Σύγκρουση σκαφών στην Κύθνο

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Κύθνου, για τη σύγκρουση δύο (02) Ε/Γ – Τ/Ρ ιστιοπλοϊκών σκαφών στη μαρίνα «ΛΟΥΤΡΩΝ» ν. Κύθνου.

Άμεσα προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής μετέβη στην ανωτέρω μαρίνα όπου βρισκόταν ο αλλοδαπός κυβερνήτης του Ε/Γ – Τ/Ρ «ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ» Ν.Π. 9850, ο οποίος δήλωσε ότι κατά τους χειρισμούς πρόσδεσης του σκάφους, στο οποίο επέβαιναν επτά (07) ακόμη αλλοδαποί, εξαιτίας των ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, συγκρούστηκε με το πλαγιοδετημένο στη μαρίνα Ε/Γ- Τ/Ρ σκάφος «ΑΡΓΟΣ» Ν.Π. 8867 .

Από την σύγκρουση δεν υπήρξε τραυματισμός, ενώ προκλήθηκαν μικρές υλικές ζημιές και στα δύο σκάφη.

Από τη Λιμενική Αρχή Κύθνου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους και των δύο (02) σκαφών μέχρι προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού από τον παρακολουθούντα τα πλοία νηογνώμονα.

Διαβάστε ακόμα

Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Κω, για περιστατικό προσάραξης Φ/Γ πλοίου, στη θαλάσσια περιοχή ακρωτηρίου Αμμόγλωσσας.

Άμεσα στην περιοχή κατέπλευσε πλωτό περιπολικό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., περιπολικό όχημα Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και το Ρ/Κ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡ» Ν.Π. 8481, για τυχόν παροχή συνδρομής.

Από το πλήρωμα του πλωτού περιπολικού Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., διαπιστώθηκε ότι το Φ/Γ πλοίο «MERKUR 1» σημαίας Μολδαβίας, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από λιμένα Κωνσταντινούπολης προς λιμένα Τρίπολης Λιβάνου, με οκτώ (08) αλλοδαπούς επιβαίνοντες και έμφορτο με ξυλεία, καύσιμα και λιπαντικά, είχε προσαράξει 0,6 ν.μ. από την ακτή.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση ή εισροή υδάτων, ενώ προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Κω.

Τυχόν εξελίξεις θα αναφερθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Διαβάστε ακόμα

Σκληρή απάντηση έδωσε ο υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ Θοδωρής Δρίτσας στην άρνηση του υπουργού Ναυτιλίας να καταθέσει στην Βουλή την αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα φορολογίας των ναυτιλιακών εταιρειών.

«Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν διαπραγματεύεται με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και με τον ελληνικό λαό για να φοβάται τη δημοσιοποίηση των εγγράφων.

Διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους ανταγωνιστές οι οποίοι γνωρίζουν τα πάντα, αφού η ίδια η κυβέρνηση τους έχει παράσχει όλα τα σχετικά στοιχεία», υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας απαντώντας στον ισχυρισμό του υπουργού ότι δεν μπορεί να δώσει τα στοιχεία λόγω της διαπραγμάτευσης, που γίνεται.

Με αφορμή τη δεύτερη άρνηση της κυβέρνησης μέσα σε λίγους μήνες να καταθέσει τα εν λόγω έγγραφα, ο βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνος ΕΕΚΕ Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Θ. Δρίτσας προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:

« Η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη στην Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχαμε υποβάλλει οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για τη διερεύνηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των φοροαπαλλαγών των ναυτιλιακών εταιρειών, επιβεβαιώνει τη διατυπωμένη εκτίμηση μας ότι «η κυβέρνηση διαχειρίζεται το θέμα εν κρυπτώ σε συνεργασία με τους έλληνες εφοπλιστές». Αλλιώς δεν μπορεί να λάβει κανείς ως πειστική απάντηση την επίκληση λόγων διαπραγματευτικής τακτικής για τη μη δημοσιοποίηση των εγγράφων που ζητήθηκαν.

Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν διαπραγματεύεται με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και με τον ελληνικό λαό για να φοβάται τη δημοσιοποίηση των εγγράφων. Διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους ανταγωνιστές οι οποίοι γνωρίζουν τα πάντα, αφού η ίδια η κυβέρνηση τους έχει παράσχει όλα τα σχετικά στοιχεία.

Η κυβέρνηση έχει την υποχρέωση να διαχειριστεί το θέμα με πλήρη διαφάνεια και να δώσει στη δημοσιότητα τα έγγραφα που απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οφείλει επίσης να εξηγήσει στον ελληνικό λαό γιατί πασχίζει να προφυλάξει τους έλληνες εφοπλιστές για τη φοροασυλία που απολαμβάνουν την ίδια ώρα που έχει εξοντώσει την ελληνική κοινωνία με φόρους και χαράτσια.»

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Η έκθεση «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων – Το πλοίο – οι θησαυροί – ο Μηχανισμός», που στεγάζεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα φιλοξενηθεί στο μουσείο της Βασιλείας, στην Ελβετία, από τον Μάρτιο του 2014 και για έναν χρόνο.

«Είναι καλή στιγμή, μέσα σε διαδικασίες και πνεύμα εξωστρέφειας να ταξιδεύουμε στο εξωτερικό τους θησαυρούς της πολιτιστικής μας κληρονομίας, γιατί αυτή είναι και η υποχρέωση μας: να διαδώσουμε αυτό που έχουμε παραλάβει και να το αξιοποιήσουμε» είπε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού κ. Τζαβάρας στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου για τα Πρέσπια, που παραχώρησε στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Η έκθεση

Έργο μιας πολυπληθούς διεπιστημονικής ομάδας, η έκθεση παρουσιάζει στο κοινό τα ευρήματα από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, το οποίο εντοπίστηκε το 1900 από σφουγγαράδες από τη Σύμη. Η έρευνά του εγκαινίασε την ενάλια αρχαιολογία στην Ελλάδα και προσέφερε μια νέα, ανεκτίμητη προσέγγιση στην αρχαία ελληνική τεχνολογία.

Από τότε ως σήμερα συναρπάζει η μυθιστορηματική του ανέλκυση καθώς και η πολύπλοκη δομή και λειτουργία του περίφημου «Μηχανισμού των Αντικυθήρων», του πρώτου αναλογικού ημερολογιακού υπολογιστή της ανθρωπότητας, που συμπεριλαμβανόταν στο φορτίο του.

Τα αρχαιολογικά ευρήματα (χάλκινα και μαρμάρινα αγάλματα και αγαλματίδια, πήλινα, χάλκινα και γυάλινα αγγεία, χρυσά κοσμήματα, κλίνες, νομίσματα και τα τμήματα του ίδιου του πλοίου) αποτελούν σπουδαία μαρτυρία για την τέχνη, το εμπόριο και τη διακίνηση καλλιτεχνημάτων κατά τον 1ο αι. π.Χ.

Το ναυάγιο δίνει επίσης ζωντανές πληροφορίες για το πώς ο ελληνικός τρόπος ζωής επηρέασε τους Ρωμαίους αριστοκράτες και τους εύπορους επιχειρηματίες κατά τον 1ο αι. π.Χ. Η έκθεση αυτή υπήρξε η αφορμή και το κέντρο ενός ζωηρού διεθνούς επιστημονικού διαλόγου.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Tις βάσεις για την περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας της Ελλάδας με την Κύπρο και τη Μάλτα τριών χωρών στον τομέα της ναυτιλίας, έθεσαν σήμερα σε συνάντηση που είχαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, Τάσος Μητσόπουλος και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Μάλτας, Joe Mizzi.

Στη διάρκεια της τριμερούς συνάντησης εργασίας οι Υπουργοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων.

