Πειραιάς
34°C

Λιμάνια χωρίς λιμενικούς…

Δημοσιεύθηκε στις

25/05/2025

από

Υποστελέχωση και αναξιοκρατία στο σύστημα μεταθέσεων καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος ● Στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά το μεγαλύτερο πρόβλημα ● Το θέμα στη Βουλή από τον Αλ. Μεϊκόπουλο του ΣΥΡΙΖΑ: «Παρά τις εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργού για “μηδενική ανοχή σε θέματα ασφάλειας”, η πρόσφατη Υπουργική Απόφαση για τις τακτικές μεταθέσεις του προσωπικού αφήνει ακάλυπτες τις πραγματικές ανάγκες»

Σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης κρίσιμων λιμενικών αρχών, όπως στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αλλά και σε αυτό της Ραφήνας, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ). Η ομοσπονδία τονίζει ότι επανειλημμένως έχει αναδείξει το ζήτημα και έχει προτείνει συγκεκριμένες λύσεις και, όπως ισχυρίζεται, τα ίδια προβλήματα καταγράφονται στις Λιμενικές Αρχές Κυκλάδων, Αργοσαρωνικού, Δωδεκανήσου, Ιονίου και Σποράδων, οι οποίες ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο δοκιμάζονται λόγω της κατακόρυφης αύξησης της επιβατικής κίνησης, ενώ απουσιάζει κάθε πρωτοβουλία αντιμετώπισης του μεταναστευτικού φαινομένου στην Κρήτη.

Η ΠΟΕΠΛΣ αναφέρει ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκαν τα Τακτικά Συμβούλια Μεταθέσεων 2025, τα οποία είχαν τη δυνατότητα στελέχωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Με την από 30-04-2025 ΑΠ: 2411.1/31353/2025 Υπουργική Απόφαση, αποφασίστηκαν οι οργανικές θέσεις προς κάλυψη ως εξής: Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά 2, Κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας 0, Σποράδες 1, Κυκλάδες 1, Ιόνιο 2, Ανατολικό, ΒΑ Αιγαίο 0, Δωδεκάνησα 0, Κρήτη 6 και Αργοσαρωνικός 2. Στη συνέχεια κάνει ιδιαίτερη αναφορά για το σύστημα μεταθέσεων των λιμενικών και εξηγεί: Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των Συμβουλίων Μεταθέσεων, η Διοίκηση αποστέλλει αιφνιδιαστικά σήματα με εντολή μετακίνησης στελεχών του Λιμενικού για εκτέλεση υπηρεσίας άνευ νόμιμου ερείσματος, χωρίς αυτά να περιλαμβάνουν οποιαδήποτε αιτιολογία εκδόσεώς τους και χωρίς τη χορήγηση των δικαιούμενων οδοιπορικών εξόδων, όπου αυτή απαιτείται. Επίσης στα σήματα είτε αναγράφεται ότι η μετακίνηση αυτή έχει 6μηνη διάρκεια, είτε δεν αναγράφεται καθόλου η διάρκεια αυτής. Συμπερασματικά, καταλήγει η ομοσπονδία, τα σχετικά αυτά σήματα περί μετακίνησης στελεχών είναι μη νόμιμα και καταστρατηγούν τις προβλέψεις του θεσμικού πλαισίου που διέπει το Λιμενικό Σώμα.

Ρουσφέτια

«Ουσιαστικά αποτελεί έναν ακόμα τρόπο που μετέρχεται η Διοίκηση για την επιλεκτική κάλυψη κενών οργανικών θέσεων και, αντί της προβλεπόμενης μετάθεσης, επιλέγει να «θολώσει» την έννοια της «μετακίνησης» σε μια προσπάθεια να αποτελέσει στην ουσία κεκαλυμμένη και απαγορευμένη μετάθεση» σημειώνει και καλεί τον αρχηγό του Λιμενικού να δώσει τις ανάλογες κατευθύνσεις προς τη Διοίκηση Προσωπικού, διαφορετικά προειδοποιεί ότι «δεν πρόκειται να μείνει απαθής».

Το θέμα έφερε στη Βουλή με ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Βασίλη Κικίλια, ο τομεάρχης Ναυτιλίας και βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Μεϊκόπουλος, τονίζοντας ότι «αναξιοκρατία και υποστελέχωση θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια στα λιμάνια της χώρας». Ο Αλ. Μεϊκόπουλος επισημαίνει ότι «παρά τις εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργού για «μηδενική ανοχή σε θέματα ασφάλειας», η πρόσφατη Υπουργική Απόφαση της 30ής Απριλίου 2025 (ΑΠ: 2411.1/31353/2025) για τις τακτικές μεταθέσεις του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος αφήνει ακάλυπτες τις πραγματικές ανάγκες» και κάνει αναφορά στην καταγγελία-ανακοίνωση της ΠΟΕΠΛΣ.

Σύμφωνα με τον βουλευτή, «το υφιστάμενο πλαίσιο μεταθέσεων που επέβαλε η κυβέρνηση είναι πλήρως αναξιοκρατικό και εξυπηρετεί πελατειακές λογικές, καθώς μέσω των εξάμηνων αποσπάσεων και των ρουσφετολογικών μετακινήσεων, αντί για ουσιαστικό σχεδιασμό, το υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί να καλύψει προσωρινά κενά που το ίδιο δημιουργεί». Τέλος, αναφέρει ότι εκπρόσωποι των λιμενικών καταγγέλλουν πρακτικές «τιμωρητικών» μετακινήσεων στελεχών, χωρίς νόμιμη αιτιολογία και με καταστρατήγηση των θεσμικών προβλέψεων, κάτι που όχι μόνο υποβαθμίζει το ηθικό του προσωπικού, αλλά και καθιστά δυσλειτουργικές τις λιμενικές υπηρεσίες.

Να υπενθυμίσουμε ωστόσο ότι τον Απρίλιο, λίγο πριν από το Πάσχα, ο υπουργός Ναυτιλίας είχε δηλώσει ότι ζήτησε από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να ενισχυθεί το λιμάνι του Πειραιά με επιπλέον 50 στελέχη του Λιμενικού, όπως και έγινε, αλλά και να επιστρέψουν στο λιμάνι της Ραφήνας 20 λιμενικοί που είχαν αποσπαστεί σε θέσεις γραφείων σε υπηρεσίες του Πειραιά. Η ανακοίνωση-καταγγελία της ΠΟΕΠΛΣ έγινε σχεδόν έναν μήνα μετά τις δηλώσεις του Β. Κικίλια.

efsyn.gr

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C