Ένα πλοίο μεταφοράς LNG βρέθηκε αντιμέτωπο με τη μανία της θάλασσας, μετά την μοιραία απόφαση τοθ καπετάνιου να συνεχίσει το ταξίδι παρά την προειδοποίηση για σφοδρή κακοκαιρία. Οι επόμενες 32 ώρες εξελίχθηκαν σε έναν αληθινό εφιάλτη για το πλήρωμα, καθώς τα κύματα χτυπούσαν ανελέητα το πλοίο, προκαλώντας ζημιές και θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και φορτίο.
Το έχουμε πει δεκάδες φορές ότι η ασφάλεια ενός πλοίου και του πληρώματός του είναι πάνω από όλα. Υποχρέωση ενός πλοιάρχου, των αξιωματικών και του πληρώματος είναι να διαφυλάξουν την ανθρώπινη ζωή, το πλοίο και το φορτίο του. Δεν πρέπει να μπαίνει τίποτα πάνω από την ασφάλεια, ούτε η μείωση του κόστους, ούτε ο χρόνος (ο χρόνος είναι χρήμα), ούτε η ευκολία.
Ένα πλοίο LNG έπλεε προς το λιμάνι εκφόρτωσης όταν ο πλοίαρχος του αποφάσισε να αντιμετωπίσει σκόπιμα μια κακοκαιρία στη Βόρεια Θάλασσα. Λόγω της σφοδρότητας των ανέμων και του ύψους των κυμάτων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να διατοιχίζεται και να παίρνει κλίση έως και 45 μοίρες (κάποιοι από το πλήρωμα είπαν μάλιστα ότι η κλίση υπερέβαινε την κλίμακα του κλεινόμετρου).
Αυτή η τεράστια κλίση που έπαιρνε το πλοίο είχε ως αποτέλεσμα να απασφαλιστεί ο γερανός στη μέση του πλοίου και να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο κατάστρωμα.
Στο βίντεο φαίνεται να έχουν προκληθεί πολλές ζημιές, ειδικά στον ιστό εξαερισμού. Για ώρες το πλήρωμα βρισκόταν έρμαιο στα χέρια της φύσης, ελπίζοντας να αντέξουν εκείνο το βράδυ. Ευτυχώς, ακόμη και μέσα σε όλη αυτή την ανεξέλεγκτη κατάσταση, ΔΕΝ σημειώθηκε κάποια διαρροή αερίου που θα μπορούσε να προκαλέσει πραγματική καταστροφή, καθώς είναι το μόνο στοιχείο που λείπει για να προκληθεί πυρκαγιά ή ακόμη και έκρηξη, ενώ καλώδια ρεύματος 440V και 220V κρέμονταν στο κατάστρωμα προκαλώντας πολλούς σπινθήρες.
Το πλήρωμα και το πλοίο τελικά κατάφεραν να επιβιώσουν μετά από 32 δύσκολες ώρες που πάλευαν με τα άγρια κύματα και τον ισχυρό άνεμο. Το πλοίο τελικά κατάφερε να φτάσει στο ασφαλές αγκυροβόλιο του Skagen στη Δανία και κατευθύνθηκε προς την Ολλανδία για επισκευές στο ναυπηγείο.
Κατά τη διάρκεια των ερευνών, ο καπετάνιος του πλοίου κρίθηκε ένοχος, καθώς ο κύριος παράγοντας ήταν το ανθρώπινο λάθος, αφού δεν κατάφερε να αρνηθεί τις πιέσεις της διαχειρίστριας εταιρείας και των ναυλωτών, ενώ η αδυναμία του να επιβάλει ότι «Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ» είχε ως αποτέλεσμα να φέρει σε άμεσο κίνδυνο το πλήρωμα, το πλοίο και το φορτίο.
Το έχουμε πει δεκάδες φορές ότι η ασφάλεια ενός πλοίου και του πληρώματός του είναι πάνω από όλα. Υποχρέωση ενός πλοιάρχου, των αξιωματικών και του πληρώματος είναι να διαφυλάξουν την ανθρώπινη ζωή, το πλοίο και το φορτίο του. Δεν πρέπει να μπαίνει τίποτα πάνω από την ασφάλεια, ούτε η μείωση του κόστους, ούτε ο χρόνος (ο χρόνος είναι χρήμα), ούτε η ευκολία.

