Τα κύρια ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:

– Η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης

– Η προεδρία της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 και οι προτεραιότητες σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής

– Η πρόταση κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων στο Συμβούλιο της Ε.Ε. και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

– Η υπό διαμόρφωση νομοθετική ρύθμιση για την παρακολούθηση και αναφορά των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία εντός των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

– Το διαδικαστικό πλαίσιο διαμόρφωσης θέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο των επιτροπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)

Οι τρεις Υπουργοί συμφώνησαν στην περαιτέρω εξέταση θεματικών αντικειμένων ναυτιλιακής πολιτικής και με άλλα ενδιαφερόμενα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Μετά το πέρας της συνάντησης, οι τρεις Υπουργοί έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις :

Κ. Μουσουρούλης: «Μετά από πρόσκλησή μου, είχα τη χαρά να φιλοξενήσω σήμερα τους ομολόγους μου Υπουργούς της Κύπρου και της Μάλτας, με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές θέσεις και απόψεις για πολιτικές που αφορούν στις θαλάσσιες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι βασικοί άξονες που υποστηρίζει η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση είναι η ποιότητα, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Πάνω σε αυτές τις τρεις πτυχές συζητήσαμε και διερευνήσαμε από κοινού πεδία συνεργασιών. Μάλτα, Κύπρος και Ελλάδα είναι παραδοσιακές, ισχυρές ναυτιλιακές δυνάμεις της Ευρώπης. Είναι σημαντικό ότι διαγνώσαμε πολλά πεδία συνεργιών και συνεργασιών, τα οποία θα αποδειχθούν πολύτιμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου 2014 αναλαμβάνει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα έχει τη δυνατότητα να προωθήσει και να ολοκληρώσει, ελπίζω, πολιτικές που αφορούν στα ζητήματα της ναυτιλίας και των λιμένων.»

Τ. Μητσόπουλος: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον αγαπητό φίλο Κώστα Μουσουρούλη, για την πρωτοβουλία της φιλοξενίας αυτής της πολύ χρήσιμης και παραγωγικής συνάντησης εδώ στον Πειραιά. Είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε πολύ εποικοδομητικές απόψεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουμε κοινά συμφέροντα να προωθήσουμε, αλλά και κοινές προκλήσεις να διαχειριστούμε. Ιδιαίτερα τώρα, εν όψει και της επερχόμενης ελληνικής προεδρίας το πρώτο εξάμηνο του 2014. Είναι γνωστό ότι οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν τους τρεις μεγαλύτερους στόλους της Ε.Ε. και συνεπώς οφείλουμε να συντονιστούμε για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα των στόλων μας, με απώτερο πάντα στόχο την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.»

J. Mizzi: «Ήταν μια εποικοδομητική συνάντηση. Ήταν μια συνάντηση που αποδεικνύει ότι οι τρεις χώρες κινούνται στην ίδια γραμμή. Όπως γνωρίζετε, οι τρεις χώρες μας έχουν πολύ σημαντικά νηολόγια. Με τη συζήτηση που κάναμε σήμερα φάνηκε ότι έχουμε κοινά σημεία και ότι μπορούμε να εργαστούμε από κοινού για την επίτευξη των στόχων μας.»

newmoney.gr

Διαβάστε ακόμα

Σύμφωνα με την ΕΜΥ πέφτει η θερμοκρασία κι έρχονται βροχές και καταιγίδες.

