ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Έξι προτάσεις από τους εφοπλιστές για τον θαλάσσιο τουρισμό

Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Έξι προτάσεις για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με αφορμή την επικείμενη κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου προς ψήφιση κατέθεσε με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ο Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας.

«Παραθέτω κατωτέρω μερικά πιο συγκεκριμένα στοιχεία /παρατηρήσεις που έλαβα πρόσφατα από Πλοιοκτήτες και μεσίτες σκαφών αναψυχής που θεωρούν ως τα βασικότερα για να μεταμορφώσουν την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία σε μια σωστή, χωρίς γραφειοκρατίες και άσκοπες καθυστερήσεις, εντελώς νέα κατάσταση, που σαφώς θα προσελκύσει σκάφη αναψυχής στην Ελληνική σημαία και γενικότερα στην Ελληνική επικράτεια» επισημαίνει στο εισαγωγικό σημείωμα ο κ.Μιχάλης Λάμπρος και αναλύει τα έξι σημεία:

1) Απλοποίηση και διευκόλυνση των διαδικασιών των σκαφών αναψυχής στις αφίξεις και αναχωρήσεις σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Καθορισμένες εκ των προτέρων διαδικασίες σε όλα τα λιμάνια, βασισμένες στις διαδικασίες αναφοράς με την χρήση internet. Απλουστευμένα και standard ναυλοσύμφωνα για τον έλεγχο από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία που θα συμπεριλαμβάνουν επίσης και τις διαδικασίες υπολογισμού του ΦΠΑ. Γιατί το ΦΠΑ να μην υπολογίζεται και να εισπράττεται από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία; Το ίδιο ποσοστό ΦΠΑ πρέπει να υπολογίζεται για όλες τις ναυλώσεις.

2) Άμεση άρση του καμποτάζ για όλα τα υπό ξένες σημαίες σκάφη ή τουλάχιστον για τα σκάφη που φέρουν σημαία κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια προνόμια και να τηρούνται οι ίδιες διαδικασίες που ισχύουν για τα υπό Ελληνική σημαία σκάφη αναψυχής.

3) Προμήθεια καυσίμων σε τράνζιτ τιμές να ισχύει για όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών σκαφών, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία. Αυτή η διάταξη θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα από την πώληση καυσίμων στα σκάφη, τα οποία δυστυχώς σήμερα αναγκάζονται να προσεγγίζουν Τουρκικά λιμάνια ή λιμάνια του Μαυροβουνίου, όπου ισχύει η ελεύθερη άνευ όρων προμήθεια.

4) Εάν τα επαγγελματικά σκάφη χρησιμοποιούνται για μικρό διάστημα και για αναψυχή από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους να μην ισχύουν επαχθέστεροι όροι και περισσότεροι φόροι από εκείνους που ισχύουν για οποιονδήποτε ναυλωτή σκάφους.

5) Για τα σκάφη που παραμένουν σε Ελληνικά λιμάνια ή μαρίνες για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να μην επιβάλλονται οι συνήθεις φόροι που ισχύουν για εκείνα που είναι διερχόμενα ή που μένουν για μικρό χρονικό διάστημα. Θα πρέπει επίσης να ισχύσει το ίδιο καθεστώς για όλα τα σκάφη αναψυχής, δηλαδή τα ετήσια τέλη να επιβάλλονται με βάση το μήκος του κάθε σκάφους.

6) Όσον αφορά τον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας, κρίνομε ότι είναι σκόπιμο να δημιουργηθεί ιδιαίτερη Διεύθυνση στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με αποκλειστική ευθύνη την παρακολούθηση και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στους κλάδους της Κρουαζιέρας και του yachting. Ως γνωστόν αυτοί οι δύο φορείς εκπροσωπούν το σύνολο της τουριστικής ναυτιλίας της πατρίδας μας και αποτελούν πυλώνες ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας».

