Αλλάζουν πορεία τα πλοία μεταφοράς LNG πλέοντας από την Κίνα στην Ευρώπη

Όλο και περισσότερα φορτία φυσικού αερίου αλλάζουν πορεία από την Κίνα στην Ευρώπη, καθώς οι έμποροι ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να επωφεληθούν από ένα σπάνιο ύψος των ναύλων πριν αυτοί εξαφανιστούν.

Δεκατρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που προμηθεύονται κυρίως από τις ΗΠΑ και τη Δυτική Αφρική χαράζουν εκ νέου την πορεία τους προς την Ευρώπη αντί για την Ασία, σύμφωνα με στοιχεία από την Kpler και το Bloomberg. Το νούμερο αυτό είναι υψηλότερο από περίπου οκτώ πλοία που εντοπίστηκαν μια εβδομάδα νωρίτερα. Σε μια περίπτωση, οι traders στέλνουν ένα πλοίο πίσω μέσω, της Διώρυγας του Παναμά, πληρώνοντας τέλη διέλευσης σχεδόν 400.000 δολάρια για δεύτερη φορά, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg.

Οι πωλητές δίδουν εντολές ώστε τα πλοία να παρεκκλίνουν της πορείας τους, καθώς η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη έχει κάνει το φυσικό αέριο στην ήπειρο πιο ακριβό σε σχέση με την Ασία. Όμως, καθώς περισσότερα φορτία κατακλύζουν την Ευρώπη για να βοηθήσουν στην εκτόνωση της κρίσης, το παράθυρο του arbitrage κλείνει γρήγορα και μπορεί να μην διαρκέσει για τα φορτία που φτάνουν τον Φεβρουάριο.

Οι τιμές αναφοράς Ιαπωνίας-Κορέας διαπραγματεύθηκαν στα 29,356 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες την Τρίτη, σύμφωνα με την S&P Global Platts, σχεδόν ισοδύναμα με τα ολλανδικά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης TTF. Αυτό συγκρίνεται με μια έκπτωση 7 $ τον Δεκέμβριο.

Ωστόσο, οι τιμές στην Ασία θα μπορούσαν επίσης να επιβαρυνθούν από την ασθενέστερη ζήτηση από την Κίνα, ακόμη και τώρα που ο ψυχρότερος καιρός πλήττει τη βορειοανατολική Ασία, δήλωσαν οι έμποροι. Τα φορτία απομακρύνονται από την Κίνα καθώς η δραστηριότητα των εργοστασίων έχει μειωθεί πριν από τις διακοπές της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς και τους περιορισμούς της ρύπανσης να τίθενται σε ισχύ ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων.

Το LNG που αρχικά επρόκειτο να παραδοθεί στο λιμάνι του Tianjin στη βόρεια Κίνα τον Ιανουάριο, εκτρέπεται σε άλλα λιμάνια στην Ασία καθώς και στην Ευρώπη, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται περισσότερο από το αναμενόμενο, δήλωσε ο Mathew Ang, αναλυτής της Kpler.

Διαβάστε ακόμα