Αναλυτικότερα ο καιρός:

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: νεφώσεις α τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες κυρίως στην κεντρική – ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη οι οποίες θα είναι τοπικά ισχυρές.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 7 έως 19 βαθμούς κελσίου. Σε πτώση από το απόγευμα.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: γενικά αίθριος. Το απόγευμα στα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν μεμονωμένες καταιγίδες στα ορεινά.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 και τοπικά στο Ιόνιο 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 9 έως 22 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν. Το απόγευμα θα σημειωθούν βροχές και σποραδικές καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και τοπικά στα ανατολικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 7 έως 22 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια η μεγίστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. Σε πτώση από το απόγευμα.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: αραιές νεφώσεις που το βράδυ θα πυκνώσουν και είναι πιθανό να σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: από δυτικές διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ που βαθμιαία θα στραφούν σε βόρειους 5 με 6 και από το απόγευμα στις Κυκλάδες τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 10 έως 22 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στα βόρεια όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές και πιθανώς σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: στα βόρεια από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και από το μεσημέρι τοπικά 6 με 7 μποφόρ. Στα νότια από δυτικές διευθύνσεις 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 10 έως 22 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια η μεγίστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

Καιρός: λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες το μεσημέρι και το απόγευμα όποτε θα σημειωθούν τοπικές βροχές η σποραδικές καταιγίδες πιθανώς πρόσκαιρα ισχυρές.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και αργότερα τοπικά στα ανατολικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 9 έως 21 βαθμούς κελσίου. Σε πτώση από το απόγευμα.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 12 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Διαβάστε ακόμα

Tο μεσημέρι το ΕΓ/ΟΓ Εξπρές Πήγασος προσέκρουσε στο λιμάνι Αγνωντα Σκοπέλου. Οι 33 επιβάτες αποβιβάστηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δεν αναφέρθηκε τραυματισμός.

zougla.gr

Διαβάστε ακόμα

Πρωινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καλών Λιμένων, από τον ναυτικό πράκτορα του Φ/Γ πλοίου «MARMED» σημαίας Ιταλίας, το οποίο είχε αποπλεύσει κενό φορτίου από Λιβύη με προορισμό την «ANTALYA» Τουρκίας με ενδιάμεσο σταθμό τον όρμο Καλών Λιμένων για πετρέλευση, με 13μελές πλήρωμα, ότι 46χορνος αλλοδαπός ναυτικός, βρέθηκε νεκρός στην καμπίνα του από μέλος του πληρώματος.

Απογευματινές ώρες χθες το ανωτέρω πλοίο αγκυροβόλησε στον όρμο Καλών Λιμένων και κατόπιν εγγράφου Πρεσβείας της Ιταλίας και εντολής του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ηρακλείου, διενεργείται προανάκριση από τη Λιμενική Αρχή Καλών Λιμένων.

hcg.gr

Διαβάστε ακόμα

Φόρο 15% για τους αξιωματικούς και 10% για το κατώτερο πλήρωμα προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή. Επίσης προβλέπει την φορολόγηση ττων πλοίων υπο ξένη σημαία ελληνικών ή αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα την Ελλάδα.

Ειδικότερα στην παράγραφο 8 του άρθρου 1 αναφέρεται για τους ναυτικούς:

8. Ο φόρος στις αμοιβές που αποκτούν οι αξιωματικοί και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού από την παροχή υπηρεσιών σε εμπορικά πλοία, υπολογίζεται με αναλογικό συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) για τους αξιωματικούς και δέκα τοις εκατό (10%) για το κατώτερο πλήρωμα στις αμοιβές που αποκτώνται από το ημερολογιακό έτος 2013 και επόμενα.

Eπίσης στο κεφάλαιο Δ΄στο άρθρο 26 αναφέρεται για τις ναυτιλιακές εταιρείες:

Κεφάλαιο δ΄
Άρθρο 26 τροποποίηση διατάξεων του ν. 27/1975
1.Το άρθρο 26 του ω.27/1975 (Α 77) αντικαθίσταται ως εξής:

Άρθρο 26
Φορολογία πλοίων υπό ξένη σημαία

1.Επιβάλλεται κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου φόρος στα πλοία υπό ξένη σημαία, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου.