Ο κος Μιχάλης Λάμπρος επισημαίνει ότι η «η νομοθεσία που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα δημιουργεί σύγχυση και αδυναμία σωστής αντίδρασης και αποδοχής από τους ιδιοκτήτες, ναυλωτές, μεσίτες, πράκτορες, managers και Πλοιάρχους των σκαφών αναψυχής κάθε κατηγορίας» καιπροσθέτει:

«Ως μια γενική παρατήρηση θα ήθελα να τονίσω ότι το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό αποτελεί κατά την γνώμη μου μια μοναδική ευκαιρία να αποδυναμώσομε ό,τι ελαφρυντικά ισχύουν για τα σκάφη αναψυχής στις γειτονικές μας χώρες, κυρίως την Τουρκία, την Κροατία και το Μαυροβούνιο, ούτως ώστε οι πολυπληθείς ιδιοκτήτες και οι ναυλωτές που κατά κανόνα επιλέγουν κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά να χρησιμοποιούν πλέον τις Ελληνικές Μαρίνες για έναρξη και τέλος των ταξιδίων τους και να ελλιμενίζουν τα σκάφη στον Ελλαδικό χώρο. Για να γίνουν όμως όλα αυτά θα πρέπει απαραίτητα να απολαμβάνουν τουλάχιστον τα ίδια προνόμια που σήμερα τους παρέχουν οι γειτονικές μας χώρες καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την Ελλάδα ως ένα ανταγωνιστικό προορισμό».

Η επιστολή έχει κοινοποιηθεί στον υπουργό Οικονομίας Γιαννη Στουρνάρα στην υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη στον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, κ. Αντ. Στελλιάτο
Και στην Ένωση Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας .

protothema.gr

Πυρκαγιά στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Περάματος για περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς, περιορισμένης έκτασης, εντός της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος και συγκεκριμένα στον εξωτερικό χώρο επιχείρησης ανακύκλωσης μετάλλων. Η πυρκαγιά μεταδόθηκε σε υλικά αλουμινίου που βρίσκονταν στο χώρο προς ανακύκλωση καθώς και σε παρακείμενο Φ/Γ όχημα της ανωτέρω επιχείρησης.

Άμεσα στο σημείο μετέβησαν δύο (02) οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας από τα οποία κατασβέστηκε πλήρως η πυρκαγιά.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Προανάκριση διενεργείται από το Ζ΄ Λιμενικό Τμήμα Περάματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Η ΑΟΖ ευνοεί τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων

H ενίσχυση της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στην Ε.Ε., ώστε να μειωθεί ο όγκος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω της μείωσης της γραφειοκρατίας, με την ευκαιρία της ανάληψης από την Ελλάδα της προεδρίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, αποτέλεσε το αντικείμενο της συνάντησης που είχαν η επίτροπος Μαρία Δαμανάκη με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπο Σημαντώνη.

Τα δύο κυριότερα θέματα που έθεσε η ΕΕΝΜΑ στην κα Δαμανάκη ήταν από τη μία η εξαίρεση τουλάχιστον ενός ποσοστού του στόλου ναυτιλίας μικρών αποστάσεων από την υποχρέωση χρήσης πλοηγού και από την άλλη τα ζητήματα της «γαλάζιας ζώνης».

Η αντιμετώπιση, δηλαδή, που έχουν τα πλοία που ξεκινούν από ένα ευρωπαϊκό λιμάνι και πιάνουν σε ένα άλλο ευρωπαϊκό λιμάνι, όταν στο ενδιάμεσο έχουν βγει εκτός ορίων των χωρικών υδάτων.
Σε αυτή την περίπτωση το πλοίο έχει την ίδια τελωνειακή αντιμετώπιση που έχει και ένα πλοίο που έρχεται από την Άπω Ανατολή.

Υπάρχει χρονική καθυστέρηση σε ό,τι αφορά τον έλεγχο και τις διατυπώσεις. Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να είναι από 12 έως 24 ώρες κάθε φορά, ενώ στις οδικές μεταφορές δεν υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα.

Από την πλευρά της η κα Δαμανάκη ενημέρωσε τη διοίκηση της ΕΕΝΜΑ για την τελευταία μελέτη που έγινε για λογαριασμό της Επιτροπής και αφορά τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες στη Μεσόγειο και τη «γαλάζια ανάπτυξη».

