Θαλάσσια ρύπανση στον Πειραιά

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Πειραιά για περιστατικό ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή του αγκυροβολίου Πειραιά.

Συγκεκριμένακατά τη διαδικασία πετρέλευσης του Φ/Γ «HUMBERBORG» σημαίας Ολλανδίας από το Δ/Ξ «JETXIV» Ν.Π. 11225 σημειώθηκε υπερχείλιση από το εξαεριστικό της δεξαμενής καυσίμων του Φ/Γ με αποτέλεσμα να διαρρεύσει στη θάλασσα ποσότητα πετρελαίου, περίπου 300 λίτρων, καταλαμβάνοντας έκταση μήκους 40 μέτρων, με πλάτος 5 μέτρα. Άμεσα ξεκίνησαν οι εργασίες απορρύπανσης με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας οι οποίες διεκόπησαν λόγω σκότους.

Από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «HUMBERBORG» καισυνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός οι οποίοι κατόπιν προφορικής εντολής Προϊσταμένου Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά αφέθησαν ελεύθεροι.

Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν την Χρυσή Αυγή για την επίθεση στο Πέραμα

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ –ΠΕΕΜΑΓΕΝ – ΠΕΠΡΝ –ΠΕΣ/ΝΑΤ, καταγγέλλουμε την χτεσινοβραδινή δολοφονική επίθεση στο Πέραμα από μέλη της Χρυσής Αυγής, σε βάρος συνδικαλιστικών στελεχών των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και μελών του ΚΚΕ, που πραγματοποιούσαν εξόρμηση για το 39ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ.

Η άνανδρη επίθεση από τα φασιστοειδή τσιράκια της εργοδοσίας και γνωστοί στην κοινωνία του Περάματος, με ρόπαλα και σιδερολοστούς οδήγησαν 9 άτομα στο νοσοκομείο.

Η οργάνωση δολοφόνων της Χρυσής Αυγής προστάτες των συμφερόντων του κεφαλαίου, έχουν στόχο τους αγωνιστές του ταξικού κινήματος που πρωτοστατούν στην ανάπτυξη αγώνων ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και στα εργασιακά κάτεργα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας.

Μες στην καπιταλιστική κρίση ξετρυπώνουν σαν τα σκουλήκια για να παίξουν ρόλο υπονομευτικό απέναντι στους εργαζόμενους. Πιστοί υπηρέτες του κεφαλαίου με τη βία και την τρομοκρατία αποτελούν ανάχωμα στην ανάπτυξη αγώνων.

Αυτός είναι ο ρόλος τους και η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι πρέπει να τους απομονώσουν από κάθε χώρο δουλειάς, από τις εργατικές λαϊκές γειτονιές.

Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στη σημερινή συγκέντρωση στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Ηρώων στο Πέραμα, καταδικάζοντας τους δολοφόνους της Χρυσής Αυγής.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

§ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

§ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

§ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

§ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ – ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ

§ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ

»Δεν πληρώνουν» ούτε εθελοντικά φόρους

Γνωστά ονόματα του εφοπλισμού φέρονται ότι αρνούνται να πληρώσουν έστω και εθελοντικά μερικά ευρώ επιπλέον ως φόρο, καθώς δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την… εθελοντική φορολόγηση.

Ο Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης της Niver Lines, ο Κωστάκης Λοΐζου των εταιριών Core Marine και Louis Hellenic Cruises, o Αδαμάντιος Πολέμης της Polembros Shipping, o Λεό Πατίτσας της Atlas Maritime είναι μερικοί από τα πολύ γνωστά εφοπλιστικά ονόματα, που σύμφωνα με δημοσίευμα της «Deal», δεν δήλωσαν συμμετοχή στο… πρόγραμμα εθελοντικής φορολόγησης.

Από την άλλη πλευρά, όμως, σύμφωνα, πάντα, με τη «Deal» δήλωσαν συμμετοχή εταιρείες συμφερόντων επίσης γνωστών εφοπλιστικών ονομάτων, όπως του Δημήτρη Μελισσανίδη (Aegean), της οικογένειας Βαρδινογιάννη (Avin), του Βαγγέλη Μαρινάκη (Capital), της οικογένειας Αλαφούζου, της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, των Αγγελικούση, Χατζηελευθεριάδη (Eletson) και Τσάκου, του Κωνσταντίνου (Arcadia) και του αδελφού του Θεόδωρου Αγγελόπουλου (Metrostar), της Αγγελικής Φράγκου (Navios), της οικογένειας Λασκαρίδη, βέβαια του προέδρου της ΕΕΕ, Θεόδωρου Βενιάμη, που είχε την σχετική πρωτοβουλία κ.α.