Η επιβολή φόρου του παρόντος άρθρου γίνεται με την επιφύλαξη των διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος όπως εκάστοτε ισχύει, που προβλέπουν την υπαγωγή σε φόρο εισοδήματος των κερδών που προκύπτουν στην Ελλάδα από την εκμετάλλευση πλοίων υπό ξένη σημαία καθώς και των σχετικών διατάξεων των συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας αναφορικά με τους φόρους εισοδήματος και κεφαλαίου και των διμερών ναυτιλιακών συμβάσεων που έχει συνάψει η Ελλάδα με άλλα κράτη.

Ο φόρος βαρύνει τους αλλοδαπούς πλοιοκτήτες πλοιοκτήτριες εταιρείες για τα πλοία υπό ξένη σημαία, τα οποία έχουν τεθεί υπό τη διαχείριση ημεδαπή ή αλλοδαπών εταιρειών οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου. Οι ως άνω διαχειρίστριες εταιρείες είναι αλληλέγγυα υπόχρεες με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες για την καταβολή του φόρου του παρόντος άρθρου.

Σε περίπτωση που η διαχείριση του πλοίου γίνεται από περισσότερες της μίας διαχειρίστριας εταιρείες οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου, οι διαχειρίστριες εταιρείες ευθύνονται εις ολόκληρο για την καταβολή του φόρου του παρόντος άρθρου.

Σε περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία έχει αναθέσει τη διαχείριση του πλοίου της υπό ξένη σημαία, η διαχειρίστρια εταιρεία ευθύνεται για την καταβολή του φόρου που αναλογεί στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο ασκούσε τη διαχείριση του συγκεκριμένου πλοίου, Σε περίπτωση εκούσιας μεταβίβασης της κυριότητας του πλοίου υπό ξένη σημαία , το οποίο μετά τη μεταβίβαση παραμένει υπό τη διαχείριση ελληνικής ή αλλοδαπής εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου, ο φόρος του παρόντος άρθρου βαρύνει το νέο πλοιοκτήτη από την ημερομηνία της μεταβίβασης, ενώ ο νέος πλοιοκτήτης είναι εις ολόκληρον υπόχρεος με τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για την καταβολή του φόρου του παρόντος άρθρου που βαρύνει πλοιοκτήτης είναι εις ολόκληρον υπόχρεος με τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για την καταβολή του φόρου του παρόντος άρθρου που βαρύνει το πλοίο μέχρι το χρόνο της μεταβίβασης.

3. Ο φόρος υπολογίζεται με τα ίδια κριτήρια, συντελεστές και κλιμάκια που ισχύουν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και τις εκδιδόμενες δυνάμει του άρθρου 13 του ν.2687/1953 πράξεις, για τα πλοία που νηολογήθηκαν υπό ελληνική σημαία κατά το προηγούμενο έτος από το έτος επιβολής του φόρου του παρόντος άρθρου.

4.Για σκοπούς υπολογισμού του φόρου, οι ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται τα πλοία υπό ξένη σημαία και είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν ετησίως, εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους, συγκεντρωτική δήλωση στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται το όνομα, η σημαία, το διεθνές διακριτικό Σήμα (Δ.Δ.Σ.), η ολική χωρητικότητα και η ηλικία των πλοίων υπό ξένη σημαία που διαχειρίζονται κατά την 1η Ιανουαρίου του ιδίου έτους, στην οποία θα επισυνάπτονται τα αντίστοιχα έγγραφα εθνικότητας των πλοίων.

Σε περίπτωση που η διαχείριση πλοίου υπό ξένη σημαία ανατίθεται στη διαχειρίστρια εταιρεία μετά την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, υποβάλλεται συμπληρωματική δήλωση ατό τη διαχειρίστρια εταιρεία, εντός μηνός ατό την ανάληψη της διαχείρισης. Οι ανωτέρω δηλώσεις υπέχουν θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986.

