόσδεσης στην Αλόννησο αλλά και τα πρόσφατα ατυχήματα καταπελτών θέλουμε να επαναλάβουμε για πολλοστή φορά και τις δικές μας επισημάνσεις σχετικές με τις συνθήκες εργασίας των Ναυτικών , κυρίως στα Ε/Γ-Ο/Γ στα ημερόπλοια και Τουριστικά πλοία.

Το ρίσκο Πλοίαρχων και πληρωμάτων σε ελληνικά λιμάνια είναι τεράστιο, με ευθύνες που δεν αναλαμβάνει κανείς όταν κάτι πάει στραβά και για ΟΛΑ φταίνε οι Ναυτικοί :

1). Μειωμένες Οργανικές Συνθέσεις ,οι οποίες σε συνδυασμό με τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας (πάνω από τις 12 ώρες όπως μπορεί κάποιος να δεί εύκολα από το πρόγραμμα δρομολογίων) , αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος. Τρανό παράδειγμα ο θανάσιμος τραυματισμός της συναδέλφου μας στην Πάτρα . Ελπίζουμε στην διαταχθείσα Ε.Δ.Ε να εντοπιστούν τα πραγματικά αίτια και όχι “αποδιοπομπαίοι τράγοι”.

Έχουμε αναφερθεί για “συνθήκες γαλέρας” τόσο στην Ακτοπλοΐα όσο και στην γραμμή Κυλλήνης.

2). Αρκετοί Λιμένες με απαράδεκτες υποδομές έως ανύπαρκτες .Βλέπετε κάποιο λιμάνι εσείς στην Αλόννησο ικανό να δεχθεί με ΑΣΦΑΛΕΙΑ ακόμα και μικρότερα πλοία;

Αλήθεια αυτή η περίφημη αναφορά της ΠΕΠΕΝ ,λαμβάνεται υπόψη και αν ναι τι επεμβάσεις γίνονται;

3). Κάτω από τον κίνδυνο απώλειας της εργασίας ,ο Ναυτικός ΡΙΣΚΑΡΕΙ , ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ , ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ.

Δεν είναι δυνατόν να ταξιδεύουν πλοία με απαγορευτικές καιρικές συνθήκες ,περιμένοντας τον Πλοίαρχο να πεί “ΔΕΝ ΑΠΟΠΛΕΩ” και να μην επεμβαίνει η κατά τόπους Λιμενική Αρχή ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΠΟΠΛΟΥ , έστω και αν διακοπεί ο ανεφοδιασμός νήσων.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ,ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΥ.

Μιλάμε για τραγικές καταστάσεις εν έτη 2025. Μιλάμε για ανθρώπους που παίζουν στην ουσία το κεφάλι τους, χειμώνα -καλοκαίρι, κορώνα-γράμματα.

4). Να γίνονται συχνότεροι έλεγχοι κατάστασης υλικού , ΈΓΚΑΙΡΗ αντικατάσταση , κυρίως κάβων και καδενών , ΠΙΕΖΟΝΤΑΣ τις ΕΤΑΙΡΙΕΣ και ΟΧΙ τον Ναυτικό ,μέσα στο πλαίσιο του όποιος ζητά ,γρήγορα αντικαθίσταται.

Κύριε Υπουργέ

Ελπίζουμε η θητεία σας στο Υπουργείο να είναι ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΟΛΩΝ ,ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΩΝ.

Περιμένουμε ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.

Εκ της Διοικήσεως

Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ. Ο ΠΡΌΕΔΡΟΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΕΣΣΗΣ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΚΟΣ

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C