Τα αίτια της συνεχούς πτώσης στην ναυλαγορά

Mε τα μάτια στραμμένα στον Άι Νικόλα βρίσκεται η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ναυλαγορά «ταξιδεύει» σε δύσκολες θάλασσες. Ο BDI, αργά αλλά σταθερά συνεχίζει την πτωτική του πορεία και την Παρασκευή έκλεισε στις 748 μονάδες.

Ως σημείο αναφοράς να επισημάνουμε ότι την ίδια ημέρα του 2012 είχε κλείσει ελαφρώς χαμηλότερα, στις 662 μονάδες.

Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,461 μονάδες με 7.329 δολάρια την ημέρα, BPI 723 μονάδες στα 5.257 δολάρια, BSI 669 μονάδες στα 7.135 δολάρια την ημέρα και BHSI 421 μονάδες στα 6.707 δολάρια την ημέρα.

Τα τελευταία στοιχεία, επιβεβαιώνουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη χρηματοδότησης, την μείωση των νέων παραγγελιών που έχει αρχίσει και δημιουργεί προβλήματα στην ναυπηγική βιομηχανία και ιδιαίτερα της Κίνας αλλά και τις «επενδυτικές» ευκαιρίες που υπάρχουν αυτή την περίοδο τόσο για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όσο και για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς οι τιμές και των δύο θεωρούνται αρκετά ελκυστικές.

Οι εκτιμήσεις είναι ότι και το 2013 θα είναι μία αρκετά δύσκολη χρονιά. Τα κύρια προβλήματα της θα είναι η ραγδαία αύξηση του στόλου την τελευταία τριετία, η περιορισμένη δυναμική αύξησης του Παγκοσμίου Εμπορίου, και η ουσιαστική έλλειψη χρηματοδότησης η οποία δείχνει ότι σίγουρα θα συνεχιστεί.

Ο αριθμός των πλοίων που μεταφέρουν μέταλλα και δημητριακά σε γενικές γραμμές αναμένεται να αυξηθεί σχεδόν με διπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με την ανάπτυξη του εμπορίου το 2013.
Εκτιμάται ότι φέτος η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί περίπου 8% ενώ η μεταφορική ζήτηση θα παρουσιάσει αύξηση περίπου 4%.

Ο συνδυασμός αυτών των 2 σημαντικών μεταβλητών θα ασκήσει για άλλη μία φορά ισχυρές πιέσεις στην ναυλαγορά και οι μέχρι τώρα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μη σημαντική διαφοροποίηση από το 2012 όπου στο οποίο ο BDI βρέθηκε στον χαμηλότερο μέσο όρο των τελευταίων 26 ετών.

newmoney.gr