Συνολικά, φαίνεται να δήλωσαν συμμετοχή στο πρωτοφανές πρόγραμμα εθελοντικής φορολόγησης 442 ναυτιλιακές εταιρείες, αν και στην πραγματικότητα είναι λιγότερες καθώς σε αρκετές περιπτώσεις είναι συμφερόντων του ίδιου εφοπλιστή 2 ή και 3 εταιρείες, οι οποίες καταγράφονται μια προς μια.

Το σύνολο των πλοίων, που θα φορολογηθούν ανέρχονται σε 2.769.

Η προ ενός έτους «συμφωνία κυρίων» μεταξύ του Αντώνη Σαμαρά και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών επισφραγίστηκε πριν από μερικές μέρες με την υπογραφή του συνυποσχετικού, σύμφωνα με το οποίο η ναυτιλιακή κοινότητα θα συνδράμει σε ορίζοντα τριετίας στην εθνική προσπάθεια για την σταθεροποίηση της οικονομίας.

Σε πρώτη φάση, εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν άμεσα 75 εκατ. ευρώ και από εκεί και πέρα υπολογίζεται ότι ο εφοπλισμός θα ενισχύει τον κρατικό προϋπολογισμό με 140 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Tο συνυποσχετικό προβλέπει την καταβολή ανά πλοίο, είτε υπό ελληνική, είτε υπό ξένη σημαία, ανάλογου φόρου με αυτό που προβλέπει η νομοθεσία περί tonnage tax. H κάθε ναυτιλιακή θα πληρώνει διπλή εισφορά για το κάθε πλοίο που έχει στον στόλο της, ανεξαρτήτου σημαίας.

Ποιοι δεν συμμετείχαν

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσίευσε η «Deal» σε αυτό το πρόγραμμα δεν δήλωσαν συμμετοχή μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού. Μεταξύ αυτών είναι ο Πάρης Δράγνης της Goldenport, o Αδαμάντιος Πολέμης της Polembros Shipping, ο Κωστάκης Λοΐζου των εταιριών Core Marine και Louis Hellenic Cruises, ο Βασίλης Θεοχαράκης της Teo Shipping Group, ο Νίκος Ε. Λιβανός της Kyla Shipping Enterprises, ο Πήτερ Λιβανός της Gaslog LNG Services, ο Γιώργος Σακαλής της Fairport Shipping, ο Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης της Niver Lines, οι Νικόλας Φιστές και Μιχάλης Ζολώτας της Newlead Shipping, ο Νίκος Νοτιάς της Trojan Maritime, o Λεό Πατίτσας της Atlas Maritime, ο Γιώργος Περογιαννάκης της Perosea Shipping Company, o Αδαμάντιος Λεμός της Unisea Shipping, o Νίκος Μαδιάς της Chaian Spirit Maritime Enterprises, o Ηλίας Τσάκος της Entrust Marine, o Πάνος Ηλιόπουλος της Ilios Shipping, ο Σταμάτης Φραγκούλης της S. Frangoulis, ο Γιώργος Φραγκίστας της World Carrier Corporation και Χρήστος Π. Λεμός της Alert Shipmanagement.

Δηλώσεις για το «Δεν πληρώνω – δεν πληρώνω»

Την δίκη τους απάντηση έδωσαν με δηλώσεις τους στην ναυτιλιακή επιθεώρηση Tradewinds δύο από τους εφοπλιστές που δεν συμμετείχαν στην διαδικασία της οικειοθελούς προσφοράς, ο Ηλίας Τσάκος της Entrust Maritime και ο Νίκος Σάββας της Cosmoship.

Όπως επεσήμανε ο πρώτος,«όταν για πρώτη φορά το μέτρο του έκτακτου φόρου έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων, η εταιρία δεν είχε θεωρήσει πως ήταν πραγματικά αξιόπιστο. Tώρα που έχει πειστεί ότι τα χρήματα θα αξιοποιηθούν προς την σωστή κατεύθυνση, θα το ξανασκεφτόμασταν. Γι αυτό τον λόγο αποφασίσαμε να μην συμμετέχουμε».