Στάθηκε ιδιαίτερα στις δυνατότητες για «γαλάζια ανάπτυξη» που μπορούν να δώσουν οι συγκεκριμένες ζώνες, οι οποίες πάντα βέβαια είναι αποκλειστικό δικαίωμα των παράκτιων κρατών.
Οπως, όμως, έχει σημειώσει η επίτροπος, σύμφωνα με τη μελέτη, η ύπαρξη μιας ΑΟΖ θα μπορούσε να επιτρέψει τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό του θαλάσσιου χώρου.

«Η ατζέντα της Κομισιόν για τη γαλάζια ανάπτυξη αναδεικνύει τους τρόπους καλύτερης αξιοποίησης των οικονομικών δραστηριοτήτων που εξαρτώνται από τη θάλασσα και αντιπροσωπεύουν μια συνολική προστιθέμενη αξία μισού τρισεκατομμυρίου ευρώ το χρόνο», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Η «γαλάζια ανάπτυξη»

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη νέα μελέτη που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η θέσπιση θαλάσσιων ζωνών, συμπεριλαμβανομένων των αποκλειστικών οικονομικών ζωνών (ΑΟΖ), στη Μεσόγειο θα μπορούσε να ωφελήσει τη «γαλάζια ανάπτυξη» και τις γενικότερες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.

Σύμφωνα με την κα Δαμανάκη «οι ευκαιρίες για να αποκομίσουμε τα οφέλη της γαλάζιας οικονομίας και των συναφών δραστηριοτήτων της, όπως η ανάπτυξη της ενέργειας, αποδυναμώνεται από το ελλιπές κανονιστικό πλαίσιο.

Επίσης, η κατάσταση στην περιοχή της Μεσογείου καθιστά δύσκολο για τα παράκτια κράτη να επιβάλουν ή να ρυθμίσουν συνολικές δραστηριότητες».

«Ένα μεγάλο μέρος αφορά στη Μεσόγειο Θάλασσα, που οι δυνατότητές της παραμένουν εκτενώς ανεκ ΑΝΕΚ-3,37% μετάλλευτες σε μεγάλο βαθμό», αναφέρει η Ελληνίδα επίτροπος και προσθέτει:
«Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι ένα σημαντικό μέρος της Μεσογείου σήμερα βρίσκεται πέρα από την αρμοδιότητα των παράκτιων κρατών. Συνεπώς, παραμένει σε μεγάλο βαθμό απροστάτευτο, ανεξερεύνητο και ανεκμετάλλευτο.

Οι ευκαιρίες για να αποκομίσουμε τα οφέλη της γαλάζιας οικονομίας και των συναφών δραστηριοτήτων της, όπως η ανάπτυξη της ενέργειας, αποδυναμώνεται από το ελλιπές κανονιστικό πλαίσιο.

Επίσης, η κατάσταση στην περιοχή της Μεσογείου καθιστά δύσκολο για τα παράκτια κράτη να επιβάλουν ή να ρυθμίσουν συνολικές δραστηριότητες».

Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή στρατηγική για τη «γαλάζια ανάπτυξη» αποσκοπεί στη δημιουργία βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης στο θαλάσσιο και ναυτιλιακό κλάδο, η οποία θα συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης.

Αυτοί οι οικονομικοί κλάδοι παρέχουν απασχόληση σε 5,4 εκατομμύρια άτομα και εξασφαλίζουν συνολική ακαθάριστη προστιθέμενη αξία περίπου 500 δισ. ευρώ.

Μέχρι το 2020, οι τιμές αυτές αναμένεται να αυξηθούν σε 7 εκατομμύρια και περίπου 600 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

naftemporiki.gr

Ζητούν εφοπλιστές να καταβάλλουν »εθελοντικά» λίγους φόρους παραπάνω

Ζητούνται εφοπλιστές, πρόθυμοι, να καταβάλλουν, εθελοντικά, λίγους φόρους παραπάνω!

Αυτό το απίστευτο και όμως…. Ελληνικό εφεύρημα εξελίσσεται, αυτές τις ημέρες, στην Ακτή Βασιλειάδη, όπου μέσα στον χώρο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δημιουργηθεί ένα γραφείο υποδοχής εκπροσώπων ναυτιλιακών ποντοπόρων εταιρειών, για να συνυπογράψουν την… εθελοντική πληρωμή φόρων για μια τριετία!

