Βρετανικό πανεπιστήμιο σχεδιάζει να μετατρέψει το θαλασσινό νερό σε καύσιμο για τα πλοία, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στη ναυτιλιακή ενέργεια.
Το Πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου συνεργάζεται με τη νεοσύστατη εταιρεία Genuine H2 για να εφαρμόσει πιλοτικά ένα σύστημα που θα διασπά το θαλασσινό νερό σε υδρογόνο στα πλοία.
Η ιδέα βασίζεται στην τροφοδοσία θαλασσινού νερού μέσα από ειδικούς ηλεκτρολύτες, την εξαγωγή καθαρού υδρογόνου, την αποθήκευσή του στο πλοίο και στη συνέχεια τη χρήση του ως καύσιμο.
Το έργο του πανεπιστημίου αποσκοπεί στην ασφαλή αποθήκευση υδρογόνου και στη συνεχή λειτουργία του συστήματος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού των πλοίων.
Η διαδικασία είναι κυκλική και έξυπνη, και εκτός από το καθαρό καύσιμο θα παράγει καθαρό νερό που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ή να απορριφθεί και πάλι στη θάλασσα.
Το Brunel έχει ήδη εμπειρία στην έρευνα και ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου. Το πανεπιστήμιο ηγείται ενός προγράμματος πολλών εκατομμυρίων λιρών για τον σχεδιασμό κινητήρων καθαρού υδρογόνου για πλοία, αεροσκάφη, φορτηγά και άλλα.
Φυσικά, υπάρχουν και σημαντικά τεχνικά εμπόδια, η ενεργειακή απόδοση, η αξιοπιστία, η διάβρωση, η ασφάλεια αποθήκευσης και η έγκριση. Παρ’ όλα αυτά, οι δοκιμές μόλις ξεκίνησαν στην στεριά, με το πρόγραμμα δοκιμών να αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τον Μάρτιο του 2026.
Είναι κάτι που πραγματικά περιμένουμε με αγωνία να δούμε στην πράξη και το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει τελικά να αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύουμε στη θάλασσα.