Πάντως, ο κ. Σάββας άφησε αιχμές και για την στάση του υπουργείου Ναυτιλίας απέναντί τους, καθώς όταν ζήτησε κάποιες περαιτέρω πληροφορίες για το όλο εγχείρημα, υποστήριξαν ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους δεν τους αντιμετώπισαν και με τον πλέον ευγενικό τρόπο.

zougla.gr

Μειωμένος ο όγκος των διαλύσεων

Όλα δείχνουν πως ο κλάδος των διαλύσεων θα αντιμετωπίσει ένα θερμό καλοκαίρι με τις τιμές να έχουν πτωτική πορεία στο σύνολο τους και τον όγκο των διαλύσεων να είναι μειωμένος, ελπίζοντας προς ένα καλύτερο 4ο τρίμηνο με την Ινδία και την Κίνα να επανέρχονται στην αγορά αφού ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, προβλήματα τα οποία συμπαρασύρουν και τις άλλες 2 αγορές του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές.

Η Ινδία δεν έχει καταφέρει να ορθοποδήσει ακόμη αφού η ρουπία σχεδόν όλη την εβδομάδα διαπραγματευότανε σε επίπεδα πάνω των 60 ρουπίων στο δολάριο ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου παρουσίαζαν έντονη μεταβλητότητα.

Οι End Buyers οι οποίοι συνεχίζουν και καταγράφουν ζημιές, δεν μπαίνουν πια στον κόπο να προσφέρουν αφού οι ίδιοι αγοράζουν σε δολάρια αλλά πουλάνε σε ρουπίες και η ισοτιμία στη παρούσα φάση καθιστά τις συναλλαγές ασύμφορες.

Το κύριο μέλημα των End Buyers αυτό το διάστημα είναι να «ξεφορτωθούν» τα αποθέματα που έχουν σωρευθεί στα διαλυτήρια.

Στο Πακιστάν, οι Cash Buyers προσδοκούσαν ότι μετά την κατάθεση του προϋπολογισμού θα αυξηθεί η δραστηριότητα αλλά κάτι τέτοιο δεν επαληθεύτηκε.

Η ζήτηση παραμένει περιορισμένη και οι End Buyers παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία προσφέρουν τιμές οι οποίες είναι ελάχιστα πιο πάνω από τις μειωμένες τιμές της Ινδίας χάνοντας έτσι κάποιες ευκαιρίες από τους ανταγωνιστές τους στο Μπαγκλαντές.

Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα διάστημα αδράνειας και που τα περισσότερα πλοία τα «κέρδιζε» το Πακιστάν, έχει αρχίσει σιγά – σιγά και μπαίνει πάλι στο παιχνίδι εκμεταλλευόμενο τα προβλήματα της Ινδίας και τις πτωτικές τιμές του Πακιστάν.

Αν συνεχιστεί για λίγο ακόμη η κατάσταση αυτή ενδεχομένως να δούμε το Μπαγκλαντές να επωφελείται σημαντικά μέχρι οι αγορές να επιστρέψουν στα προηγούμενα επίπεδα.

Η Κίνα, μόνο σαν όνομα υπάρχει στην αγορά αφού συνεχίζει να μην επιδεικνύει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον με τα αποθέματα στα διαλυτήρια να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και τους End Buyers να μην μπορούν – θέλουν να τα πουλήσουν λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών του σιδήρου.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 669,504 DWT εκ των οποίων περίπου το 49% (330,336 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 36% (241,119 DWT)δεξαμενόπλοια και το 15% (98,049 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

gmoundreas.gr

Πρόσκρουση ιστιοφόρου στην Ύδρα

Tο αγκυροβολημένο Ι/Φ σκάφος «ΡΟΖΥ» Ν.Π.10639, προσέκρουσε απογευματινές ώρες χθες στον προβλήτα του λιμένα Ύδρας, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, με αποτέλεσμα να προκληθούν ζημιές στα έξαλα του σκάφους.

Από τη Λιμενική Αρχή Ύδρας απαγορεύτηκε ο απόπλους του «ΡΟΖΥ» μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης, ενώ από την πρόσκρουση δεν προκλήθηκε τραυματισμός, δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση ούτε διαπιστώθηκε εισροή υδάτων.