Η σχετική προθεσμία έληξε στις 28/6 ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες η προσέλευση δεν ήταν η αναμενόμενη και γι’ αυτό, όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης εγγράφως τα μέλη της Ένωσης ότι «μετά από διαβούλευση με τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, κρίθηκε επιβεβλημένο και από τις δύο πλευρές, να δοθεί μία – και μοναδική – χρονική παράταση 10 εργασίμων ημερών, ήτοι, έως και την Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013, για την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού».

Είναι πάντως παγκόσμια πρωτοτυπία και κατά τους ειδικούς εγείρονται σοβαρά νομικά θέματα ο πρωθυπουργός μιας χώρας να συνδιαλέγεται με τον πρόεδρο μιας επαγγελματικής ένωσης με ιδιωτική σύμβαση για να χορηγήσει στα μέλη της επαγγελματικής ένωσης δικαιώματα διαφορετικά από όλους τους άλλους πολίτες και να αναλάβει το κράτος έναντι των μελών της Ένωσης ξεχωριστές υποχρεώσεις

Τι γίνεται, όμως, με το ιδιωτικό συμφωνητικό;

Πολύ απλά, η κυβέρνηση συμβάλλεται με μια ομάδα πολιτών/επιχειρηματιών, οι οποίοι με τη μορφή συμφωνίας ιδιωτικού δικαίου (σύμβαση) ουσιαστικά επιβάλλουν στην κυβέρνηση υπό ποιούς όρους και με ποιά ανταλλάγματα προς αυτούς θα αποδεχθεί την εθελοντική τους συνεισφορά, αντί φορολογίας!

Το κράτος αποδέχεται ότι με αυτή την καθαρά ιδιωτικού δικαίου συμφωνία, που θα λάβει ισχύ νόμου της πολιτείας μόνο και μόνο για να θωρακισθούν τα ιδιωτικά συμφέροντα μέσω της κύρωσης, η εθελοντική τους προσφορά αφ ενός μεν δεν θα αποτελεί σε καμιά περίπτωση φορολογική υποχρέωση, αλλά ελεημοσύνη εκ μέρους τους, την ώρα που επί 4 σχεδόν χρόνια όλοι οι άλλοι πολίτες φορολογούνται βαριά, αφ’ ετέρου η πολιτεία δεσμεύεται, χάριν αυτής της προσφοράς, ότι θα λάβει κάθε πρόσφορο μέτρο να μην αλλάξει η φορολογική νομοθεσία της συγκεκριμένης ομάδας πολιτών.

Ειδικότερα:

Τα κύρια σημεία του ιδιωτικού συμφωνητικού είναι:

• Η συμβαλλόμενη εταιρεία δεσμεύεται να προβεί εθελοντικά σε οικειοθελή παροχή προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ο υπολογισμός της εν λόγω παροχής θα γίνει με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται κατά κυριότητα ή μη ή διαχειρίζεται ως εξής:

α. Για τα πλοία με ελληνική σημαία καταβάλλεται κατ’ έτος επί τριετία ποσό ίσο με το τελικό ποσό του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη φορολογική χρήση.

β. Για τα πλοία με αλλοδαπή σημαία, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του ν.27/1975 καταβάλλεται κατ’ έτος επί τριετία ποσό ίσο με το τελικό ποσό του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη φορολογική χρήση σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 27/1975, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4110/2013, χωρίς να αφαιρούνται οι υπό του νόμου τυχόν προβλεπόμενες μειώσεις ή εκπτώσεις, όπως αναφέρονται στο άρθρο 26 παράγραφοι 1 και 5 (διευκρινίζεται ότι αυτές περιλαμβάνουν ό,τι ποσό έχει καταβληθεί ως φόρος χωρητικότητας ή παρόμοια επιβάρυνση στο κράτος της σημαίας του πλοίου).