5. Η δήλωση και η καταβολή του φόρου του παρόντος άρθρου γίνεται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των προβλεπομένων στον παρόντα νόμο για το φόρο που επιβάλλεται στα πλοία υπό ελληνική σημαία. Σε περίπτωση που η διαχείριση πλοίου υπό ξένη σημαία ανατεθεί σε διαχειρίστρια εταιρεία εγκατεστημένη στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου μετά την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, οφείλεται φόρος ατό την επόμενη ημέρα της ανάθεσης της διαχείρισης σε τόσα δωδέκατα, όσοι οι μήνες μέχρι το τέλος του έτους. Η δήλωση και καταβολή του φόρου διενεργείται από την διαχειρίστρια εταιρεία στο όνομα και για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Από το ποσό του φόρου του παρόντος άρθρου εκπίπτει ο φόρος χωρητικότητας (tonnage tax) ή οποιαδήποτε παρόμοια επιβάρυνση που αποδεδειγμένα καταβλήθηκε για το πλοίο υπό ξένη σημαία και μέχρι του ποσού του φόρου που οφείλεται στην Ελλάδα.

6. Για την παραλαβή των δηλώσεων και τη βεβαίωση του φόρου του παρόντος άρθρου αρμόδιος είναι ο προϊστάμενος της ΔΟΥ Πλοίων.
Η κοινοποίηση όλων των εγγράφων που αφορούν στο φόρο του παρόντος άρθρου ενεργείται στην αντίστοιχη διαχειρίστρια εταιρεία.

7. Για την επιβολή των πρόσθετων φόρων και προστίμων εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 2523/1997, όπως ισχύουν.

8. Το δικαίωμα του Δημοσίου για τη βεβαίωση του κατά το παρόν άρθρο φόρου παραγράφεται μετά την πάροδο πενταετίας από τη λήξη του έτους στο οποίο ο φόρος αναφέρεται.

9. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης του φόρου του παρόντος άρθρου, η διαδικασία επιβολής του φόρου στο όνομα της πλοιοκτήτριας εταιρείας και καταβολής αυτού, και η διαδικασία υποβολής της ετήσιας συγκεντρωτικής δήλωσης και των συμπληρωματικών δηλώσεων της διαχειρίστριας εταιρείας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

10. Η ισχύς των διατάξεων των παραγράφων 1-8 του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2013 για πλοία υπό ξένη σημαία των οποίων κατά την ημερομηνία αυτή η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου.

11. Ο κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί κάθε υποχρέωση της αλλοδαπής εταιρείας πλοιοκτήτριας πλοίου υπό ξένη σημαία, το οποίο τελεί υπό την εκμετάλλευση ή διαχείριση ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας, εγκατεστημένης στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του παρόντος νόμου, έναντι οποιουδήποτε φόρου, τέλους, εισφοράς ή κράτησης στο εισόδημα που αποκτάται στο εξωτερικό από την εκμετάλλευση του πλοίου, του οποίου είναι πλοιοκτήτρια.

Η ίδια απαλλαγή από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση ισχύει και για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων, είτε απευθείας είτε από εταιρείες χαρτοφυλακίου (Holding Companies), ανεξαρτήτως του αριθμού των εταιρειών χαρτοφυλακίου που παρεμβάλλονται μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του τελικού μετόχου ή εταίρου.

Περαιτέρω, απαλλάσσεται από κάθε φόρο ή μεταβίβαση από οποιαδήποτε αιτία μετοχών ή μεριδίων ημεδαπών ή αλλοδαπών πλοιοκτητριών εταιρειών πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία καθώς και εταιρειών χαρτοφυλακίου (holding companies) που κατέχουν άμεσα ή έμμεσα, τις μετοχές ή τα μερίδια των ως άνω πλοιοκτητριών εταιρειών. Επίσης απαλλάσσονται από το φόρο τα κέρδη ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979 (Α’ 192), καθώς και τα μερίσματα που διανέμει αυτή, εφόσον έχει υπαχθεί στο άρθρο 25 του παρόντος νόμου και εκμεταλλεύεται ή διαχειρίζεται πλοίο με ελληνική ή ξένη σημαία≫.

2. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 29 του ν. 27/1975 αντικαθίσταται ως εξής:

≪Εξαιρετικά απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιών οι μεταβιβάσεις πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που έχουν στην ιδιοκτησία τους πλοία υπό ελληνική ή ξένη σημαία άνω των χιλίων πεντακοσίων (1.500) κόρων ολικής χωρητικότητας καθώς και των μετοχών ή μεριδίων εταιρειών χαρτοφυλακίου (holding companies) που κατέχουν άμεσα ή μέσω ενδιάμεσων εταιρειών χαρτοφυλακίου τις μετοχές ή τα μερίδια των ως άνω πλοιοκτητριών εταιρειών.≫.

Άρθρο 27
Τροποποίηση διατάξεων ν. 814/1978
Το άρθρο 35 του ν. 814/1978 (Α’ 144) αντικαθίσταται ως εξής:

≪Άρθρο 35

Απαλλαγή εισοδήματος κτωμένου από εταιρία χαρτοφυλακίου.
Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που αποκτάται από εταίρους ή μετόχους Εταιρειών Χαρτοφυλακίου (Holding Companies), οι οποίες έχουν αποκλειστικά, άμεσα ή έμμεσα, μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων με ελληνική σημαία ή ξένη σημαία, εφόσον οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι συμβεβλημένες με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ή η εκμετάλλευση ή διαχείριση των πλοίων τους γίνεται από ημεδαπή ή αλλοδαπή επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα με βάση το άρθρο 25 του ν. 27/1975 (Α’ 77), όπως ισχύει. Το ότι οι Εταιρείες Χαρτοφυλακίου (Holding Companies) κατέχουν αποκλειστικά μετοχές πλοιοκτητριών εταιρειών πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία αποδεικνύεται:

(α) με την προσκόμιση σχετικών πιστοποιητικών της αρμόδιας δημόσιας αρχής της καταστατικής έδρας των εταιρειών, στο οποίο θα πρέπει να αναφέρονται η επωνυμία κάθε πλοιοκτήτριας εταιρείας, στην οποία μετέχουν οι Εταιρείες Χαρτοφυλακίου (Holding Companies), όπως και το όνομα και τα λοιπά στοιχεία ταυτότητας των πλοίων που ανήκουν σε κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Η αρμοδιότητα της αλλοδαπής δημόσιας αρχής για την έκδοση των πιστοποιητικών βεβαιώνεται από το Υπουργείο Εξωτερικών ή την Ελληνική Προξενική Αρχή, είτε (β) με την προσκόμιση πιστοποιητικών από τα οποία να προκύπτει ότι οι Εταιρείες Χαρτοφυλακίου (Holding Companies) είναι σε ισχύ (good standing), καθώς και αντίγραφο πρακτικού των Δ.Σ. των Εταιρειών Χαρτοφυλακίου, από το οποίο πρακτικό να προκύπτει η επωνυμία των πλοιοκτητριών εταιρειών, στις οποίες μετέχουν, το όνομα, η σημαία και ο λιμένας νηολόγησης του πλοίου ή των πλοίων, και το οποίο πρακτικό θα πρέπει να είναι θεωρημένο από την οικεία Προξενική Αρχή της χώρας της καταστατικής έδρας των Εταιρειών Χαρτοφυλακίου (Holding Companies) που εδρεύει στην Ελλάδα.

Ειδικά οι συμβεβλημένες με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο πλοιοκτήτριες εταιρείες πλοίων με ξένη σημαία υποχρεούνται να προσκομίζουν και πιστοποιητικό του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, από το οποίο να αποδεικνύεται ότι τα ως άνω πλοία τους είναι συμβεβλημένα με αυτό≫.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα