Ο Α’ μηχανικός ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου ομολόγησε την ενοχή του αυτή την εβδομάδα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ για δύο κακουργήματα που έχουν να κάνουν με σκόπιμη απόρριψη νερού που περιείχε πετρέλαιο κοντά στη Νέα Ορλεάνη και είχε πει ψέματα στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της έρευνας για την πετρελαιοκηλίδα.
Ένα μέλος του πληρώματος ανέφερε το συγκεκριμένο περιστατικό μέσω των social media στην αμερικανική ακτοφυλακή ενώ αργότερα δέχτηκε τα αντίποινα από τον Α’ μηχανικό.
«Η σκόπιμη ρύπανση των υδάτων των ΗΠΑ και η σκόπιμη προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος είναι εξαιρετικά σοβαρά ποινικά αδικήματα που δεν θα γίνουν ανεκτά», δήλωσε ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας Τοντ Κιμ της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
«Οι διώξεις όπως αυτή θα πρέπει να στείλουν ένα σαφές μήνυμα σε όσους παραβιάζουν το νόμο και θέτουν σε κίνδυνο τους πολύτιμους φυσικούς μας πόρους».
Το Γραφείο Εισαγγελίας των ΗΠΑ για την Ανατολική Περιφέρεια της Λουιζιάνας είπε ότι το περιστατικό έλαβε χώρα στις 13-14 Μαρτίου 2021, όταν ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου νηολογημένα στα Νησιά Μάρσαλ αγκυροβόλησε κοντά στο South West Passage στα ανοιχτά της ακτής της Λουιζιάνα.
Αρνήθηκαν να κατονομάσουν το πλοίο λέγοντας ότι η έρευνα είναι σε εξέλιξη, αλλά ανέφεραν ότι ο Α’ μηχανικός, ένας Ρώσος ονόματι Kirill Kompanets, ομολόγησε την ενοχή του στις 18 Μαΐου.
Σύμφωνα με έγγραφα που κατατέθηκαν στο Δικαστήριο, κάποιες εργασίες επισκευής ήταν σε εξέλιξη για να διορθωθεί ένα πρόβλημα με την απόρριψη νερού έρματος όταν έσκασε μια βαλβίδα και πλημμύρισε το μηχανοστάσιο.
Αφού η διαρροή τέθηκε υπό έλεγχο, ο Kompaniets και ένας άλλος μηχανικός πέταξαν σκόπιμα το ανακατεμένο με πετρέλαιο νερό από τις σεντίνες στη θάλασσα, με αποτέλεσμα την απελευθέρωση περίπου 10.000 γαλονιών νερού με πετρέλαιο υδροσυλλεκτών στα ανοικτά των ακτών της Νέας Ορλεάνης.
Ο απαιτούμενος εξοπλισμός πρόληψης της ρύπανσης του πλοίου, η συσκευή διαχωρισμού λαδιού-νερού και παρακολούθησης της περιεκτικότητας σε λάδι, το γνωστό oil water separator δεν χρησιμοποιήθηκαν και η απόρριψη δεν καταγράφηκε στο Βιβλίο Πετρελαίου.
Ο Α’ μηχανικός κατηγορήθηκε επίσης για παρεμπόδιση της δικαιοσύνης με βάση διάφορες προσπάθειες απόκρυψης της παράνομης απόρριψης. Η ακτοφυλακή είπε ότι η παράνομη δραστηριότητα αναφέρθηκε πρώτα από άλλο μέλος του πληρώματος της μηχανής.
Ως μέρος της δήλωσης ενοχής, ο Kompaniets παραδέχτηκε ότι έκανε ψευδείς δηλώσεις στην ακτοφυλακή καθώς και ότι παραποίησε και κατέστρεψε στοιχεία και έκανε ψευδείς εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου χωρίς όμως να καταφέρει να αποκρύψει την παράνομη απόρριψη.
Μετά το περιστατικό, ο Α μηχανικός πραγματοποίησε περαιτέρω συναντήσεις με υφιστάμενα μέλη του πληρώματος και τους ζήτησε να κάνουν ψευδείς δηλώσεις στην ακτοφυλακή, καθώς και να διαγράψουν όλα τα στοιχεία από τα κινητά τους τηλέφωνα εν όψει της επιθεώρησης της αμερικανικής ακτοφυλακής .
Αφού έμαθε ότι κάποιος από το πλήρωμα ενημέρωσε την ακτοφυλακή, επικοινώνησε μαζί τους και παραδέχτηκε επίσης ότι ετοίμασε ένα έγγραφο αντιποίνων που κατηγορούσε τον πληροφοριοδότη για κακή απόδοση ως μέρος μιας προσπάθειας απαξίωσης του.
«Ο κατηγορούμενος σε αυτή την υπόθεση αγνόησε εσκεμμένα τις διαδικασίες που απαιτούνται για την προστασία του περιβάλλοντος από ρύπους και στη συνέχεια προσπάθησε να κρύψει τις ενέργειές του», δήλωσε ο U.S.
Όπως δήλωσε ο Duane A. Evans, «Η σημερινή ανακοίνωση τονίζει ότι το γραφείο μας μαζί με τους ομοσπονδιακούς εταίρους μας δεσμεύονται να λογοδοτήσουν όλα τα μέρη των οποίων η εγκληματικότητα θέτει σε κίνδυνο το περιβάλλον μας και θέτει σε κίνδυνο το κοινό και το οικοσύστημα».
Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά ούτε η ναυτιλιακή εταιρεία ούτε το πλοίο έχουν κατονομαστεί στην υπόθεση. Η ποινή του Kompanets έχει προγραμματιστεί να ανακοινωθεί την 1η Σεπτεμβρίου.
Φωτογραφία αρχείου