ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κόντρα υπουργών με φόντο την κρουαζιέρα

Ενδοκυβερνητική κόντρα με αφορμή την κατασκευή νέας υπερσύγχρονης βάσης κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κώστας Μουσουρούλης παρευρισκόμενος στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ, δεσμεύτηκε απαντώντας σε ερώτηση του δήμαρχου Μοσχάτου – Ταύρου, ότι δεν πρόκειται να γίνει λιμάνι κρουαζιέρας το Φαληρικό Δέλτα.

Η στάση του υπουργού έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Χατζηδάκη, ο οποίος παρουσία του πρωθυπουργού είχε ανακοινώσει την κατασκευή του έργου.

Συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ έκανε παρέμβαση ο Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων, απευθυνόμενος στον Υπουργό, ότι το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Μοσχάτου, το οποίο είναι ώριμο με βάση τις μελέτες της χρηματοδότησης του Ιδρύματος Νιάρχου και βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων, έρχεται σε αντίθεση με τα σενάρια που ακούγονται και είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με την επικείμενη δημιουργία λιμένος «κρουαζιέρας» στην περιοχή μας.

«Παρακαλώ κύριε Υπουργέ», τόνισε ο Δήμαρχος, «να έχουμε μια ξεκάθαρη απάντησή σας. Σας ενημερώνω δε ότι για τη σπουδαιότητα του έργου της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου πρόσφατα, μαζί με τον Δήμαρχο Καλλιθέας και Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, συνάδελφο Κώστα Ασκούνη, αποστείλαμε επιστολή στον Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών για την έναρξη υλοποίησης του έργου”.

Ο Υπουργός, Κώστας Μουσουρούλης δήλωσε αμέσως μετά ξεκάθαρα, απευθυνόμενος στον Δήμαρχο ότι: «Δήμαρχε, δε θα γίνει λιμάνι κρουαζιέρας το Φαληρικό Δέλτα».

Ο Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, δήλωσε σχετικά: «Μετά την κατηγορηματική, δημόσια δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου σήμερα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, ξεκαθαρίστηκε το τοπίο περί πιθανής δημιουργίας λιμανιού “κρουαζιέρας” στο Φαληρικό Δέλτα. Τώρα πρέπει να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό όλες οι τυπικές διαδικασίες προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Μοσχάτου. Όπως έχουμε τονίσει, παρακολουθούμε βήμα βήμα τις εξελίξεις προκειμένου το όραμα για την ανάπλαση της παραλίας να γίνει πραγματικότητα προς όφελος της πόλης και των πολιτών μας».

Οχι από τον Εμπορικό Σύλλογο

Παράλληλα ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά με επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό Ανάπτυξης, εκφράζει την έντονη διαφωνία του για την κατασκευή του έργου.

Στην επιστολή αναφέρεται:

«Με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης για την κατασκευή νέας υπερσύγχρονης βάσης κρουαζιέρας, που θα φιλοξενήσει το πολυαναμενόμενο homeport στη χώρα μας, στο Δέλτα Φαλήρου, επιθυμούμε να επανέλθουμε στην πάγια θέση του Συλλόγου μας και να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:

Εκφράζουμε την έντονη αντίθεση της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά στη συγκεκριμένη και σε ανάλογου είδους προοπτικές, που ουσιαστικά υπονομεύουν τις προσπάθειες ανάκαμψης και αναπτυξιακής πορείας της πόλης μας. Κυρίως όμως, στην πιο δύσκολη μεταπολεμικά περίοδο για τη χώρα μας, δεν θα επιθυμούσαμε να εμπλακούμε σε ένα σχέδιο με τεράστιο προϋπολογισμό και αμφίβολο αποτέλεσμα.

Η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας παρουσιάζει σήμερα μια σημαντική δυναμική και βασικό τομέα εισροής εσόδων, με πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τη χώρα μας γενικότερα, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπου προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε όλα τα αναπτυξιακά μας μέσα που διαθέτουμε, ώστε να βγούμε από το τούνελ της κρίσης.

Τασσόμενοι υπέρ και των προσδοκιών της Διοίκησης του ΟΛΠ να μετατραπεί το Λιμάνι του Πειραιά σε κόμβο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου, κρίνουμε απολύτως αναγκαία την παραμονή της βάσης κρουαζιέρας στον Πειραιά, ώστε συνδυαστικά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει και με μια σειρά έργων υποδομής να δημιουργηθεί ένα λιμάνι ισχυρών προοπτικών σε μια ιστορική αλλά και σύγχρονη πόλη, προς όφελος των κατοίκων της, των διακινούμενων, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεων της περιοχής.

Όσον αφορά το επιχείρημα που προβάλλεται, περί δυσκολίας στη διακίνηση των τουριστών και κέρδους πολύτιμου χρόνου για την επιβίβαση-αποβίβασή τους συγκριτικά με το χρόνο που θα χρειάζονται τα πούλμαν για να βγουν και να μπουν από το λιμάνι του Πειραιά, απαντούμε ότι το εμπόδιο αυτό μπορεί να ξεπεραστεί με βέλτιστες λύσεις σίγουρα σημαντικά χαμηλότερου κόστους, συγκριτικά με αυτό που απαιτείται για την κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου λιμανιού και μάλιστα σε εκβολές χειμάρρου ποταμού.

O Πειραιάς, κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου και σημαντικός ναυτιλιακός κόμβος της ευρύτερης Μ. Ανατολής δεν είναι δυνατό να απουσιάζει από τον τουριστικό χάρτη, όταν μάλιστα παραμένει παράγοντας με μεγάλη προστιθέμενη αξία, που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της δύσκολης συγκυρίας».

pireas2day.gr