Ανησυχία για τις θέσεις των πολιτικών υπαλλήλων του ΥΝΑ

Ορατός φαίνεται να είναι ο κίνδυνος να βρεθούν οι πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΝΑ στο «μάτι του κυκλώνα» μέσω του νέου Οργανισμού, που συντάσσεται.

Όπως έχει γράψει, πολλές φορές, το Pireas2day.gr η ανησυχία για το εάν θα καθοριστούν θέσεις τόσες ώστε να μην βρεθούν στον «αέρα» πολιτικοί υπάλληλοι, με κίνδυνο απολύσεων, είναι διάχυτη από καιρό.

Την Κυριακή 12/5 λάβαμε και δημοσιεύουμε αυτούσιο το παρακάτω μήνυμα:

«ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥ Υ.Ν.Α.

Σύμφωνα με απόλυτες διασταυρωμένες πληροφορίες, οι επιτελείς του 5ου ορόφου (δηλαδή ο Γενικός Γραμματέας – πρώην Αρχηγός και οι συνεργάτες αυτού) σβήνουν και γράφουν διάφορα μοντέλα για τον Οργανισμό, πολλά από τα οποία έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με τις αποφάσεις της Κυβερνητικής Επιτροπής, ακόμα και με το Νόμο για την ανασυγκρότηση του Υπουργείου.

Ασφαλείς λοιπόν πληροφορίες της Κυριακής (πρωι) – είπαμε βιάζονται, γιατί μέχρι την επόμενη Πέμπτη πρέπει να είναι έτοιμος ο Οργανισμός – καταλήγουν στα παρακάτω:

Α. Το ΚΕΕΠ αποκλειστικά στο ΛΣ. Οι πολιτικοί υπάλληλοι αποχωρούν οριστικά.

Β. Ναυτική Εργασία και Ναυτική Εκπαίδευση στο ΛΣ. Οι πολιτικοί υπάλληλοι αποχωρούν επίσης.

Γ. Γενική Γραμματεία Λιμένων: Μάλλον θα είναι Γενική Διεύθυνση και όχι Γενική Γραμματεία. Το πιο πιθανό να έχει 3 ή 4 Διευθύνσεις με 1 σίγουρα στο ΛΣ.

Δ. Γενική Διεύθυνση Οικονομικών με Γενικό Διευθυντή ένστολο. Θα έχει μάλλον 3 Διευθύνσεις και καταβάλλεται προσπάθεια να δοθούν 1 το πολύ 2 Διευθύνσεις (όχι ουσιώδεις από πλευράς αντικειμένου ή κάποια μεμονωμένα τμήματα) στους Πολιτικούς Υπαλλήλους για να μετριαστεί η μεγάλη σφαγή που έρχεται με την περικοπή των θέσεων τους.

pireas2day.gr

Προχωράει η παράκαμψη του Βοσπόρου

Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Τουρκίας, Αλί Μπαμπατζάν. Είπε σε Τούρκους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην κατασκευή του «Kanal Istanbul» του καναλιού μήκους 45 χιλιομέτρων που θα επιτρέψει, σύμφωνα με τους Τούρκους, την αποσυμφόρηση των Στενών του Βοσπόρου.

Το σχέδιο θα μετατρέψει το ευρωπαϊκό τμήμα της Κωνσταντινούπολης σε μέρος ενός μεγάλου νησιού. Οι Τούρκοι υπολογίζουν ότι περί τους 150 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου διέρχονται από την ευαίσθητη περιβαλλοντικά περιοχή σε ετήσια βάση. Ταυτόχρονα, ο Βόσπορος παραμένει η μοναδική έξοδος των χωρών της Μαύρης Θάλασσας στις ανοιχτές θάλασσες.

defence-point.gr

Σκαραμαγκά: Διαπραγματεύσεις ξανά για την επαναλειτουργία των ναυπηγείων

Στο τραπέζι του διαλόγου με την ελληνική κυβέρνηση φαίνεται ότι θα καθίσει και πάλι η διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ώστε να βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές με σκοπό την επαναλειτουργία των ναυπηγείων.

