Πειραιάς
25°C

Μία σύσκεψη, πολλά σενάρια, καμμία λύση

27/10/2013

Διαβουλεύσεις και συσκέψεις γίνονται, αλλά λύση στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Λέσβου και της Χίου δεν είναι ορατό. Σε αλλεπάλληλες δηλώσεις του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόνισε ότι δε θα δοθούν επιδοτήσεις για τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.

Το ίδιο έχουν δηλώσει και συνεργάτες του στο «Ε» από την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου, γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθεί δρομολόγιο Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα (τρεις φορές την εβδομάδα).

Επίσης γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν τα δρομολόγια του «Αριάδνη» από τρία σε τέσσερα την εβδομάδα, όσο διάστημα θα βρίσκεται εκτός δρομολογίων το «Blue Star Patmos». Υπό συζήτηση βρίσκεται και μια μικρή αλλαγή στην άγονη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου. Συγκεκριμένα εξετάζεται το ενδεχόμενο το πλοίο πρώτα να προσεγγίζει τα Μεστά και μετά τα Ψαρά, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες και τα οχήματα με προορισμό τη Χίο. Η πρόταση της ΝΕΛ, που έχει αυτή την άγονη γραμμή, να επεκταθεί το δρομολόγιο έως τη Μυτιλήνη και η αφετηρία να μεταφερθεί στον Πειραιά, από το Λαύριο, δε φαίνεται να αντιμετωπίζεται θετικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η σκέψη να επιδοτηθεί η γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα (τρεις φορές την εβδομάδα) είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθεί. Πρώτα από όλα γιατί την επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη λιγότερες οι πιστώσεις για τις άγονες γραμμές, όπως είχε δηλώσει στο «Ε» ο κ. Βαρβιτσιώτης από τον περασμένο Αύγουστο. Επιπρόσθετα, αν η γραμμή μετατραπεί σε άγονη για ορισμένες ημέρες της εβδομάδας, τότε είναι ζήτημα χρόνου να μετατραπεί σε άγονη για όλη την εβδομάδα. Το κόστος θα είναι τεράστιο για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου, εκτός και αν με πολιτική απόφαση αυξηθούν κατά πολύ οι διαθέσιμες πιστώσεις.
Επιπλέον, η προσθήκη τριών επιπλέον δρομολογίων στην άγονη γραμμή που ξεκινάει από την Καβάλα, ανατρέπει τη σύμβαση του Δημοσίου με τη ΝΕΛ που αφορά στην άγονη γραμμή που ξεκινάει από το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της βορείου Ελλάδας και περνάει από όλα τα μεγάλα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου. Οι αναμενόμενες αντιδράσεις τής ΝΕΛ είναι δυνατό να ξεπεραστούν αν η εταιρεία κηρυχθεί έκπτωτη από τη γραμμή.

Ξανά άγονη

Το σενάριο χαρακτηρισμού τής εν λόγω γραμμής ως άγονης έρχεται για δεύτερη φορά στην επικαιρότητα τη φετινή χρονιά. Η υλοποίησή του θα ωφελήσει είτε την Blue Star Ferries είτε την Hellenic Seaways, που έχουν δρομολογημένα πλοία στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.

Αλλά για να εκτελεστεί το δρομολόγιο αυτό, θα πρέπει τα πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή, να αυξήσουν τις ταχύτητες με τις οποίες κινούνται, οπότε θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων.

Στη συζήτηση, ο κ. Βαρβιτσιώτης επανέλαβε τη σκέψη να αλλάξουν τα πλοία της ακτοπλοΐας τα καύσιμα που χρησιμοποιούν. Εδώ και πολύ καιρό ο υπουργός έχει διατυπώσει την άποψη πως η χρήση υγροποιημένου αερίου αντί πετρελαίου θα μειώσει σημαντικά το κόστους λειτουργίας των πλοίων.

Όμως η αλλαγή καυσίμου απαιτεί την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Κάτι που είναι αδύνατο να γίνει στις σημερινές συνθήκες, όπου οι περισσότερες εταιρείες βρίσκονται σε άθλια οικονομική κατάσταση.

Η όλη συζήτηση που έγινε την Πέμπτη στη Βουλή – με πρωτοβουλία του βουλευτή Χίου τού ΠΑΣΟΚ Κώστα Τριαντάφυλλου -, κινήθηκε στην κατεύθυνση να «μπαλωθεί» η κατάσταση ώστε να βγει όπως όπως ο φετινός χειμώνας. Στη σύσκεψη εκτός του υπουργού και του βουλευτή Χίου που προαναφέραμε, πήραν μέρος οι βουλευτές Κωστής Μουσουρούλης, Παύλος Βογιατζής, Γιάννης Ζερδελής, Νίκος Σηφουνάκης, Αγνή Καλογερή, ο τομεάρχης Ναυτιλίας τού ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, και ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Νάσος Γιακαλής.

emprosnet.gr

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
25°C