Επισημαίνεται ότι για τον τελικό υπολογισμό του ποσού της οικειοθελούς παροχής θα ληφθεί υπόψη ο πραγματικός χρόνος παραμονής του πλοίου στην ελληνική σημαία ή ο πραγματικός χρόνος διαχείρισης των υπό ξένη σημαία πλοίων, δηλαδή πλοίο που θα πωληθεί εντός του 2013 ή η διαχείρισή του θα μεταφερθεί εντός του 2013 σε εταιρεία εκτός Ελλάδας, θα πληρώσει αναλογικά για το χρονικό διάστημα που ήταν στην ελληνική σημαία ή που η διαχείρισή του πραγματοποιείτο στην Ελλάδα. Για το εν λόγω τελικό ποσό η συμβαλλόμενη εταιρεία θα ενημερωθεί από την Δ.Ο.Υ. Πλοίων εντός του 2014.

Για την περίπτωση πλοίων που τελούν σε αργία διευκρινίζεται ότι, αφού ούτως ή άλλως δεν υποχρεούνται στην καταβολή φόρου χωρητικότητας, για τα πλοία αυτά και για την περίοδο της αργίας τους δεν υφίσταται υποχρέωση καταβολής της οικειοθελούς εισφοράς.

• Η καταβολή του ποσού της οικειοθελούς προσφοράς θα πραγματοποιηθεί έως την 30/6/2014 για το έτος 2013 και ανάλογα έως την 30/6/2015 για το έτος 2014 και έως την 30/6/2016 για το έτος 2015, ημερομηνία ολοκλήρωσης και της τριετούς διάρκειας ισχύος του Ιδιωτικού Συμφωνητικού.

• Η συμβαλλόμενη εταιρεία υπέχει απευθείας υποχρέωση και ευθύνη προς το Ελληνικό Δημόσιο για την εκπλήρωση του μέρους της Οικειοθελούς Παροχής που της αναλογεί σύμφωνα με τον προαναφερόμενο τρόπο υπολογισμού. Επισημαίνεται ότι η συμβαλλόμενη εταιρεία δεν υπέχει καμία ευθύνη έναντι του Δημοσίου, των υπολοίπων Συμβαλλομένων ή τρίτων ούτε μπορεί να εγερθεί σε βάρος της οποιαδήποτε αξίωση ευθέως, αναγωγικά ή με άλλο τρόπο για μη εκπλήρωση ή πλημμελή εκπλήρωση του μέρους της Οικειοθελούς Παροχής που βαρύνει άλλο Συμβαλλόμενο Μέρος. (σ.σ. αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν κάποιος «φεσώσει» το κράτος ακόμα και στην εθελοντική προσφορά αυτά τα χρήματα δεν θα αναζητηθούν από αλλού).

pireas2day.gr

Έκοψε το νερό σε απλήρωτο ναυτικό η ΕΥΔΑΠ

Θα ξανατρέξει το νερό στο σπίτι ναυτεργάτη, που είναι ναυτολογημένος σε πλοίο της HELLENIC SEAWAYS και είναι απλήρωτος εδώ και 7 μήνες μετά από την έντονη παρέμβαση στην ΕΥΔΑΠ ναυτεργατικών σωματείων.

Η εταιρεία σε μια πράξη κοινωνικά ανάλγητη αφαίρεσε απροειδοποίητα τον μετρητή νερού από το σπίτι του Δ.Ζ, που με την ειδικότητα μάγειρας είναι ναυτολογημένος στο «Νήσος Χίος».

Ο ναυτεργάτης συγκατοικεί με την διαζευγμένη άνεργη αδελφή του που έχει και δύο ανήλικα παιδιά.

Η παρέμβαση διαμαρτυρίας στα γραφεία της ΕΥΔΑΠ στον Πειραιά έγινε από αντιπροσωπεία από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – ΠΕΣ/ΝΑΤ και από την Επιτροπή Άνεργων Ναυτεργατών.

Η υπηρεσία της ΕΥΔΑΠ δεσμεύτηκε να γίνει σήμερα η επασύνδεση του μετρητή νερού στο σπίτι του συναδέλφου.

Τα σωματεία καλούν «τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους, σε οργάνωση και αγώνα, να δυναμώσει η αλληλεγγύη για το σύνολο των προβλημάτων της εργατικής λαϊκής οικογένειας ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του που μας οδηγούν καθημερινά και μαζικά στη φτώχεια και την εξαθλίωση». Και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:

ΟΛΟΙ την ΤΡΙΤΗ 4 ΙΟΥΝΗ, στις 10.30 το πρωί, στη συγκέντρωση της ΠΕΣ/ΝΑΤ στον Οίκο Ναύτη για την κοινωνική ασφάλιση και άμεσα μέτρα για την κοινωνική προστασία των ανέργων ναυτεργατών και των οικογενειών τους.