Μετά από ένα διάστημα αρκετών μηνών όπου δεν υπήρχε καμία πρόοδος γύρω από το θέμα, χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης και Εθνικής Αμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκαν με τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ισκαντάρ Σάφα.

Οι θέσεις

Οι δύο πλευρές έδειξαν να επιθυμούν, σύμφωνα με πληροφορίες, να λυθούν τα προβλήματα και να επαναλειτουργήσουν τα ναυπηγεία. Για το σκοπό αυτό συμφωνήθηκε οι λεπτομέρειες να συζητηθούν από τα νομικά επιτελεία των δύο πλευρών που θα συγκροτηθούν, ενώ στόχος είναι να έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα μέχρι το τέλος του Μαρτίου.

Ωστόσο σε περίπτωση που επιτευχθεί τελικά συμφωνία για τα υποβρύχια η κυβέρνηση θα πρέπει να φέρει τροποποιητικές διατάξεις του νόμου του 2010, με τον οποίο κυρώθηκαν οι συμβάσεις. Γεγονός που θα φέρει και πάλι στην επιφάνεια τα τρωτά του σημεία, πάνω στα οποία πάτησε η πλευρά Σάφα και κρατά τα ναυπηγεία κλειστά σήμερα.

Πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης είναι σε πρώτη φάση να καταβληθεί ένα ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ ώστε να επαναλειτουργήσουν τα ΕΝΑΕ να καταβληθούν κάποια από τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και τουλάχιστον να αρχίσουν οι εργασίες συντήρησης των τριών σχεδόν ολοκληρωμένων υποβρυχίων Type 214 και του υποβρυχίου «Ωκεανός» S118 που επίσης βρίσκεται στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ.

Σημειώνεται όμως ότι η πλευρά των ναυπηγείων, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν» έχει ζητήσει ένα ποσό περίπου 300 εκατ. ευρώ για να επαναλειτουργήσει τα ναυπηγεία.

Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση στις προτάσεις της τονίζει ότι πρέπει να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ για όλο το φάσμα των ζητημάτων που εκκρεμούν.

Τέλος, στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ, σύμφωνα με τις ελληνικές θέσεις θα πρέπει τουλάχιστον να «παγώσει» τη διαδικασία της διαιτησίας που έχει προωθήσει στο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο, κατά της χώρας μας.

Από την πλευρά της διοίκησης των ναυπηγείων το βασικότερο ζήτημα που τίθεται, εκτός από τις καθυστερήσεις που είχαν γίνει στις πληρωμές με βάση τις συμβάσεις για τα υποβρύχια, οι οποίες κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, είναι και η απαγόρευση από την Ε.Ε. να κατασκευάζει εμπορικά πλοία ή πολεμικά πλοία τρίτων χωρών. Ειδικά για τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων για τρίτες χώρες η πλευρά των ναυπηγείων υποστηρίζει ότι δεν γνώριζε για τη συγκεκριμένη απαγόρευση.

Σημειώνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση καταβάλλει τους τελευταίους μήνες προσπάθειες να πείσει τις Βρυξέλλες, να προχωρήσουν σε διαφορετική ανάγνωση της στρατιωτικής απόφασης του 2010, και να επιτρέψουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Ακόμα ένα ακανθώδες ζήτημα που έχει θέσει η πλευρά Σάφα είναι η προσφυγή στην ελληνική Δικαιοσύνη του ΟΣΕ που διεκδικεί αποζημιώσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η προσφυγή αφορά τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το Δεκέμβριο του 1997 ανάμεσα στις δύο πλευρές και αφορούσαν στην κατασκευή τροχαίου υλικού από τα Ναυπηγεία για λογαριασμό του ΟΣΕ.

Για το θέμα αυτό, ωστόσο, και σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ελληνική κυβέρνηση έχει βρει μια νομική πλατφόρμα μέσω της οποίας είναι εφικτό να λυθεί το πρόβλημα.

Οι εργαζόμενοι

Το ζήτημα της επαναλειτουργίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι στρατηγικής σημασίας τόσο για το πολεμικό ναυτικό της χώρας, αφού θα πρέπει κάποια στιγμή να παραλάβει τα υποβρύχια, αλλά και για τους 1.000 περίπου εργαζομένους οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας.

naftemporiki.gr

Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου

Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου συστήνεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, αλλά και τον ελληνικό νόμο περί χρηστής διαχείρισης του κρατικού προϋπολογισμού, αυτή η μονάδα θα είναι μια ανεξάρτητη, αντικειμενική, διαβεβαιωτική και συμβουλευτική υπηρεσία η οποία θα παρέχει βεβαίωση για την επάρκεια των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου του Υπουργείου και των φορέων του.

Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου θα στοχεύει στη βελτίωση των διαδικασιών λειτουργίας αυτών και θα έχει ως απώτερο σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διαχείρισης των κινδύνων και της διαδικασίας της διακυβέρνησης.

Ειδικότερα, η Μονάδα θα αξιολογεί την επάρκεια της λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου, αλλά θα προτείνει και βελτιώσεις όπου θα διαπιστώνονται αδυναμίες, έχοντας πάντα την δυνατότητα επιβολής δημοσιονομικών διορθώσεων όπου εντοπισθούν παρατυπίες.

Η υπηρεσία αυτή επίσης θα έχει απεριόριστη πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα και στοιχεία των ελεγχομένων, οι δε έλεγχοι που θα πραγματοποιούνται θα είναι οικονομικοί και χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Θα δύναται επίσης να διενεργεί ειδικές έρευνες, όταν απαιτείται, για την καταπολέμηση της απάτης και της κλοπής.

Παρόμοιες μονάδες υπάρχουν και λειτουργούν σε διεθνείς οργανισμούς (Ευρωπαϊκή Ένωση, Παγκόσμια Τράπεζα, ΟΟΣΑ, κ.ά.) και σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εδώ και πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι το πρώτο Υπουργείο στην Ελλάδα που θα συστήσει Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (internal audit unit).

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, δήλωσε σχετικά:

«Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου μοιάζει με το νευρικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού. Διακλαδώνεται μέσα σε ολόκληρο το Υπουργείο, μεταφέροντας μηνύματα, εντολές και αντιδράσεις από και προς τη διοίκηση. Η σύσταση της υπηρεσίας αυτής στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανταποκρίνεται στο αίτημα για ουσιαστικές διαρθρωτικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και για τη βελτίωση της διακυβέρνησης.»

portnet.gr

Έκτακτη εισφορά στις ναυτιλιακές εταιρείες βάζει η κυβέρνηση

Έκτακτη εισφορά στις ναυτιλιακές εταιρείες βάζει η κυβέρνηση με διάταξη στις κατεπείγουσες νομοθετικές ρυθμίσεις, που εισήγαγε προς ψήφιση στη Βουλή.

Η ρύθμιση βρίσκεται στο άρθρο 45 και αποτελεί μέρος της συμφωνίας, που έχει γίνει ανάμεσα σε κυβέρνηση και εφοπλιστές με στόχο να καταβληθούν από τις εταιρείες συνολικά 140 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2016.

Άλλωστε ορίζεται ρητά ότι η εισφορά, που αφορά γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων με αντικείμενο τη ναυτιλία επιβάλλεται ετησίως για 4 χρόνια επί του ποσού του εισαγόμενου συναλλάγματος. Η εισφορά επιβάλλεται σε εταιρείες, που είναι εγκατεστημένες στην χώρα με βάση τις διατάξεις του ν. 27/1975 διαχειρίζονται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία χωρητικότητας άνω των 500 κόρων και εξαιρούνται τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και τα εμπορικά, που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.

Ο υπολογισμός της εισφοράς γίνεται κλιμακωτά. Και συγκεκριμένα:

Για την εισαγωγή συναλλάγματος μέχρι 200.000 δολαρίων ΗΠΑ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι 10% και το σύνολο του φόρου θα είναι 20.000 δολάρια.

Για την εισαγωγή συναλλάγματος από 200.000- 400.000 δολάρια ΗΠΑ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι 8% και το σύνολο του φόρου για ποσό 400.000 δολαρίων το σύνολο της εισφοράς θα είναι 36.000 δολάρια.

Τέλος, για ποσά άνω των 400.000 δολαρίων ο συντελεστής θα είναι 6%.

Η παραπάνω εισφορά αφορά τα ετήσια ποσά εισαγόμενου συναλλάγματος των ετών 2012- 2015.

Σε περίπτωση, μάλιστα, που το εισαγόμενο ετήσιο συνάλλαγμα είναι λιγότερο των 50.000 δολαρίων η εισφορά θα πρέπει να υπολογιστεί με βάση τα 50.000 δολάρια.

Με την ρύθμιση προβλέπεται ότι ο υπόχρεος πρέπει να υποβάλει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου ειδική δήλωση υπολογισμού της εισφοράς επί του εισαγόμενου συναλλάγματος προσκομίζοντας επικυρωμένα αντίγραφα των βεβαιώσεων εισαγωγής του συναλλάγματος και μια υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου της εταιρείες για την φορολογία της.

Για τον υπολογισμό της εισφοράς εκδίδεται ειδικό εκκαθαριστικό και η καταβολή μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις.

pireas2day.gr

Έρευνες για τον εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στη θαλάσσια περιοχή από το Ιόνιο μέχρι νότια της Κρήτης

το λιμάνι της Πάτρας κατέπλευσε το «Nordic Explorer», το σκάφος που θα κάνει τις έρευνες για τον εντοπισμό αξιοποιήσιμων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στη θαλάσσια περιοχή από το Ιόνιο μέχρι νότια της Κρήτης, συνολικής έκτασης 225.000 τετρ. χλμ.

Την αισιοδοξία ότι ο Πατραϊκός διαθέτει σημαντικές ποσότητες υδρογονανθράκων εξέφρασε ο Τζέιμσον Ρόμπιρσον, υπεύθυνος της νορβηγικής εταιρείας Petroelum Geo-Services (P.G.S.), στην οποία ανήκει το σκάφος, Ο ίδιος επεσήμανε, ότι οι έρευνες θα διαρκέσουν τέσσερις μήνες, ενώ θα χρειαστούν άλλοι τέσσερις για τη μελέτη των αποτελεσμάτων και τη χαρτογράφηση των σημείων όπου πιθανώς θα βρεθούν κοιτάσματα.

Στο λιμάνι της Πάτρας παραβρέθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος Ευάγγελος Λιβιεράτος, στελέχη του υπουργείου, ο πρώην υφυπουργός και γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.

Στην ομιλία του ο κ. Λιβιεράτος τόνισε ότι η ημέρα είναι ιστορική για την Ελλάδα και δήλωσε πως, εάν όλα πάνε καλά, μέσα στο 2014 η ελληνική πολιτεία θα είναι έτοιμη να προκηρύξει τα οικόπεδα για να προχωρήσει η εξόρυξη. Ειδικότερα ο υπουργός ανέφερε ότι «είναι μια σημαντική μέρα γιατί, στο κλίμα στο οποίο βρίσκεται η χώρα μας, έρχεται μια αισιόδοξη νότα ότι η Ελλάδα μπορεί να σχεδιάζει, μπορεί να προγραμματίζει, μπορεί να στήνει μεγάλα προγράμματα, και να τα φέρνει σε πέρας».

Στη συνέχεια ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι οι διαδικασίες προχωρούν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς και προσέθεσε ότι τα έσοδα που προσδοκά η χώρα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία πρέπει να μπουν σε έναν δημόσιο «κουμπαρά» που θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της κοινωνικής ασφάλισης της χώρας.

«Εχουμε προεκτιμήσει ότι σε βάθος 30ετίας τα δημόσια έσοδα θα ξεπεράσουν τα 150 δισ. ευρώ. Αυτά τα χρήματα, μαζί με άλλα περίπου 40 δισ. που μπορούν να προέλθουν από την αξιοποίηση του συνόλου του ορυκτού πλούτου της χώρας, μας δίνουν ελπίδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υφυπουργός και γραμματέας του ΠΑΣΟΚ.

Η ολοκλήρωση των ερευνών τοποθετείται στις αρχές του 2013 και θα ακολουθήσουν η επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν από αυτές και η προκήρυξη των διαγωνισμών για παραχώρηση θαλάσσιων «οικοπέδων» για έρευνα και εκμετάλλευση. Οι σεισμικές έρευνες γίνονται χωρίς δαπάνη του Δημοσίου, καθώς η αποζημίωση της εταιρείας θα προέλθει από την πώληση των δεδομένων στις πετρελαϊκές εταιρείες που θα ενδιαφερθούν.

ΠΗΓΗ