Πειραιάς
21°C

Το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης στη Κίνα- Θα δένουν πλοία 400 μέτρων!

25/04/2025

Αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης AutoMoor σε Κινέζικο λιμάνι

Το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης στον κόσμο, το AutoMoor της Trelleborg, ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε λιμάνι της Κίνας, δίνοντας τη δυνατότητα σε mega πλοία μήκους 400 μέτρων να δένουν με ακρίβεια και ταχύτητα.

Η Trelleborg Marine and Infrastructure εξασφάλισε συμβόλαιο για την ανάπτυξη της προηγμένης τεχνολογίας AutoMoor σε έναν από τους κορυφαίους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο στην Κίνα.

Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης θα εισαχθεί σε κάποιο λιμάνι στην Κίνα.

Το έργο θα ενσωματώσει το AutoMoor στην υπάρχουσα υποδομή του τερματικού σταθμού, η οποία έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί τα πιο σύγχρονα μέγα-πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εφαρμογή του AutoMoor αναμένεται να βελτιώσει τις λειτουργίες βελτιώνοντας τη σταθερότητα των πλοίων, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τους χρόνους.

Επιπλέον, θα υποστηρίξει τους στόχους βιωσιμότητας του τερματικού σταθμού μειώνοντας τις εκπομπές των πλοίων κατά την πρόσδεση. Το σύστημα θα ενισχύσει επίσης την ικανότητα της προβλήτας να χειρίζεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MegaMax μήκους 400 μέτρων, διασφαλίζοντας ότι ο τερματικός σταθμός θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή των σύγχρονων ναυτιλιακών δυνατοτήτων.

Το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης AutoMoor σε Κινέζικο λιμάνι

Ο Richard Hepworth, Πρόεδρος της Επιχειρηματικής Μονάδας της Trelleborg Marine and Infrastructure, σχολίασε: «Αυτή η σύμβαση υπογραμμίζει την εμπιστοσύνη στην τεχνολογία AutoMoor μας ως μια μετασχηματιστική λύση για τις σύγχρονες λιμενικές λειτουργίες.

«Παρέχοντας προηγμένες λύσεις όπως η AutoMoor, βελτιώνουμε την ασφάλεια, την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα, επιτρέποντας στα λιμάνια να ευδοκιμήσουν σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον».

Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, με την Trelleborg να διεξάγει μια λεπτομερή αξιολόγηση για να διασφαλίσει την ομαλή ενσωμάτωση του AutoMoor. Αυτό περιλαμβάνει την αξιολόγηση των μεγεθών των πλοίων, της υποδομής πρόσδεσης και των περιβαλλοντικών συνθηκών για την προσαρμογή του συστήματος με σκοπό την βέλτιστη απόδοση και την αντιμετώπιση τυχόν υπαρχουσών προκλήσεων.

Μόλις εφαρμοστεί, η τεχνολογία “με ένα κλικ” της AutoMoor θα επιτρέψει στα πλοία να δένουν ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους εκφόρτωσης, φόρτωσης και παράδοσης.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει τη σταθερότητα του πλοίου κατά τη διάρκεια των εργασιών φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων.

Το σύστημα Always Active Mechanical Damping (AAMD) της Trelleborg έχει επίσης σχεδιαστεί για να μειώνει την κατανάλωση ενέργειας στο λιμάνι, προσφέροντας μια πιο βιώσιμη επιλογή σε σύγκριση με τις πλήρως υδραυλικές εναλλακτικές λύσεις.

Η εγκατάσταση του AutoMoor αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες, μετά από δοκιμές και αξιολογήσεις. Αυτή θα είναι η πρώτη παγκόσμια ανάπτυξη της τεχνολογίας για το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης AutoMoor σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης MoorMaster

Σε παρόμοια νέα από πέρυσι, η Cavotec ανακοίνωσε την επιτυχή λειτουργία του αυτοματοποιημένου συστήματος πρόσδεσης κενού MoorMaster στους τερματικούς σταθμούς APM (APMT) MedPort Tangier στο Μαρόκο.

Η τεχνολογία πρόσδεσης πλοίων εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, με το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης MoorMaster™ NxG να αποτελεί μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις στον κλάδο.

Η αυτοματοποιημένη προσέγγιση στη διαδικασία πρόσδεσης εξαλείφει την ανάγκη για σχοινιά, σύρματα και χειροκίνητες παρεμβάσεις, καθιστώντας τις λειτουργίες των λιμανιών πιο γρήγορες, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον.

Επίσης, η διαδικασία είναι μακράν πιο ασφαλής για τι πλήρωμα, σε σχέση με τα παραδοσιακά μέτρα πρόσδεσης.

Το MoorMaster NxG είνα ασφαλέστερο και ταχύτερο από τα παραδοσιακά μέσα πρόσδεσης.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης MoorMaster
Το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης MoorMaster

Πώς λειτουργεί το αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης MoorMaster NxG

Το σύστημα MoorMaster™ NxG χρησιμοποιεί πνευματικούς σφιγκτήρες κενού, οι οποίοι «αγκιστρώνουν» το πλοίο απευθείας στον προβλήτα. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους, η πρόσδεση ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτή η τεχνολογία μειώνει δραματικά τον χρόνο αναμονής των πλοίων, επιτρέποντας ταχύτερη εναλλαγή φορτίου και μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
21°C