ΟΛΟΙ την ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΙΟΥΝΗ, στις 6 το πρωί, στο λιμάνι του Πειραιά, στη συνδικαλιστική παρέμβαση που αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για να καταβληθούν τα αναδρομικά και τα δεδουλευμένα των ναυτεργατών.

ΟΛΟΙ την ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΝΗ, στις 10 το πρωί, στην Παναττική – Πανσυνταξιουχική συγκέντρωση της Συντονιστικής Επιτροπής των Συνταξιουχικών Οργανώσεων στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης και στην πορεία που θα ακολουθήσει στο Υπουργείο Εργασίας.

pireas2day.gr

Παράνομη αλιεία στην Αλόννησο

Εντοπίστηκαν, πρωινές ώρες χθες, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της νησίδας Κυρά Παναγιά στην Αλόννησο, από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, 39χρονος και 28χρονος να πραγματοποιούν υποβρύχια αλιεία με ψαροτούφεκο σε απαγορευμένη περιοχή (θαλάσσια ζώνη Α4 του Εθνικού θαλάσσιου πάρκου Αλοννήσου – Βόρειων Σποράδων), οι οποίοι συνελήφθησαν.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμενικό σταθμό Αλοννήσου.

hcg.gr

Τραυματισμός ναυτικού

Στο Γενικό Κρατικό νοσοκομείο Νίκαιας μεταφέρθηκε πριν από λίγο ένας ναυτικός, μέλος πληρώματος του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου Θεολόγος που βρισκόταν αγκυροβολημένο στο Πέραμα.

Οι συνθήκες του τραυματισμού είναι άγνωστες μέχρι στιγμής ενώ έρευνες διεξάγει το τοπικό λιμενικό τμήμα.

zougla.gr

Συνάντηση Κωσ. Μουσουρούλη με την αν.ΥΠΕΞ της Ινδίας

Το πλαίσιο της «Στρατηγικής Συνεργασίας» στον τομέα της Ναυτιλίας συζήτησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ.Κωστής Μουσουρούλης με την αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας κα Preneet Kaur.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο ΥΝΑ παρουσία τόσο του Ινδού Πρέσβη κ.Tsewang Topden όσο και του Αρχηγού του Λ.Σ.-ΕΛΚΑΤ Αντιναυάρχου κ.Δ.Μπαντιά καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων από τις δυο χώρες υπογραμμίσθηκε η βούληση για την σε ευρωπαϊκό επίπεδο ναυτιλιακή συνεργασία των δύο χωρών όπως και το έντονο ενδιαφέρον της Ινδίας για επενδύσεις στα ελληνικά .

Επίσης αποφασίσθηκε να καταβληθούν από κοινού προσπάθειες για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας.

Τέλος συμφωνήθηκε οι συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών σε ανώτατο υπηρεσιακό επίπεδο στον τομέα της Ναυτιλίας, να ξεκινήσουν άμεσα.

zougla.gr

Προσάραξε σκάφος στην Τροιζηνία

Προσαραγμένο βρήκε ο καινούργιος χρόνος το επιβατηγό- τουριστικό «ΚΡΕΟΥ- ΕΛΛΑ» σε βραχώδη ακτή στους Αγίους Αναργύρους Τροιζηνίας.

Το σκάφος προσάραξε, χωρίς επιβαίνοντες, το πρωί της παραμονής της Πρωτοχρονιάς και αμέσως έσπευσε πλωτό περιπολικό του λιμεναρχείου Πόρου.

Οι άνδρες του Λιμενικού διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχαν επιβαίνοντες ενώ με τη συνδρομή δύτη ελέγχθηκαν το εσωτερικό του πλοίου και ο περιβάλλοντας θαλάσσιος χώρος.

Από την αυτοψία δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση ενώ ενημερώθηκε ο πλοιοκτήτης για να το ρυμουλκήσει.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Πόρου.

pireas2day.gr

Διαβουλεύσεις λίγο πριν το «ναυάγιο» στην ακτοπλοΐα

Διαβουλεύσεων συνέχεια για το ακτοπλοϊκό ζήτημα, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση να εμφανίζεται αποφασισμένη να «κόψει το γόρδιο δεσμό».

Χθες τα προβλήματα της ακτοπλοΐας συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, και τέσσερις τραπεζίτες με τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα. Κάποια στιγμή στη συνάντηση παρευρέθη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», και εκπρόσωπος των ακτοπλόων.

Το αποτέλεσμα της συνάντησης, πάντως, δεν ήταν ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για τον κλάδο αφού το σενάριο μείωσης του ΦΠΑ στα εισιτήρια φαίνεται να απομακρύνεται λόγω τρόικας.

Επίσης δεν φαίνεται φως και στο ενδεχόμενο επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των υπό ελληνική σημαία πλοίων στις γραμμές της Αδριατικής όπου ο ανταγωνισμός από άλλες σημαίες και ειδικότερα την ιταλική είναι έντονος.

Από 25 έμειναν 6

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 25 πλοία με ελληνική σημαία που υπήρχαν πριν λίγα χρόνια στην Αδριατική έχουν μείνει έξι, ενώ σύντομα δεν αποκλείεται να έχουμε και άλλες υποστολές ελληνικής σημαίας από ελληνόκτητα πλοία.

Επίσης την ίδια περίοδο που η ελληνική πολιτεία καθυστερεί στη λήψη ριζικών μέτρων αντιμετώπισης των προβλημάτων του κλάδου, στο Αιγαίο και Ιόνιο Πέλαγος τα δρομολόγια μειώνονται. Ήδη η Strintzis Ferries σταμάτησε τα δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη.

Στα Δωδεκάνησα τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή είναι πλέον δύο από τρία που ήταν πέρυσι, η γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος εξυπηρετείται, πλέον, μόνο τρεις φορές την εβδομάδα και από πλοίο πολύ μεγάλης ηλικίας, ενώ δυο σύγχρονα πλοία όπως το «Νήσος Μύκονος» και το «Βlue Star I» είναι δεμένα. Πρόσφατα, ανακοίνωσε ότι σταματά τα δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες και το «Αγιος Γεώργιος».

Επίσης στο πλαίσιο της περιστολής του κόστους καυσίμων, όλες οι εταιρείες έχουν μειώσει ταχύτητες στα πλοία με αποτέλεσμα η απόσταση Πειραιάς-Κρήτη να «αυξηθεί» από τις έξι ώρες στις οκτώμισι και η «απόσταση» της Ρόδου από τον Πειραιά να φθάσει από τις 12 στις 18 ώρες.

Οι αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση, αλλά και στο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι ήδη εμφανείς στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ σημειώνεται ότι πολλές εταιρείες βρίσκονται σε αδυναμία καταβολής των μισθών στους ναυτικούς.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην προωθεί τη λήψη άμεσων μέτρων παραπέμποντας, όπως προκύπτει και από το τελικό κείμενο του «Μνημονίου ΙΙΙ», σε οριστικές αποφάσεις για την ακτοπλοΐα τον προσεχή Μάρτιο με την τροποποίηση του νόμου 2932/2001.

Προβληματισμός

Οι καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων προβληματίζουν τον κλάδο ο οποίος ταυτόχρονα δείχνει να μην κατανοεί τη χρησιμότητα και την έμφαση που έχει δοθεί από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας, στις συζητήσεις σε «θεσμικό» επίπεδο με τους τραπεζίτες δεδομένων και των αντιτιθέμενων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Πάντως η συζήτηση στη χθεσινή συνάντηση περιστράφηκε, σύμφωνα με πηγές, από το υπουργείο Ναυτιλίας (το υπουργείο Οικονομικών δεν επιθυμούσε «εμπλοκή» στο όλο θέμα) στο κατά πόσο οι τράπεζες θα μπορούσαν να συμβάλλουν από την πλευρά τους στην αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Όπως έγινε γνωστό αποφασίσθηκε να γίνει και νέα συνάντηση μετά από δύο εβδομάδες με τη συμμετοχή των τραπεζών, των ακτοπλόων και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

ΠΗΓΗ